هر نهادی که شاخص کل را محاسبه کند به همین عدد می‌رسد/ دامنه نوسان به تدریج تغییر می‌یابد

بدون دیدگاه
 

هر نهادی که شاخص کل را محاسبه کند به همین عدد می‌رسد/ دامنه نوسان به تدریج تغییر می‌یابد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در شورای عالی بورس در باره سهام عدالت تصمیم گیری‌های انجام شده و تغییراتی در آیین نامه اجرایی سهام عدالت داریم و تا دو هفته آینده هم درباره اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تصمیماتی می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مجید عشقی در جمع خبرنگاران درباره انتقادات درباره حرکت شاخص کل با توجه به وضعیت بازار اظهار داشت: هر کسی و هر نهادی که شاخص را محاسبه کند به همین عدد می‌رسد و هر نهادی که بخواهد شاخص را محاسبه کند امکان این را دارد و با هر محاسبه‌ای به این عدد از این شاخص می‌رسد، بنابراین ما شاخص سازی نکردیم.

عشقی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که شرایط بازار سرمایه این روزها پرنوسان نیست و از آنجایی که بازار در حالت انتظار است همین شرایط باعث شده نوسانی ایجاد نشود. بنابراین ما شاخص سازی نکردیم.

وی درباره احتمال زیر مجموعه رفتن بورس کالا به وزارت صمت گفت: دولت مخالف این واگذاری است و در صحن علنی مطرح شود دولت مخالفت خود را اعلام خواهد کرد.

رییس سازمان بورس درباره تعیین تکلیف سهام عدالت ادامه داد : در شورای عالی بورس در باره سهام عدالت تصمیم گیری های انجام شده و تغییراتی در آیین نامه اجرایی سهام عدالت داریم و تا دو هفته آینده هم درباره اساسنامه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تصمیماتی می‌گیریم.

وی تاکید کرد: سازمان بورس هیچ مسئولیتی درباره جاماندگان سهام عدالت و تعیین پرتفوی آنها ندارد.

عشقی همچنین درباره اختلافات بین وزارت صمت و بورس کالا گفت: اختلافی بین این دو نهاد وجود ندارد و در شورای عالی بورس نیز وزیر صمت حضور داشت و درباره عرضه خودرو در بورس کالا و عرضه سایر موارد محصولات توافقاتی انجام شد.

وی درباره عرضه سهام شرکت‌های خودروسازی افزود: واگذاری این شرکت‌ها در بورس روال خود را طی می‌کند اما سازمان هنوز وارد آن نشده و باید آگهی عرضه سهام منتشر شود تا سازمان وارد این واگذاری شود.

عشقی درباره دامنه نوسان گفت: تعیین دامنه طبق برنامه انجام می‌شود و دامنه نوسان در مرحله دوم به تدریج تغییر می‌یابد.

وی درباره وضعیت صندوق‌های ETF گفت: اصلاح در اساسنامه این صندوق‌ها نیاز بود و از آنجایی که اساسنامه این صندوق‌ها مصوب هیات وزیران است باید اصلاحات هم در هیات وزیران تصویب شود. با تغییر اساسنامه امکان صدور و ابطال برای مدیر صندوق به وجود می‌‌آید که این امر منجر به این می‌شود صندوق‌ها به ارزش ذاتی خود برسند.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید