دریاچه ارومیه، رسما خشک شد!

بدون دیدگاه
 

مهر: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ دهه گذشته، هرسال به طور متوسط ۴۰ سانتی متر از ارتفاع دریاچه ارومیه کاسته شده و اکنون ۹۵ درصد از آب این دریاچه خشک شده است.

 امیرعباس جعفری ظهر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدیران صنعت آب و برق استان‌های شمال غرب کشور که در سد ساروق تکاب برگزار شد، افزود: خشکسالی، تبخیر آب، توسعه بی رویه کشاورزی و استفاده نادرست از آب دریاچه برای کشت محصولات زراعی پرآب بر از مهمترین عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه است.

وی بیان اینکه امیدواریم با فرهنگ سازی صحیح و استفاده درست از منابع آبی منطقه دوباره دریاچه ارومیه را احیا کنیم، افزود: راه اندازی سیستم‌های نوین آبیاری، تصفیه پساب، هدایت آب سدها و اجرای کانال و تونل زاب که تاکنون ۳۶ کیلومتر از آن حفر شده، از جمله مواردی است که با قدرت به دنبال اجرای کامل آنها هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار مناسب برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه گفت: دولت سیزدهم و مدیریت ارشد استان مصمم به احیای این دریاچه هستند.

جعفری با اشاره به اینکه کمبود آب یک بحران جدی در منطقه است، اضافه کرد: با فرهنگ سازی در زمینه جداسازی آب شرب و غیر قابل شرب، بازیافت فاضلاب، استفاده از تجهیزات مدرن تصفیه آب و اصلاح تأسیسات آب رسانی می‌توان این بحران را مدیریت کرد از این رو یکپارچه کردن مدیریت و اطلاع رسانی در این حوزه بسیار مهم است.

وی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال در پنج ماه گذشته براثر حوادثی مانند سرمازدگی، تگرگ و طوفان به بخش کشاورزی آذربایجان غربی و همچنین ۱۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت‌های مسکونی، ابنیه و راه‌های این استان در حوادث غیر مترقبه خسارت وارد شده است

 

اخبارجامعه
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید