گسترش دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر به دریای سیاه و شبه قاره

بدون دیدگاه
 

گسترش دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر به دریای سیاه و شبه قاره

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر تاکید کرد: دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر از این دریا فراتر رفته و به دریاهای آزوف، سیاه و کشورهای هند و پاکستان رسیده است.

به گزارش ایلنا، کاپیتان داوود آبدار تفتی که طی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ کشتیرانی دریای خزر در مجمع عمومی عادی سالیانه این کشتیرانی، با بیان اینکه دایره فعالیت کشتیرانی دریای خزر از این دریا فراتر رفته و به دریاهای آزوف، سیاه و کشورهای هند و پاکستان نیز رسیده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن، ۱۶۲ درصد رشد را در بخش ترانزیت کالا به ثبت رساندیم که در تاریخ این کشتیرانی بی سابقه است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دست یافتن به این توفیق بسیار مؤثر بوده است، اظهار داشت: گروه کشتیرانی علی‌رغم برخی مضیقه‌ها برای تأمین کانتینر با مدیریت بهره‌ور، سه هزار TEU کانتینر را برای توسعه حمل کانتینری در اختیار کشتیرانی دریای خزر گذاشت که حاصل آن ثبت رکورد در بخش ترانزیت است.

تفتی توسعه فعالیت کشتیرانی دریای خزر در کریدورهای شمال-جنوب و شرق به غرب را از جمله اهداف میان مدت این کشتیرانی اعلام و تصریح کرد: در همین راستا خط کانتینری چین-قزاقستان-ایران فعال‌تر از قبل شده و با استفاده از هفته‌ای یک فروند کشتی تمام کانتینری در این مسیر طبق برنامه هفتگی منظم رونق تازه‌ای یافته است.

وی از جمله بازارهای تازه‌ای که کشتیرانی دریای خزر در حوزه ترانزیت به دست آورده است به ترانزیت خودرو به کشورهای اوراسیا اشاره و خاطرنشان کرد: در این بخش با حمل ۳۲۱۳ دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰ رشد جهشی ۳۴۶ درصدی نسبت به سال ۹۹ را تجربه کردیم. در همین راستا نیز در حال تجهیز ناوگان به کانتینرهای خودروبر هستیم که هر کدام سه دستگاه خودرو ظرفیت دارند و توان ما را برای حمل خودرو افزایش چشمگیری می‌دهد و در عین حال ایمنی و امنیت بار را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر پیشگام حمل و نقل کانتینری در دریای خزر و بنادر شمالی است، ابراز داشت: با حمل ۹۳۸۹ TEU کانتینر در سال ۱۴۰۰ در این بخش نیز نسبت به سال قبل ۶۳ درصد رشد را در عملکرد شاهد بودیم که این رشد در بخش ترانزیت کانتینری به میزان ۱۶۲ درصد افزایش در همان مدت بوده است، همچنین در مدت یاد شده، در بخش فله و عمومی نیز با حمل یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۷۵۰ تن کالا ۲۱ درصد رشد داشتیم.

وی نتیجه دستیابی به این رکوردها را در سال ۱۴۰۰ افزایش سهم ۲.۳ درصدی این کشتیرانی از بازار حمل دریای خزر برشمرد و بیان کرد: هم اکنون ۳۲.۵ درصد از بازار حمل دریای خزر در اختیار کشتیرانی دریای خزر است که برابر با ۴۵ درصد از حجم حمل و نقل کالا در بنادر شمالی کشور می‌باشد و درآمد عملیاتی آن نیز در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ تا ۵۳ درصد افزایش داشته است.

تفتی در زمینه توسعه حمل کانتینری در این کشتیرانی نیز یادآور شد: به تازگی تفاهم‌نامه همکاری کشتیرانی دریای خزر با سازمان توسعه تجارت را به روز رسانی کردیم که طی آن مقرر شد تعداد سفر بیشتری در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه برای شناورها برنامه ریزی شود ضمناً حمل کانتینری نیز به این تفاهم نامه افزوده شد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین از سوی مقام معظم رهبری، عنوان کرد: کشتیرانی دریای خزر در همین راستا ساخت دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی جنرال کارگو با قابلیت حمل کانتینر را به تولیدکننده داخلی سفارش داده است که به فناوری‌های به روز و فوق پیشرفته از جمله مصرف سوخت پایین و سرعت بالا مجهز خواهند بود که مرحله اصلی ساخت آنها از نیمه اول شهریورماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

اخباراقتصاد
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید