رسولی‌نژاد: فاجعه اصلی در فیروزکوه اتفاق افتاده است

بدون دیدگاه
 

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی خودرو و افراد غیر بومی برای گردش به دماوند و فیرزوکوه آمده بودند نمی توان آمار دقیقی از تعداد مفقودین و فوتی های ناشی از سیل اخیر ارائه کرد.

سیداحمد رسولی نژاد در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با آخرین وضعیت سیلاب در دماوند و فیروزکوه بیان کرد: از ساعت ۲.۵ بعدازظهر روز پنج شنبه بارندگی شدیدی را در منطقه زرین دشت به ویژه روستاهای مزداران و آتشان داشتیم. در واقع ما از شب پنج شنبه با این مساله درگیریم، ابتدا روستاهای بالایی شهر رودهن مانند جَوَرد و آردینه بودند که یک مورد فوتی داشتیم و آنجا هم خسارات زیادی به تاسیسات آب، برق و گاز وارد شد و راه های روستایی و از جمله راه اصلی رودهن به جورد هم ساعاتی بسته شده بود که نیروهای امدادی ورود کردند و خودم نیز از ابتدا حضور داشتم.

نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در ادامه خاطرنشان کرد: در دماوند بیشتر خسارات مالی داریم و یک مورد فوتی فقط در روستای وسکاره داشتیم. بزرگترین خسارتی که در حال حاضر در دماوند شاهدیم تگرگ است که متاسفانه باعث شده ۷۰ درصد باغات دماوند از بین برود که خبر بدی برای کشاورزان و باغداران است و شامل سیب درختی دماوند می شود که مهمترین محصول ما می باشد و همچنین به تعداد دیگری از محصولات باغی خسارت وارد شده است.

رسولی نژاد در رابطه با تعداد مفقودی ها در سیل بیان کرد: در دماوند مفقودی نداریم، اما در فیروزکوه داریم. فاجعه اصلی در فیروزکوه و روستای مزداران اتفاق افتاده که سه روز است در آن مستقریم. ۹۰ درصد روستای بزرگ و زیبای مزداران زیر گل و لای فرو رفته است و اوج فاجعه در این منطقه قرار دارد و آمار دقیقی از مفقودین نمی توانیم بدهیم.

وی افزود: آماری که اعلام می شود مربوط به افراد بومی منطقه است که بین ۶ تا ۹ نفر از افراد بومی مفقود شده اند. متاسفانه علیرغم هشدارهایی که چند روز جلوتر داده شده است اما افرادی به این منطقه آمدند که تعداد زیادی از خودروها مربوط به مسافرانی است که برای گردش آمده بودند و بین راه آهن و رودخانه گیر کردند که خبری از تعداد آنها نداریم. گذشته از افراد بومی این منطقه افراد غیر بومی بسیاری را داریم که در اینجا باغ، ویلا و خانه اجاره کرده بودند و بعضا مراجعه کردند که نمونه آن آقای پزشکی است که همسر و دخترش مفقود شده بودند و بعد از ۴۸ ساعت اعلام شد که جنازه همسر این پزشک پیدا شده است، اما با توجه به این شرایط نمی توانیم آمار دقیقی از فوتی ها و مفقودین بدهیم.

نماینده فیرزوکوه با تاکید بر اینکه شرایط فاجعه است، گفت: از حضور معاون اول رئیس جمهور، استاندار تهران و وزیر نیرو تشکر می کنم چراکه حضورشان خیلی موثر بود.

وی گفت: ارتفاع گل و لای در برخی مناطق به ۴ متر می رسد و البته هنوز به سراغ باغ ها و مزارع نرفتیم که بسیار خسارت دیده اند و ارتفاق گل و لای و سیل در آنجا بسیار است.

رسولی نژاد ضمن تشکر از ریاست سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: ایشان وقت بسیاری در این منطقه گذاشتند. قطعا آمار تلفات منطقه ما نسبت به استان تهران و کل کشور و حتی امام زاده داوود بیشتر است. البته فعلا آمار دقیقی نمی توانیم بدهیم، اما با توجه به اینکه دستگاه های جدید به این منطقه آورده اند امیدواریم در ساعات آینده بتوانیم آمار دقیق تری اعلام کنیم، چرا که سگ ها با توجه به اینکه گل و لای زیاد است نمی توانند کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: ان شاءالله بعدازظهر امروز بتوانیم آمار دقیق تری از فوتی ها و مفقودی ها بدهیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس با بیان این‌که «الان وضعیت امدادرسانی خوب شده است» نسبت به عملکرد  هلال احمر در ساعات اولیه وقوع سیل و انجام برخی رفتارها که آن ها را نمایشی خواند، انتقاد کرد و در عین حال گفت: ما از عملکرد همه دستگاه ها مانند راهداری، استانداری، وزارت کشور، معاون اول رئیس جمهور و سپاه راضی هستیم، سپاه سیدالشهداء و قدس به کمک ما آمدند ولی ضعیف ترین دستگاه در امدادرسانی به این سیل هلال احمر  بود.

بعداز ظهر روز پنج شنبه (۶ مردادماه) بارش شدید باران در شهرستان های دماوند و فیروزکوه باعث بروز سیلاب در این منطقه شد که طبق اخبار اعلام شده خسارات بسیاری به این مناطق وارد شده است.

انتهای پیام

اخبارسیاسی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید