مجازات رابطه نامشروع با زن شوهر دار چیست ؟

4 دیدگاه
 

بر اساس ماده 226 قانون مجازات اسلامی ، زن در صورتی که دارای همسر دائمی باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده ، با وی از طریق قُبُل ( جلو ) نزدیکی شده باشد و امکان رابطه زناشویی با همسر خود را نیز داشته باشد ، محصنه تلقی می شود و اگر با مرد دیگری سکس یا رابطه داشته باشد ، زنای محصنه شکل می گیرد.
رابطه نا مشروع چیست؟ نامشروع خود به معنای غیر قانونی و خلاف شرع می باشد اما رابطه نامشروع به معنی رابطه زن و مرد که باهم ازدواج نکرده و برقراری رابطه از حد قانونی و شرعی را رد کرده اند می باشد، مطعسفانه باید این مطلب را ذکر کنم یکی از بیشترین جرایم که در دادگاه های کیفری تهران مورد بررسی قرار می گیرند مربوط به رابطه نامشروع زن مرد متاهل می باشد، همچنین این موضوع یکی از پر چالش ترین مسائلی است که در قانون منع، در اسلام حرام و در عرف جامع بسیار فعل ناپسندی است، اما افرادی هستند که می خواهند این روابط را عادی سازی کرده و اسم آن را روشن فکری می گذارند ولیکن خیانت به همسر و یا برقراری روابط با مرد نامحرم نه تنها منفور الفکر نیست بلکه یک امر متحجر است، به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مقاله ای با موضوع مجازات رابطه نامشروع با زن شوهر دار را برای شما آماده کنیم در ادامه این مقاله با حکم زن شوهر داری که دوست پسر دارد؟ حکم رابطه نامشروع مرد متاهل با زن شوهردار؟

حکم زن شوهر داری که دوست پسر دارد چیست؟

یکی از منفور جرایمی که امروزه در شهر تهران روزبه روز در حال افزایش است دوست شدن زن متاهل با پسر مجرد است، این نکته را نیز باید ذکر کنم که خیلی از این دوستی ها منجر به قتل شوهر رو یا دوست پسر زن شده است، در کشور های خارجی این امر نیز گرایش پسران مجرد به زنان متاهل نیز وجود دارد و هنگامی که رابطه آن ها فاش می شود احراز پشیمانی کرده و یا احضار می دارند که از رابطه زناشویی خود راضی نیستند و یا زن در عسر و حرج است.

از نظر قوانین شرعی و قانونی عاشق زن متاهل شدن حرام است حتی امیرالمومنین در این باره می فرمایند نگاه به ناموس شخص دیگر خنجری به قلب علی (ع) است، از گذشته تا به امروز این فعل یک امر نابخشودنی به شمار می آید و هر آنکس که این کار را انجام دهد باید به سزای اعمالش برسد در ادامه حکم زن شوهرداری که دوست پسر دارد آشنا می شویم.

چنانچه رابطه زن شوهر دار با پسر مجرد به صورت زنا نبوده و فقط در حد بوسه باشد به مجازات تعزیری درجه 996 ضربه شلاق در زمینه جرایم منافی عفت محکوم خواهد شد.

هرگاه شرایط اعدام و رجم وجود نداشته باشد و رابطه از احصان خارج شده باشد، زن باردار باشد، حکم به 100 ضربه شلاق حدی محکوم می شود.

چنانچه رابطه زن شوهر دار با دوست پسرش زنا باشد، با توجه به این موضوع که زن همسر دارد حکم زنا محصنه به آن تعلق می گیرد و مجازات اعدام را به دنبال دارد.

حکم رابطه نامشروع مرد متاهل با زن شوهر دار!

در قانون مجازات اسلامی برای زن و مردی که زن و شوهر نیستند و رابطه نامشروع به خصوص(سکس) دارند قوانینی وضع شده است، به دلیل اینکه زن شوهردار و مرد متاهل با توجه به این که خودشان شرایط سکس با همسران خود را داشته ولی زنا کرده اند حکم آنها سنگین تر می شود، در اینجا ممکن است سوال پیش آید که حکم رابطه نامشروع مرد متاهل با زن شوهردار چیست و چه مجازاتی را در پی دارد؟ به طور کلی باید بیان کرد جرم زنا با مرد متاهل زمانی محقق می شود که دخول آلت تناسلی مرد تا محل ختنه گاه در جلو و یا پشت زن باشد.

بر همین اساس طبق ماده قانون 226 قانون مجازات اسلامی زمانی زنا از طرف مرد محصنه حساب می شود که مرد دارای همسر دائمی باشد، با همسر خود رابطه جنسی داشته باشد، عاقل و بالغ باشد. البته نکته ای که در اینجا باید ذکر کنم اگر مرد متاهل باشد و زن آن در زندان باشد، عادت ماهانه باشد، بیماری مقاربتی داشته باشد و مرد با زن دیگری زنا کند حکم زنای آن دیگر از نوع زنای محصنه حساب نمی شود. اما اگر بخواهیم رابطه نامشروع زن شوهردار با مرد متاهل را بررسی کنیم میتوانیم آن را به سه دسته تقسیم کنیم.

زن متاهل با مرد متاهل رابطه جنسی داشته باشد: بر اساس ماده 226 قانون مجازات اسلامی ، زن در صورتی که دارای همسر دائمی باشد و در حالی که بالغ و عاقل بوده ، با وی از طریق قُبُل ( جلو ) نزدیکی شده باشد و امکان رابطه زناشویی با همسر خود را نیز داشته باشد ، محصنه تلقی می شود و اگر با مرد دیگری سکس یا رابطه داشته باشد ، زنای محصنه شکل می گیرد و در اینجا چون زن متاهل با مرد متاهل رابطه زنا برقرار کرده است ، هر دو به مجازات زنای محصنه محکوم می شوند، حکم زنای محصنه مجازات رجم و یا سنگسار شدن است.

زن مجرد با مرد متاهل رابطه جنسی داشته باشد: در اینصورت به دلیل اینکه زن متاهل نیست نمی توان آن را به جرم زنای محصنه محکوم کرد، پس آن را به جرم زنای غیر محصنه مجازات می کنند که حکم آن 100 ضربه شلاق است، اما اگر زن نیز متاهل باشد هر دوی آنها به زنای محصنه محکوم شده و مجازات سنگسار و یا اعدام را به دنبال دارد.

زن و مرد به رابطه راضی باشند: حکم رابطه نامشروع با رضایت طرفین به این صورت است که حتی اگر زن و مرد نامحرم خود رضایت به اینکار داده باشند به دلیل اینکه این جرم جنبه عمومی نیز دارد باید طرفین مازات شود، که حکم آن در صورت عدم دخول 99 ضربه شلاق و در صورت دخول حکم اعدام است.

مدارک لازم برای اثبات خیانت زن؟

هنگامی که عقد نکاح بین زن و مردی خوانده می شود، هر دوی آنها متعهد به یکدیگر می شوند، به همین منظور حضور شخص سوم از طرف هرکدام از آنها خیانت محسوب می شود، حال زمانی وجود دارد که یکی از زوجین به همسر خود به دلایلی خیانت می کند در این جا سوال پیش می آید که چگونه خیانت همسر خود را ثابت کنیم در اینجا باید گفت اگر می خواهید در دادگاه ثابت کنید که زنتان به شما خیانت کرده است باید مدارکی برای اثبات این امر همراه خود داشته باشید که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

شهادت خود زن در مقابل قاضی پرونده و همچنین حضور شاهدین است.

اگر خیانت زن از طریق زنا باشد، علاوه بر حضور و اقرار خیانت کار حضور 4 مرد عاقل، بالغ، با ایمان الزامی است.

ارائه ادله محکمه پسند مثل عکس، فیلم، پرینت پیامک زن شوهر دار، اما فقط با این مدارک نمی توان جرم را ثابت کرد بعد از اینکه شما مدارک را به قاضی ارائه دادید، قاضی پرونده دستور صدور پرینت تماس و پیامک را صادر می کند.

همچنین اگر خیانت زن فقط به صورت چت یا با تلفن همراه بوده است شما می توناید با مدارک نام برده شده در ذیل جرم را اثبات کنید.

دسترسی به پیامک های فرد خیانتکار.

دسترسی به تماس های فرد خیانت کار.

دسترسی به شبکه های اجتماعی فرد خیانتکار.

اقرار شاهدان مطلع از خیانت فرد خیانتکار.

طلاق در صورت خیانت مرد به چه صورت است؟

همانطور که می دانید حق طلاق با مرد است و فقط در موارد اندکی زن می تواند درخواست طلاق بدهد، یکی از این شرایط خیانت مرد و اثبات خیانت آن در دادگاه است، به طور کلی طلاق از طرف زن زمانی امکان پذیر است که زن به یکی از این 3 روش به زن خیانت کرده باشد، این 4 مورد عبارت اند از:

رابطه نامشروع مرد با زن دیگر: زن می تواند با ادله محکمه پسند مثل حضور شاهد، اقرا فرد خاطی، ارائه عکس و فیلم، پرینت پیامک و تماس به راحتی خیانت مرد را ثابت کرده و درخواست طلاق خود را ثبت کند.

ازدواج موقت مرد در صورت داشتن صیغه نامه: اگر زن پی به صیغه مرد ببرد می تواند با ارائه صیغه نامه در دادگاه جرم را ثابت کند در غیر اینصورت می تواند درخواست مراجعه به شخصی که صیغه را خوانده و ثبت شده است بدهد.

ازدواج دائمی مرد: اگر مرد نیز ازدواج دائم کرده باشد در شناسنامه، سیستم، همچنین در دفتر خانه ای که در آن عقد نکاح صورت گرفته است ثبت می شود و زن به راحتی می تواند جرم را ثابت کرده و درخواست طلاق دهد.

سخن غایی

مقاله مجازات رابطه نامشروع زن شوهردار به پایان رسید در این مقاله مطالبی که لازم بود تا درباره خیانت، رابطه نامشروع با آن آشنا شوید را به تحریر درآوردیم امید بر این است این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد، تشکر که تا آخر مقاله همراه ما بودید، همینطور از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما قرار دادید کمال تشکر و قدردانی را دارم.

منبع : ساعد نیوز

اخبارجامعهخانواده و بهداشت
پربازدید
 

4 دیدگاه. Leave new

  • رحیم
    01/01/2024 00:15

    سلام علیکم
    انشاالله خدا کمک کنه و غرور ما رو نگیره
    که شیطان بتونه غلبه کنه
    وقتی میگیم من این کار رو نمیکنم اون موقع هست که شیطان وسوسه میکنه

    پاسخ
  • کشاوری
    01/01/2024 01:13

    عالی.مفید.کاربردی

    پاسخ
  • ناشناس
    04/05/2024 14:10

    مگر میشود تمام زنها ومردهابی زنا کار را اعدام کرد
    تمامی پروندها همه زن شوهر دار ومرد متاهل است

    پاسخ
  • ناشناس
    04/05/2024 14:18

    مطعسفانه!!
    یا
    متأسفانه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید