حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان برای بازنشسته تامین اجتماعی تصویب شد

3 دیدگاه
 

در جلسه امروز هیات وزیران به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار حقوق حداقل بگیران این گروه ۳۵ درصد افزایش یافت. این به معنای آن است که یک بازنشسته با همسر و یک فرزند، حداقل حقوقی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان در سال جاری دریافت خواهد کرد.

افزایش حقوق برای سایر سطوح نیز اعمال خواهد شد. به گفته علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، برای سایر سطوح حقوق بازنشستگان ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

جهرمی همچنین از افزایش سایر اجزای حقوق مانند عائله مندی و کمک هزینه‌های جانبی خبر داد. وی گفت که این افزایش‌ها “بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده است. ”

این افزایش حقوق در راستای سیاست‌های حمایتی دولت و با هدف کمک به جبران هزینه‌های بازنشستگان انجام شده است. جهرمی خاطرنشان کرد که یکی از محور‌های مهم سیاست‌های سازمان تامین اجتماعی به “انتظام بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور” اختصاص دارد.

دولت در اقدامی دیگر، برای کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صورت تنخواه در اختیار استاندار و وزارت کشور قرار داد. این مبلغ برای “هزینه‌های ضروری اولیه در سطح استان” هزینه خواهد شد.

این اقدامات دولت در حالی انجام می‌شود که کشور با چالش‌های اقتصادی متعددی روبرو است. با این حال، دولت نشان داده است که رفاه بازنشستگان و اقشار آسیب پذیر برایش از اهمیت بالایی برخوردار است.

اخباراقتصادجامعه
بازنشستگانپربازدید
 

3 دیدگاه. Leave new

  • حسین رحیمی
    02/05/2024 17:27

    با سلام وخسته نباشید خواهشمند است برای جانبازان اعصاب وروان که 5درصد ورزمندگان که از بسیج داوطلبانه اعزام ومدت 27 ماه درمنطقه های غرب و جنوب ازجان مایه گذاشتن لااقل درحقوق بازنشستگی کمی ترتیب اثری واقع گردد ما هم خوشحال باشیم که زحمتهایمان هدر نگردیده ومن الله التوفیق……

    پاسخ
  • ناشناس
    02/05/2024 19:35

    کی تصویب کرد .
    مجلس را که حساب نمی کنند .
    هیات دولت هم که اجرایی نمیشود .
    مگر اینکه یک نفر زورش زیاد باشد یک کاری بکند

    پاسخ
  • ناشناس
    08/05/2024 09:27

    با سلام آقای مخبر من خانم بازنشسته هستم امسال حقوق بنده با افزایش و مزایا ۷میلیون و ششصد هزار شده ، آیا واقعا حق من اینقدر هستش چرا اینقدر بازنشسته ها از بابت حقوق ابراز نارضایتی میکنند و کسی نیست به این مشکل بزرگ رسیدگی کنه شما بزرگوار بگید به کی حرف و مشکل خودمون رو بگیم واقعا اینهمه بی اعتنایی و بی محلی حق ما بازنشستگان هستش خواهشن این حق مسکن و معیشت را کمی بالاتر ببرید که لااقل دریافتی ما ۹ میلیون بشه این چه مصیبتی هست کو گوش شنوا و کو مسئول با وجدان لطفا شما رسیدگی کنید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید