آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در vaam.kabta.ir | بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام جا نمانید

بدون دیدگاه
 

آغاز ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی در vaam.kabta.ir | بازنشستگان تامین اجتماعی از دریافت وام جا نمانید
بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام ۲۰ میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند.

زمان ثبت نام وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه بوده است و به مدت ۱۰ روز ادامه داشته و زمان آن برای سال ۱۴۰۳ به محض اعلام اطلاع رسانی خواهد شد. . ثبت نام این وام از طریق سایت vaam.kabtatamin.ir برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی قابل انجام می باشد.

مستمری بگیران واجد شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانستند به راحتی، از طریق سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نمایند. ثبت نام این وام در سال ۱۴۰۳ طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی از طریق مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان می باشد و ثبت نام غیرحضوری آن از طریق سایت مربوطه مانند سال گذشته صورت خواهد گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پس از پایان مرحله اول ثبت نام وام قرض الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی به زودی مرحله دوم ثبت نام و پرداخت این وام برای متقاضیانی که موفق به ثبت نام و دریافت این تسهیلات نشده اند، آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند .

طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی، ثبت نام مجدد وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان در مرحله جدید از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه بوده و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت. بر این اساس لازم است متقاضیان با مراجعه به سایت es.tamin.ir نسبت به ثبت نام غیر حضوری این تسهیلات اقدام نمایند.

ـ متقاضیان باید حقوق مستمری خود را از شعب بانک رفاه که در شهر تهران هستند، دریافت کنند، زیرا امکان دسترسی به کسر اقساط توسط بانک عامل، برای بانک‌های دیگر وجود ندارد.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همن وام ضروروی، الزامیست.

شرایط سنی مستمری‌بگیران، برای دریافت این وام، در سال قبل، برخلاف سال‌های گذشته، ۷۰ سال نبود و برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی، سن ۷۷ سال در نظر گرفته شد که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال ۱۴۰۲ نیز اینگونه خواهد بود.

ـ با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

ـ بازنشستگان متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۲ یا همان وام ضروری باید در طی سه سال گذشته از تسهیلاتی که بانک رفاه ارائه کرده است، استفاده نکرده باشند.

ـ مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی در سال گذشته، بنا بر اعلام سازمان تامین اجتماعی، از ۷ میلیون به ۱۲ میلیون تومان تغییر پیدا کرد و مبلغ آن در خصوص سال ۱۴۰۲ با توجه به تورم موجود، ۸ میلیون افزایش داشته و به مبلغ ۲۰ میلیون تومان رسیده است.

ـ هنگام ثبت‌نام باید شماره تلفن همراه به نام متقاضی دریافت‌کننده وام بازنشستگان تامین اجتماعی باشد.

مستمری‌بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی اقدام کنند. در روش اول به صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود و روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳ یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

نحوه ورود به سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabta.ir
بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی می توانند در صورتی که امسال نیز مانند سال گذشته بتوان، به طریقی به غیر از مراجعه به کانون های بازنشستگی و به شکل غیرحضوری نیز اقدام به ثبت نام نمود، با استفاده از راهنمایی ذیل، وارد سایت سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی vaam.kabtatamin.ir​ شوند و جهت ثبت نام در این سامانه اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت نام این وام در مرحله دوم از طریق سایت es.tamin.ir انجام می شود

افراد برای ورود به سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی می بایست ابتدا آدرس vaam.kabtatamin.ir​ در مروگر اینترنتی خود جستجو نمایند.

سپس مطابق تصویر زیر صفحه اصلی این سامانه برای اقدام به ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ نمایش داده خواهد شد.

کاربران بدین صورت می توانند وارد سامانه ثبت نام وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳ شوند و برای تقاضای وام اقدام نمایند.

شایان ذکر است، که زمان ثبت نام این وام، در سال ۱۴۰۳، در خرداد ماه و مرحله دوم از ۲۱ تا ۲۷ مرداد و در مرحله بعدی آن از ۲۰ تا ۳۰ آبان ماه به مدت ۱۰ روز صورت می گیرد. و متقاضیان می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی و یا مراجعه به سایت es.tamin.ir برای ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط و‌ مدارک مورد نیاز وام بازنشستگان تامین اجتماعی
قبل از اینکه بخواهید از وام ۲۰ میلیونی که سازمان تامین اجتماعی برای ‌مستمری‌بگیران خود در نظر گرفته، استفاده کنید باید با شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه که بانک عامل این تسهیلات است، آشنا شوید.

متقاضیان باید مستمری خود را از شعب بانک رفاه در تهران دریافت کنند، چون فقط این بانک‌ می‌تواند اقساط وام را از حساب آن‌ها کسر کند.
کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی یکی از شرایط ضروری برای ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تامین اجتماعی​ ۱۴۰۳ یا همان وام ضروری است.
سن ‌مستمری‌بگیران برای گرفتن این وام در سال قبل، ۷۷ سال در نظر گرفته شده است. این شرط در سال ۱۴۰۳ هم بدون تغییر باقی مانده است.
‌مستمری‌بگیران باید بدون چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند. این موضوع با استعلام بانک از وضعیت مالی آن‌ها بررسی خواهد شد.
بازنشستگان باید حداقل سه سال از آخرین باری که از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده‌اند، گذشته باشد.
و در آخر از مهم‌ترین شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی این است که شماره تلفن همراه متقاضی باید به نام خودش باشد و هنگام ثبت نام، آن را اعلام کند.
مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۳، ۲۰ میلیون تومان است که نسبت به سال قبل، ۸ میلیون تومان افزایش یافته است.

شرایط دیگری که برای گرفتن این وام در مرحله دوم در سال ۱۴۰۳ لازم است، عبارتند از داشتن بیش از ۲۰ سال سابقه بیمه، دریافت مستمری کمتر از ۱۵۰ میلیون ریال، داشتن سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال ، عدم مسدودی حساب و عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور؛ همچنین متقاضی باید در سه سال گذشته از تسهیلات مشابه استفاده نکرده و حداقل ۱۰۰ هزار تومان موجودی در حساب بانکی خود داشته باشد.

سهمیه هر شهرستان بر اساس تعداد ‌مستمری‌بگیران آن تعیین‌ می‌شود و اگر ثبت نام‌ها از این تعداد بیشتر شود، قرعه‌کشی انجام خواهد شد و افراد برگزیده به بانک رفاه معرفی‌ می‌شوند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید