فوری/اصلاحیه جدید مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت | افزایش دوباره حقوق بازنشستگان اجرایی می شود؟

بدون دیدگاه
 

فوری/اصلاحیه جدید مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت | افزایش دوباره حقوق بازنشستگان اجرایی می شود؟

هیئت وزیران در جلسه ۳۰/۲/۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۳۴۵۱۳/۵۴۵۳۶ مورخ ۲۹/۲/۱۴۰۳ معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: بند (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۸۵۷۹/ت۶۲۵۸۰هـ مورخ ۲۲/۲/۱۴۰۳ به شرح زیر اصلاح می‌شود

هیئت وزیران در جلسه ۳۰/۲/۱۴۰۳ به پیشنهاد شماره ۳۴۵۱۳/۵۴۵۳۶ مورخ ۲۹/۲/۱۴۰۳ معاونت حقوقی رییس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد: بند (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۸۵۷۹/ت۶۲۵۸۰هـ مورخ ۲۲/۲/۱۴۰۳ به شرح زیر اصلاح می‌شود:«۲- در بند (۷) و تبصره آن، عبارت «پرداختی موضوع جزء (۱-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال هزار و چهار صد و سه ۱۴۰۳ کل کشور جایگزین عبارت «تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱-۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور» شده و در ذیل بند مذکور، عبارت «این میزان ثابت نبوده و با هر گونه تغییر در حکم کارگزینی و قرارداد مشمولین، مجدداً محاسبه می‌شود.» حذف می‌شود.»

بودجه صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۳

تامین اجتماعی به جز دریافت بخشی از بدهی خود از دولت، سهمی از اعتبار متناسب‌سازی ندارد.

نگاهی به تخصیص اعتبارات صندوق‌های بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تامین اجتماعی به جز احتمال دریافت بخشی از بدهی خود که آنهم نقدی و نقدشونده‌ی سریع نیست، سهمی از اعتبارات متناسب‌سازی و حمایتی دولت ندارد. این اعتبارات قرار است میان صندوق‌های بازنشستگی دولتی تقسیم شود.

دولت در حمایت از صندوقهای بازنشستگی در بودجه ۱۴۰۳ مبلغ ۴۵۳ هزارمیلیارد تومان اختصاص داد که ۲۵۶.۵ هزارمیلیارد تومان آن به صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد و ۳۲ هزارمیلیارد تومان از این منابع برای کمک به صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح در نظر گرفته شده؛ ضمناً ۱۴.۳ هزار میلیارد تومان بابت صندوق بازنشستگی فولاد و وزارت اطلاعات تعیین شده است.

در عین حال، در لایحه دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کمک به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ۳ صندوق کشوری لشکری و فولاد از محل مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

دولت مبلغ ۱۳۰ هزار میلیارد تومان برای تادیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تامین اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق و نیز حفظ قدرت خرید بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص داده است و این تنها اعتباری‌ست که برای این صندوق مادر در نظر گرفته شده است.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه براساس افزایش مصوب در سال جدید و طبق حروف الفبا واریز گردید و مابه التفاوت حقوق‌ها در خردادماه پرداخت خواهد شد.

همچنین انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می‌شود.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی‌ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

جدول افزایش حقوق بازنشستگان خرداد ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید