انتقاد جنجالی درباره حقوق ها / افزایش حقوق نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ انتقاد جنجالی درباره حقوق ها / افزایش حقوق نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند!

نماینده مردم رامیان اظهار کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند.

ایلنا: جمعی از نمایندگان مجلس امروز در نشست علنی صحن خانه ملت در تذکر شفاهی به دولت، قوه مجریه را به افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت در حد هزینه‌های حداقلی زندگی و تورم موجود فراخواندند.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی‌تواند تورم ۵۰ درصدی را جبران کند

غلامعلی کوهساری (نماینده رامیان و آزادشهر) در نشست علنی امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: رئیس‌جمهوری در مرداد امسال در شورای اداری کرمان بیان کردند که مدیران ناکارآمد باید کنار گذاشته شوند، همچنین ایشان در شورای اداری رباط کریم گفتند که مسئولانی که موجب نارضایتی مردم هستند باید از بدنه دولت خارج شوند، چرا که اعتماد عمومی از مهم‌ترین مولفه‌های عزت عمومی است. حال سوال این است که آیا در شرایط فعلی کشور مردم از مسئولان کنونی به ویژه بدنه دولت راضی هستند؟

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس یازدهم افزود: آیا کمبود نان و صف‌های طولانی نانوایی، افزایش قیمت مایحتاج عمومی، عدم اجرای کامل طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، افزایش نرخ ارز، کمبود نهاده‌های کشاورزی ودامی، افزایش قیمت خودرو، مشکل مسکن، سرعت پایین و قطع اینترنت، قطعی گاز، افزایش قیمت قبوض گاز و… باعث نارضایتی مردم نیست؟

وی اضافه کرد: سوالات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و استیضاح وزرا که با لابی‌های نیروهای دولتی پس گرفته می‌شود! نشان از چیست؟ لطفا رئیس‌جمهوری نیروهای ناکارآمد را شناسایی و برکنار کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه سال قبل که مربوط به تصویب بودجه ۱۴۰۱ بود، میرکاظمی، ساداتی نژاد و عین الهی از حذف ارز ترجیحی از طرف دولت دفاع کردند، اما اکنون که به مشکل برخوردند، این موضوع را به مجلس ربط می‌دهند.

کوهساری با بیان اینکه در چند ماه گذشته تقاضای عزل و جابه‌جایی تیم اقتصادی را داشتم، آنقدر گذشت تا رئیس بانک مرکزی عزل شد! بیان کرد: با بودجه ۱۴۰۲ مشکلات مردم در سال آینده بیشتر می‌شود. افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان نمی‌تواند تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی را جبران کند، بماند افرادی که حقوق بگیر نیستند.

اقدامات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شود

روح الله متفکر آزاد (نماینده مردم تبریز) نیز در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و آرزوی سلامتی برای مردم زلزله زده خوی و تاکید بر رسیدگی به امورات مردم این منطقه گفت: رئیس‌جمهوری و هیات دولت، آذربایجان قطب تولید و صنعت کشور است، اما اکنون سرمایه‌گذاران به دلیل نداشتن برق کافی به استان‌های دیگر می‌روند که نمی‌توان از این موضوع به راحتی عبور کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم ادامه داد: توسعه آذربایجان، توسعه ایران است، هر چه سریعتر فکری برای تاسیس نیروگاه‌های جدید برق در استان ما داشته باشید و در مگا پروژه‌های ملی تاسیس نیروگاه‌های جدید را در نظر بگیرید و هرچه سریعتر انرژی‌های نو را پیشران قرار دهید.

وی خطاب به رئیس‌جمهوری تصریح کرد: حضرتعالی وعده استقلال مس آذربایجان را دادید، اما پیشرفت جدی در این حوزه مشاهده نمی‌شود، خواهشمندم اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

متفکرآزاد گفت: بازنشستگان آیینه ما هستند و به سرعت باید اقدامات لازم برای همسان‌سازی آنها صورت گیرد.

همچنین آرش زره تن (نماینده مردم اورامانات) در نشست علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی پیرامون وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر بازنشستگان، گفت: علیرغم اینکه در جامعه ما بازنشسته منزلت اجتماعی بالایی دارد اما به دلیل مشکلات معیشتی در دوران بازنشستگی، شاغلین تمایلی به بازنشستگی ندارند بنابراین نباید ساده از کنار این موضوع بگذریم این در حالی است که ماده شش قانون برنامه ششم توسعه عدالت و تعادل در پرداخت حقوق و رفاهیات پرسنل شاغل و بازنشسته را تسریع کرده است اما باید پرسید چرا این مهم رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به چند نمونه از مواردی که حقوق بازنشستگان در آن رعایت نشده است را اشاره می‌کنم به عنوان مثال فوق العاده مناطق جنگی حق بازنشستگان است ضمن آنکه طی نامه مشترک سال گذشته سازمان برنامه و اداره استخدامی، باید معادل ریالی یک گروه شغلی به بازنشستگان پرداخت می‌شد اما چرا پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: همچنین ماده هشتاد و پنجم قانون خدمات کشوری، دستگاه‌های اجرایی را مکلف به پرداخت بیمه تکمیلی به بازنشستگان و نیروهای شاغل به صورت توامان کرده است اما در بسیاری از دستگاه‌ها از انجام این مهم سر می‌زنند لذا از دیوان محاسبات می‌خواهم به موضوع ورود کرده و متخلفان را به دادسرای دیوان معرفی کنند.

اخباراقتصاد
افزایش حقوقپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید