مصرف این گیاه سلامت مغز دوم را تضمین می‌کند!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ مصرف این گیاه سلامت مغز دوم را تضمین می‌کند!

ممکن است از ظرفیت استفاده نشده گیاهان روزمره غافل باشید اما لازم است که بدانید تمدن‌ها در سراسر جهان قرن‌هاست از گیاهان در هنر آشپزی و پزشکی استفاده می‌کنند و این موضوع تصادفی نیست.

گشنیز مسیری بدون کالری برای تقویت سلامت روده به شما نشان می‌دهد و مهم‌تر از همه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A، C و K است. این گیاه در کاهش قند خون بسیار موثر و ممکن است فواید بالقوه‌ای برای سلامت مغز نیز داشته باشد. اگرچه برای تایید این مورد هنوز آزمایش‌های بیشتری نیاز است.

علی‌رغم این ویژگی‌های خارق‌العاده ذکر شده هنوز نمی‌دانیم چرا گشنیز برای سلامت روده مفید است.

از آنجایی که دستگاه گوارش مغز دوم ما در نظر گرفته می‌شود، جای تعجب ندارد که سلامت روده ما تاثیر عمده‌ای بر رفاه ما دارد. مواردی مانند عفونت‌ها و ضعیف شدن سیستم ایمنی می‌تواند ناشی از تاثیر مواد غذایی در روده ما باشد. هنگامی که بدن ما عوامل بیماری‌زا را شناسایی می‌کند، با آن مقابله می‌کند. عدم تعادل باکتریایی در میکروبیوم روده می‌تواند علائمی مانند یبوست، چرخه‌های قاعدگی نامنظم و سخت‌ترین ضربه یعنی خستگی را ایجاد کند. البته نمی‌گوییم که همه این علائم را می‌توان با این گیاه کوچک درمان کرد اما یک متخصص گوارش تایید کرده از گشنیز برای سم‌زدایی استفاده می‌توان بهره برد. این فرد تنها پزشکی نیست که چنین عقیده‌ای دارد.

قبل از اینکه در مورد استفاده از گشنیز برای پاکسازی صحبت کنیم، به یاد داشته باشید باید برای تمام پاکسازی‌های بدن ابتدا با یک پزشک مشورت کنید؛ به خصوص اگر دارو مصرف می‌کنید.

روغن‌ها و عصاره‌ها به مراتب قوی‌تر از چاشنی گشنیز سبک است؛ بنابراین ممکن است تاثیر متفاوتی روی افراد بگذارد؛ خرده‌فروش مکمل‌های طبیعی روغن گشنیز را برای سم‌زدایی از فلزات سنگین پیشنهاد کرده است. فیتوکمیکال‌های موجود در گشنیز به فلزات سنگین و رادیکال‌های آزاد در بدن متصل می‌شود و آن را از کبد و از جریان خون خارج می‌کند. این پاکسازی‌ها به عنوان درمان‌های جایگزین در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین ممکن است پزشک شما آن را تایید نکند.

گشنیز را می‌توان در دیپ‌های گیاهی، تاکوی ماهی و همچنین به عنوان چاشنی سالادهای ساده استفاده کرد. برگ‌ها و ساقه‌های تازه گشنیز به بسیاری از غذاها طعم تند می‌بخشد.

گشنیز گیاهی با طعم اکتسابی است. با این حال برای سلامت داخلی بدن مفید است.

خواص قدرتمند این گیاه کوچک ممکن است به مبارزه با بیماری‌ها کمک کند. سالم نگه داشتن روده می‌تواند به سادگی تزیین بیشتر غذاها با این سبزی باشد؛ بنابراین آن را امتحان کنید و ببینید بدن شما چگونه پاسخ می‌دهد.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدسبزیجات
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید