خطرناک ترین حالت‌های خوابیدن!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ خطرناک ترین حالت‌های خوابیدن!

یک پزشک متخصص، بدترین حالت‌های خوابیدن را معرفی کرد.

«یلنا تزاروا» متخصص مغز و اعصاب و علوم خواب در روسیه، هشدار داد که وضعیت نادرست هنگام خواب می‌تواند باعث ناراحتی شود و در دراز مدت باعث بروز بیماری‌های جدی شود.

تزاروا تأکید کرد که افراد اغلب در یک وضعیت می‌خوابند، اما گاهی اوقات ممکن است به سلامت آن‌ها آسیب برساند. به عنوان مثال، خوابیدن به پهلو از نظر پزشکی مفیدترین حالت است، اما فشار به سمت چپ بدن می‌تواند بر وضعیت فرد مبتلا به بیماری قلبی تأثیر منفی بگذارد، بنابراین بهتر است او به سمت راست خود بخوابد.

این پزشک اضافه کرد: خوابیدن به پهلو از نظر فیزیولوژیکی بهتر است و باید در هنگام خواب ترجیح داده شود، زیرا در این حالت روند دفع محصولات متابولیک با سرعت بیشتری انجام می‌شود و اصولاً می‌توانید به پهلوی چپ و راست بخوابید. قفسه سینه در هردو حالت به شکل برابری محافظت می‌شود؛ اما خوابیدن به پهلوی چپ برای کسانی که مشکلات قلبی دارند، مثلاً از نارسایی قلبی و ریه رنج می‌برند، توصیه نمی‌شود.

خوابیدن به پشت برای کسانی که دچار عقب نشینی زبان می‌شوند که باعث وقفه موقت تنفس در هنگام خواب می‌شود که ممکن است در خروپف نمود پیدا کند، جایز نیست.

این پزشک تاکید کرد: خوابیدن روی شکم بیشترین ضرر را برای سلامتی دارد، زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در ستون فقرات شود. هنگام خوابیدن، برخی از ماهیچه‌ها سفت و برخی دیگر بیش از حد کشیده می‌شوند و این می‌تواند منجر به درد گردن و سر در صبح شود. خطرناک‌ترین چیز در مورد این موضوع این است که عادت به خوابیدن روی شکم می‌تواند فرآیندهای متابولیک را مختل کند و باعث ایجاد بیماری آلزایمر شود.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدخوابیدن
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید