سه نوشیدنی عجیب برای درمان فوری کبد چرب!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ سه نوشیدنی عجیب برای درمان فوری کبد چرب!

کبد ارگانی است که بدن را از سموم تصفیه می کند.

کبد یکی از اعضای اصلی است که به دفع سموم بدن کمک می‌کند. این یک سیستم فیلتراسیون است که به بدن شما کمک می‌کند تا مواد مغذی را از غذایی که می‌خورید گرفته و حفظ و در عین حال محصولات مضر را حذف کند.

مشکلات کبدی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد که به کبد آسیب می‌زند. مانند ویروس ها، مصرف الکل و چاقی. یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمام اندام‌های بدن از جمله کبد را، سالم نگه می‌دارد. فعالیت بدنی منظم و مصرف مایعات کافی نیز بسیار مهم است.

کبد چرب

مهم‌ترین حالتی که عملکرد کبد را مختل می‌کند، چربی است. کبد چرب معمولاً تا زمانی که آسیب نبیند علائم جدی نشان نمی‌دهد. با این حال، باید به برخی از علائم توجه کرد. برخی از مهمترین نشانه‌های کبد چرب عبارتند از:

نشانه‌هایی که کبد سمی دارید

درد معده

بیماران درد را در وسط شکم یا در سمت راست بالای شکم احساس می‌کنند. معمولاً بعد از غذا خوردن رخ می‌دهد، زیرا معده منبسط می‌شود و به کبد فشار می‌آورد و باعث درد می‌شود.

خستگی بی امان

خستگی که در کبد چرب از بین نمی‌رود یک علامت شایع است. مشکلات تمرکز و سردرگمی نیز ممکن است همراه با آن باشد. کمبود انرژی به دلیل ناتوانی کبد در عملکرد صحیح ایجاد می‌شود و باعث کندی متابولیسم و ​​خستگی بی دلیل می‌شود.

مشکلات پوستی

یکی دیگر از علائمی که می‌تواند به شما در مورد مشکلات مرتبط با کبد هشدار دهد، تغییرات پوستی است. واضح‌ترین و قابل مشاهده‌ترین تغییر زرد شدن پوست، غشاهای مخاطی یا چشم‌ها (یرقان) است.

نوشیدنی های  طبیعی برای سم زدایی کبد

شما می‌توانید کبد خود را با این ۳ نوشیدنی طبیعی سم زدایی کنید که می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند.

چای زردچوبه و زنجبیل

برای بهره مندی از فواید زردچوبه، چهار لیوان آب را بجوشانید و یک و نیم قاشق چای خوری پودر زردچوبه، یک پیمانه فلفل سیاه، یک عدد لیمو و یک پیمانه زنجبیل به آن اضافه کنید. سپس چند دقیقه صبر کنید و مصرف کنید.

زردچوبه نه تنها برای کبد مفید است، بلکه برای تسکین ناراحتی معده نیز ایده آل است، زیرا دارای خواص ضد التهابی است. همچنین از سوزش سر دل و به طور کلی اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند.

از نوشیدنی طبیعی برای سم زدایی کبد، ترکیب سیب و گیاه قاصدک

آنتی اکسیدان‌های موجود در قاصدک به عملکرد صحیح کبد، حفظ جریان کافی صفرا و جلوگیری از خونریزی در کبد کمک می‌کند. همچنین می‌توانید زنجبیل، سیر و پیاز را به این نوشیدنی اضافه کنید که می‌تواند سلامت کلی بدن را برای نتایج بهتر بهبود بخشد. گیاه قاصدک را با سایر مواد مخلوط کرده، بجوشانید و بگذارید چند روز بماند.

چای سبز

این نوشیدنی ادرارآور است و برای دفع سموم از بدن ایده آل است. همچنین یک آنتی اکسیدان است و می‌توان آن را به طور منظم مصرف کرد، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. همچنین به هضم غذا کمک می‌کند، از علائم آنفولانزا جلوگیری می‌کند و به کاهش تب و گلودرد کمک می‌کند.

اخبارجامعه
پربازدیدکبد چرب
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید