فوری / تصمیم جنجالی شورای رقابت/ خلوت کردن صف خرید خودرو به قیمت کارخانه

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ متقاضیان برای خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا باید از خودروسازان خصوصی هم خودروی دریافت نکرده باشند. این محدودیت برای خرید خودرو از شرکت های خودروساز خصوصی 24 ماه در نظر گرفته شده است. شرط های خرید خودرو به قیمت کارخانه بروز رسانی شد. شورای رقابت در بخشنامه ای شرط های لازم متقاضیان برای در اختیار گرفتن محصولات شرکت های خودروساز به قیمت کارخانه را اعلام کرد.

چه کسانی شانس خرید خودرو به قیمت کارخانه را دارند؟
آن طور که از اطلاعیه شورای رقابت بر می آید اعضای این شورا در نهایت به مصوبه ای 9 بندی دست یافتند تا از این پس شرکت های خودروساز بر اساس آن نسبت به فروش محصولات خود به متقاضیان اقدام کنند.

جدیدترین محدودیت خرید خودرو به قیمت کارخانه

اما در میان 9 بندی که توسط شورای رقابت لیست شده برخی از بندها برای مصرف کنندگان از جذابیت بیشتری برخوردار است و به نوعی می توان گفت همین بندها صف متقاضیانی که می توانند در طرح های فروش خودروسازان شرکت کرده و شانس خود را برای خرید خودرو به قیمت کارخانه بیازمایند از صف متقاضیانی که این امکان از آنها سلب شده، جدا شده است.

خبر مهم شورای رقابت درباره قیمت خودرو
اما این بندها کدام هستند؟ بند اول مربوط به سن متقاضی است. آن طور که اعضای شورای رقابت به خودروسازان تکلیف کرده اند تنها آن دسته از متقاضیان می توانند در طرح های فروش آنها ثبت نام کنند که حداقل 18 سال سن داشته باشند.

البته تمام افرادی که حداقل 18 سال سن دارند نیز نمی توانند در این طرح های فروش نام نویسی کنند. آنها باید علاوه بر سن یاد شده، دارای گواهینامه رانندگی نیز باشند.

صف خرید خودرو خلوت می شود؟
بنابراین تا اینجای کار دو شرط داشتن گواهینامه رانندگی و 18 سال سن را می توان به عنوان دو شرط اصلی در نظر گرفت. محدودیت سومی که اعضای شورای رقابت در نظر گرفته اند تا از این مسیر صف خرید خودرو به قیمت کارخانه را خلوت کرده و راه را برای متقاضیان واقعی خرید خودرو هموار کنند فاکتور نشدن خودرو توسط ایران خودرو و سایپا در 48 ماه گذشته است.

این به آن معناست که چنانچه متقاضیان از سال 97 به بعد از شرکت های خودروساز محصولی خریداری کرده اند نمی توانند در طرح های فروش این شرکت ها دوباره ثبت نام کنند.

خودروسازان خصوصی وارد داستان خرید خودرو شدند
همچنین متقاضیان برای خرید خودرو از ایران خودرو و سایپا باید از خودروسازان خصوصی هم خودروی دریافت نکرده باشند. این محدودیت برای خرید خودرو از شرکت های خودروساز خصوصی 24 ماه در نظر گرفته شده است. ( یعنی از سال 99 به بعد از خودروسازان خصوصی محصولی دریافت نکرده باشند)

حساب وکالتی مهم است زیرا…
شرط نداشتن پلاک فعال که در ادوار گذشته مورد توجه بوده در دور جدید بروز رسانی شروط خودرو از مبدا مورد توجه شورای رقابت قرار گرفته است. متقاضیان خرید خودرو باید بخشی از مبلغ اعلامی برای خرید خودرو را در حساب وکالتی خود داشته باشند.

اخبارخودرو
پربازدیدخودرو
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید