اگر قصد سفرهوایی به عتبات عالیات را دارید حتما تا انتها بخوانید/پرواز مستقیم به نجف

بدون دیدگاه
 

 

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره فرودگاه نجف اطلاعات و جزئیات کاملی را دراختیار شما قرار دهیم. شما چقدر این‌فرودگاه را می‌شناسید؟ آیا از این‌فرودگاه می‌توان برای پرواز تهران نجف استفاده کرد؟

فرودگاه نجف قبلا یک پایگاه هوایی نظامی بوده است. این‌فرودگاه در قسمت شرقی شهر نجف قرار دارد. فرودگاه نجف یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های عراق است. فرودگاه در حال گسترش است و بخش خصوصی قصد دارد، گیت‌های ورودی و خروجی آن را بیشتر کند. پروازهای زیادی از ایران به مقصد این‌فرودگاه انجام می‌شود و مسافران از آن برای سفر هوایی به نجف استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید به‌صورت هوایی به عراق سفر کنید، حتما درباره پروازهای فرودگاه نجف اطلاعاتی داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌فرودگاه اطلاعات بیشتری دراختیار شما قرار دهیم. اگر قرار است به نجف یا دیگر شهرهای عراق سفر کنید، این‌مقاله را تا پایان مطالعه کرده و آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

درباره فرودگاه نجف

یکی از بهترین فرودگاه‌های کشور عراق که پروازهای زیادی از طریق آن انجام می‌شود، فرودگاه نجف است. اگر بخواهید به عراق سفر کنید، پروازهای زیادی هستند که شما را از تهران به فرودگاه نجف می‌رسانند. برای خرید بلیط هواپیما کافی است به سایت علی بابا رفته و بعد از جستجو یکی از پروازها را انتخاب کنید. نام عربی فرودگاه نجف، مطار النجف الاشرف الدولی است. مالکیت و مدیریت فرودگاه به قسمت خصوصی سپرده شده است.

این‌فرودگاه 3000 متر باند فرودگاهی دارد و سطح آن آسفالت است. فرودگاه رسما بعد از خروج نور المالکی از اولین هواپیمایی که در باند فرودگاه نجف فرود آمده بود، افتتاح شد. مراسم افتتاحیه فرودگاه نجف بیشتم ژانویه 2008 میلادی بود. مدیریت فرودگاه به هولدینگ هوانوردی عقیق سپرده شده است تا توسعه بیشتری به آن داده شود و مسافران به‌راحتی از آن استفاده کنند. هولدینگ هوانوردی عقیق زیرمجموعه هلدینگ العقیقه است.

ایرلاین‌های فعال در فرودگاه نجف

پروازهای زیادی به کشور عراق و از طریق فرودگاه نجف انجام می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی زیادی در این‌فرودگاه فعال هستند و پرواز به نقاط مختلفی از جهان از طریق آن میسر شده است. در زیر تعدادی از ایرلاین‌های فعال و مقصدهای آن‌ها را می‌بینید.

  • هواپیمایی آتا به مقصد فرودگاه اراک، فرودگاه بندرعباس، فرودگاه یزد
  • هواپیمایی ایرعربیا به مقصد فرودگاه بین‌المللی شارجه
  • الناصر ایرلاینز به مقصد فرودگاه بین‌المللی بغداد، فرودگاه بین‌المللی کویت
  • شام وینگز ایرلاینز به مقصد فرودگاه بین‌المللی دمشق
  • فلای‌دبی به مقصد فرودگاه بین‌المللی دبی
  • گریفون ایرلاینز به مقصد فرودگاه بین‌المللی بغداد، فرودگاه بین‌المللی کویت
  • گلف ایر به مقصد فرودگاه بین‌المللی بحرین
  • هواپیمایی ایران ایر به مقصد فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، فرودگاه ساری، فرودگاه اردبیل

آسمان، عراق، ماهان، رویال جردانین، شام وینگز، فلای بغداد، فلای داماس، گالف ایر، ایندیا ایر و معراج نیز از دیگر شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه نجف هستند. البته لیست ایرلاین‌ها ادامه دارد و بهتر است برای مسیرهای دیگر به سایت علی بابا مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق‌تری را مشاهده کنید.

موقعیت فرودگاه نجف

فرودگاه نجف تا حرم امام علی (ع) حدود 30 دقیقه فاصله دارد. اگر به نجف سفر می‌کنید و می‌خواهید بعد از رسیدن به حرم بروید، بهتر است از تاکسی‌هایی موجود در فرودگاه استفاده کنید. وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس به فرودگاه نزدیک نیستند و مسافران زیادی با تاکسی یا با پای پیاده به حرم می‌روند.

\

البته دقت داشته باشید برای رسیدن به حرم باید حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید. البته برای عاشقان زیارت پیاده‌روی می‌تواند شور و هوای دیگری داشته باشد. یکی از راه‌های آسان برای سفر به نجف استفاده از تورها است. تورهای زیادی در سایت علی بابا هستند که خدمات مناسبی را برای مسافران فراهم می‌کنند. هنگامی که با تور به عراق سفر می‌کنید، هزینه‌ها و وسایل حمل‌ونقل با تور است و شما برای آن‌ها نگران نخواهید بود.

اطلاعات تکمیلی و خلاصه درباره فرودگاه نجف

اگر بخواهید با پرواز تهران نجف به عراق سفر کنید، می‌توانید از یکی از بهترین فرودگاه‌های عراق یعنی فرودگاه نجف استفاده کنید. این‌فرودگاه از سال 2008 فعالیت خود را آغاز کرده و درحال‌توسعه و گسترش است. از تهران تا نجف شما معمولا باید یک تا یک ساعت و نیم در هواپیما باشید و این‌موضوع به شرایط آب‌وهوایی بستگی دارد. خدمات مناسبی مانند خدمات پزشکی و اورژانس، رستوران، فروشگاه و خدمات تبدیل ارز در فرودگاه وجود دارد. زائران ایرانی بهتر است برای رفتن از فرودگاه به شهر یا هتل خود از ترانسفر تور خود استفاده کنند؛ در غیر این‌صورت باید با تاکسی‌های فرودگاه به مقصد خود بروند.

نکته خوب سفر هوایی به عراق این است که از سال 100 تا اطلاع بعدی، مسافران ایرانی نیاز به دریافت ویزا ندارند. البته این‌موضوع فقط برای افرادی است که به‌صورت هوایی به عراق سفر می‌کنند. فرودگاه نجف تا مرکز شهر حدود 1.5 کیلومتر فاصله دارد.
منبع:علی بابا/همشهری

بدون دسته بندی
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید