ممنوعیت فعالیت برای این معلمان از ۱۴۰۲

1 دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ ممنوعیت فعالیت برای این معلمان از ۱۴۰۲

احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سال آینده در حوزه حکمرانی آموزشی سه مأموریت را دنبال می‌کنیم؛ گفت: یکی از این مأموریت‌ها در حوزه نیروی انسانی است. خوشبختانه نقطه قوت مدارس غیردولتی نیروی انسانی توانمند و علاقه‌مند خصوصاً در حوزه آموزشی است. ما هم به دنبال این هستیم که توازن بین حوزه آموزشی و تربیتی را ایجاد کنیم و هم این توانمندی را در سراسر کشور تقویت کنیم.

محمودزاده افزود: تحقق این هدف ما را بر آن داشت تا با بررسی و رصد معلمان گواهی نامه صلاحیت حرفه‌ای به معلمان بدهیم که این گواهی نامه به همت دانشگاه فرهنگیان صادر خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه در همه کشورها فعالیت معلمان منوط به کسب گواهینامه‌های لازم است؛ گفت: تفاهم نامه‌ای صورت گرفته است که از ابتدای اردیبهشت تا شهریور زمان بررسی و اخذ صلاحیت‌های لازم هم برای معلمان فعلی و هم برای معلمان جدید خواهد بود و شامل تمامی معلمان آموزشی، پرورشی و خدماتی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ معلم گزینش نشده‌ای در سال آینده در مدارس غیردولتی فعال نخواهد بود؛ گفت: وضع صلاحیت‌های معلمان را با شهریه مدارس هم گره زدیم؛ بررسی می‌کنیم در یک مدرسه آیا معلمان مدارس صلاحیت‌های لازم را دارند یا خیر. آیا دوره‌های لازم را پشت سر گذاشته است یا خیر.

محمودزاده با تاکید بر اینکه راه ورود بی ضابطه به مدارس غیردولتی را خواهیم بست؛ گفت: دیگر در سال آینده بدون ضابطه، مدارس معلمی را جذب نخواهند کرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه ۲۰ هزار مرکز برای تقویت دروس، کلاس کنکوری و کمک درسی هستند که در سال آینده مدارس پرورشی هم به این تعداد افزوده می‌شود؛ گفت: در تلاش هستیم تا برای سال آینده رصد و نظارت بر این مدارس بیشتر شود و نظارت به صورت سامانه‌ای رخ خواهد داد. البته در سال جاری هم نظارت به شکلی جدی وجود داشت و در سال دو بار از هر مدرسه بازرسی داشته‌ایم. تا به امروز به ۵۷۲ مدرسه اخطار داده شده و ۲۴ مدرسه پلمپ شده است. این نشان می‌دهد در زمینه نظارت بر مدارس غیردولتی جدی هستیم و از متولیان مدارس غیردولتی هم می‌خواهیم کمال همکاری را با ما داشته باشند.

تعیین سال مالی مدارس غیردولتی از خرداد تا خرداد

وی با اشاره به تدوین الگوی ملی تعیین شهریه گفت: در سال جاری با مدیران مدارس هماهنگی‌هایی صورت گرفت. شیوه اخذ شهریه قطعی شد و شهریه از خرداد تا خرداد محاسبه خواهد شد. به دلیل اینکه سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در بازه آینده و گذشته تعلق ندارد قرار شد صفر تا بیست درصد از شهریه سال گذشته را تنها برای سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲ در نظر بگیرند ولی برای سال‌های بعدی، دیگر از خرداد تا خرداد سال بعد سال مالی و شهریه‌ای مدارس غیردولتی خواهند بود.

رئیس سازمان مدارس غیرانتفاعی خاطر نشان کرد: از اولیا خواهشمندیم در زمان ثبت نام حتماً مجوز مدارس را بررسی کنند. ما در سامانه مشارکت‌های مردمی و مدارس اسامی و آدرس مدارس مجاز را ذکر کردیم. میزان شهریه و ظرفیت و تعداد مجاز دانش آموز در هر کلاس در سامانه وب سایت مشارکت‌های مدارس غیردولتی ذکر شده است.

محمودزاده با بیان اینکه میزان افزایش شهریه مدارس غیر دولتی یکسان نیست؛ گفت: کیفیت آموزش، تعداد و تراکم دانش آموز و میزان هزینه‌های مدرسه از عواملی است که در میزان افزایش شهریه مدارس غیردولتی اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه کیفیت بخشی در مدارس شاخص‌های مخصوصی پیدا کرده است؛ گفت: در مورد تراکم کلاسی آموزش زبان، در شهرهای برخوردار ۱۶ نفر، نیمه برخورد ۱۴ و مناطق کمتر برخوردار ۱۲ نفر دانش آموز مجاز به شرکت هستند یا در کلاس‌های کنکوری حداکثر تعداد دانش آموزان ۱۲ نفر خواهد بود.

محمودزاده با بیان اینکه با مراکزی که به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند در سال آینده برخورد خواهیم کرد؛ گفت: پیش ثبت نام مشروط به شروطی است که ممنوعیت افزایش شهریه بدون توافق در زمان پیش ثبت‌نام، اولویت ثبت نام با دانش آموز ساکن در محدوده در مدارس مورد استقبال از جمله این شروط است.

ممنوعیت فعالیت معلمان فاقد برگه گزینش

وی در پاسخ به این سوال که گزینش معلمان فعلی در مدارس غیردولتی چگونه خواهد بود؛ گفت: هر معلمی که برگه گزینش نداشته باشد از فعالیت در مدارس غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ محروم است. هیچ معلمی که رشته تحصیلی مرتبط با درسی که آموزش می‌دهد نداشته باشد قادر به فعالیت در مدارس غیردولتی نخواهد بود. البته معلمانی که در حال حاضر در مدارس غیردولتی فعال هستند و مدرک غیرمرتبط دارند می‌توانند با حضور در دوره‌های لازم مجوز فعالیت را داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین دوره‌های لازم برای معلمان مدارس غیردولتی گفت: دوره‌ها برای معلمان در بدو ورود به مدارس ۷۲ ساعت حضوری و ۹۸ ساعت غیر حضوری و برای معلمانی که یک سال سابقه تحصیل دارند ۱۴۴ ساعت حضوری است. این دوره‌های ضمن خدمت با همکاری دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

محمودزاده خاطر نشان کرد: در داخل سامانه مشارکت دات آی آر امکان ثبت اعتراض برای دانش آموز، معلم و مدیران مدارس غیردولتی فراهم است. امسال برای اولین بار هم در سامانه بحث پیوست قرارداد معلم و بارگزاری مدارک و قراردادشان در سامانه ایجاد شده است. مدیران مراکز نباید کمتر از مبلغی که با سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی توافق کرده‌اند، به معلمان مدارس خود حقوق بدهند.

اخبارجامعه
پربازدیدمعلمان
 

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • کریم نهتانی
    23/03/2023 09:28

    سلام، حدود پنج سال است که با مدرک کارشناسی آموزش ابتدایی در دبستان غیر دولتی در پایه سوم مشغول تدریس هستم. دروس دانشگاهی مرتبط با تدریس است، دوره های هفت گانه رایانه را گذارنده، ودوره هایی که در آموزش وپرورش شهرستان برگزار شده، حضور داشته در دوران کرونا با تدریس غیر حضوری و سامانه شاد، تهیه پاور پوینت های متفاوت، آموزش دانش آموزانم را انجام داده ام وبا حقوق 700هزارتومان شروع و درحال حاضر 1500،یک میلیون و پانصد هزار تومان زندگی می کنم، که 600هزار تومان، هزینه رفت و آمد می شود و با 900 هزار تومان باقی مانده چکار کنم. ممنون

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید