۴ ماده‌ غذایی که برای سلامت چشم معجزه می‌کنند

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ ۴ ماده‌ غذایی که برای سلامت چشم معجزه می‌کنند

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل مهم‌ترین عامل در حفظ سلامت چشم‌ها است و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های چشم را کاهش دهد.

سلامت چشم یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سلامت بدن است که معمولا نادیده گرفته می‌شود. کار کردن طولانی‌مدت با وسایل الکترونیکی و چشم دوختن به صفحات نمایش، چشم‌های ما را در معرض آسیب‌های متعدد قرار داده است. شاید تعجب کنید ولی با کمک برخی مواد غذایی می‌توانید به چشم‌های خود کمک کنید تا سالم‌تر بمانند.

۱. ماهی

ماهی به ویژه ماهی سالمون می‌تواند یک غذای بسیار مفید برای سلامت چشم باشد. ماهی سالمون و سایر ماهی‌ها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند که جزو چربی‌های سالم شمرده می‌شوند. اسیدهای چرب امگا۳ می‌توانند به تقویت بینایی، حفظ سلامت شبکیه‌ی چشم و پیشگیری از خشکی چشم کمک کنند.

۲. تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یکی از مفیدترین مواد غذایی برای سلامت چشم است. زرده‌ی تخم‌مرغ حاوی ویتامین A، لوتئین، زآگزانتین و زینک است که همگی برای حفظ سلامت چشم لازم هستند. ویتامین A از قرنیه‌ی چشم در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. قرنیه لایه‌ای است که روی چشم را می‌پوشاند.

لوتئین و زآگزانتین خطر ابتلا به بیماری‌های حاد چشمی مانند آب‌مروارید و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن را کاهش می‌دهند. زینک در حفظ سلامت شبکیه‌ی چشم مؤثر است. شبکیه لایه‌ای است که سطح داخلی چشم را می‌پوشاند. همچنین زینک کمک می‌کند چشم‌ها دید بهتری در شب داشته باشند.

۳. بادام

بادام مانند سایر دانه‌ها و مغزها برای سلامت چشم مفید است. بادام حاوی ویتامین E است و این ویتامین از بافت‌های بدن در برابر مولکول‌های ناپایدار محافظت می‌کند. این مولکول‌ها به بافت‌های سالم حمله می‌کنند.

دریافت منظم مقادیر کافی از ویتامین E می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به دژنراسیون ماکولا وابسته به سن و آب‌مروارید کمک کند. نیاز روزانه به ویتامین E بر اساس یکای بین‌المللی (IU) ۲۲ واحد است که تقریباً ۱۵ میلی‌گرم محاسبه می‌شود. بر این اساس، ۲۳ عدد بادام حاوی ۱۱ واحد ویتامین E است. سایر دانه‌ها و مغزهای حاوی ویتامین E عبارتند از مغز تخمه‌ی آفتاب‌گردان، فندق و بادام زمینی.

۴. هویج

همه‌ ما هویج را به عنوان یک ماده‌ی غذایی مفید برای سلامت چشم می‌شناسیم. مانند زرده‌ی تخم‌مرغ، هویج هم حاوی ویتامین A است. به علاوه اینکه هویج بتاکاروتن هم دارد. ویتامین A و بتاکاروتن به حفظ سلامت قرنیه‌ی چشم کمک می‌کنند و در پیشگیری از عفونت‌های چشم و سایر بیماری‌های حاد چشم مؤثر هستند.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدسلامت چشم
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید