5 فایده شگفت انگیز دارچین برای سلامتی بدن

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ 5 فایده شگفت انگیز دارچین برای سلامتی بدن

دارچین، ادویه ای است که از روزگاران قدیم برای طعم منحصر به فرد و خواص درمانی مورد توجه بوده است ولی امروز دانشمندان با انجام مطالعات بیشتر توانستند فواید مصرف آن را اثبات کنند.

قرن هاست که دارچین به عنوان یکی از ادویه های مهم در طب سنتی و آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ادویه خارق العاده از پوست چندین درخت از خانواده Cinnamomum به دست می آید و به خاطر طعم گرم و شیرین خود و همچنین،  فواید بی شماری که برای سلامتی دارد، شهرت زیادی در سرتاسر جهان کسب کرده است. شما حتی می توانید حالت غلیظ دارچین را به شکل مکمل در قالب کپسول با مولکول فعال سینامالدئید تهیه کنید. در این مقاله می توانید بخشی از فواید مصرف دارچین برای سلامتی بدن را مطالعه کنید.

  1. سلامت قلب را تقویت می کند

مدت زیادی است که اثر مثبت دارچین بر سلامت قلب و عروق ثابت شده است. مطالعات نشان داده اند که این ادویه می تواند به کاهش فشار خون، کنترل سطح کلسترول و بهبود کنترل قند خون کمک کند. یک مطالعه نشان داد که مصرف روزانه تنها ۱۲۰ میلی گرم دارچین به مدت ۱۲ هفته، منجر به کاهش قابل توجه فشار خون می شود.

دارچین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به محافظت از قلب در برابر استرس اکسیداتیو که عامل اصلی بیماری های قلبی است، کمک کند. این ماده با کاهش استرس اکسیداتیو و کم کردن التهاب در شریان ها و در نتیجه بهبود جریان خون، خطر حمله قلبی و سکته را کم می کند.

دارچین، یک ادویه با تاریخچه قدیمی است که در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلف به کار می‌رفت و امروزه نیز به دلیل فواید سلامتی فراوانی که دارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ادویه برای قرن‌ها به عنوان دارو استفاده می‌شد و در طول تاریخ ارزشمندتر از طلا به شمار می‌آمد. دارچین انواع مختلفی دارد. دارچین سیلان به عنوان دارچین واقعی شناخته می‌شود ولی دارچین کاسیا متداول ‌ترین نوع این ماده است

  1. به پیشگیری و مدیریت دیابت کمک می کند

مطالعات حاکی از آن است که دارچین قابلیت کاهش قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دارد. یک تحقیق شامل نتایج ۱۰ مطالعه، نشان داد که مصرف دارچین به میزان ۱۲۰ میلی ‌گرم تا ۶ گرم در روز برای مدت ۴ تا ۱۸ هفته می‌تواند باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت شود.

عملکرد دارچین در این روند با افزایش حساسیت به انسولین انجام می‌شود. انسولین، به عنوان یک هورمون، میزان قند خون را کنترل می‌کند و بدن می‌تواند با افزایش حساسیت به این هورمون به طور موثرتری از آن استفاده کند. این امر به‌طور قابل توجهی می‌تواند به پیشگیری و مدیریت بیماری دیابت کمک کند.

  1. با التهاب مبارزه می کند

التهاب پاسخ طبیعی بدن به آسیب یا عفونت است، اما زمانی که التهاب مزمن شود، می‌تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله آرتروز، بیماری های قلبی و سرطان شود. دارچین حاوی ترکیباتی است که با خواص ضد التهابی می تواند به کاهش التهاب در بدن کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که دارچین می‌تواند تولید مولکول‌های التهابی را کاهش داده و فعالیت آنزیم‌های التهابی را نیز مهار کند.
علاوه بر این، دارچین می‌تواند به کاهش التهاب در روده کمک کند که برای حفظ سلامت روده حیاتی است. با کاهش التهاب در روده، دارچین می‌تواند باعث بهبود عملکرد گوارش، کاهش نفخ و گاز، جلوگیری از سندرم روده تحریک پذیر و تحریک سیستم ایمنی بدن شود.

دارچین به عنوان یک ادویه از پوست داخلی درختان جنس Cinnamomum به دست می‌آید. طعم شیرین و گرم متمایز آن باعث شده است که در آشپزی و پخت و پز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، به دلیل خواص فوق‌العاده‌اش در حفظ سلامتی، در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد
  1. کمک به کاهش وزن

دارچین علاوه بر خواص سلامتی دیگر، می‌تواند باعث کاهش وزن هم شود. با تنظیم میزان قند خون، دارچین میل به غذاهای شیرین را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند متابولیسم را افزایش داده وبا سوزاندن کالری بیشتر، کاهش وزن را تسهیل کند. یک تحقیق که نتایج 7 مطالعه را جمع آوری و خلاصه کرده بود، نشان داد که مصرف مکمل دارچین، می‌تواند وزن بدن و شاخص توده بدنی (BMI) را کاهش دهد. این تحقیق همچنین نشان داد که مصرف بیش از 3 گرم دارچین در روز، نتایج بهتری در کاهش وزن دارد.

  1. عملکرد مغز را تقویت می کند

تاثیر مثبت دارچین بر عملکرد مغزی نیز اثبات شده است. به گزارش یک مطالعه، دارچین می‌تواند عملکردهای مغزی از جمله حافظه و تمرکز را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده‌اند که دارچین با افزایش تولید پروتئین ‌های مغزی، که برای حفظ سلامت مغز ضروری هستند، از مغز در برابر زوال ناشی از افزایش سن محافظت می‌کند.

همچنین، دارچین با افزایش سطح سروتونین، که یک  انتقال دهنده عصبی برای تنظیم خلق و خو و جلوگیری از افسردگی است، به بهبود خلق و خو کمک می‌کند.

اوتمیل سیب و دارچین

دارچین یکی از ادویه هایی است که مصرف آن علاوه بر طعم خوب فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد. شما می‌توانید دارچین را به قهوه خود اضافه کنید و یا در غذاهای خود به کار ببرید تا به بدنتان کمک کنید. این ادویه با بهبود سلامت قلب، مبارزه با التهاب، کمک به کاهش وزن و تقویت عملکرد مغز، یک راه عالی برای تقویت بدن شما است. برخی از مکمل های دارچین حاوی اشکال غلیظ مولکول فعال در یک ادویه یا گیاه هستند که این مکمل ها هم درست مانند خود دارچین فواید بی شماری دارند. با این حال، اگر از مکمل دارچین استفاده می‌کنید، باید به مقدار توصیه شده روی برچسب محصول توجه کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدفواید دارچین
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید