۱. درمان گلودرد

گلودرد یکی از مشکلات رایجی است که تقریبا همه ما در فصل سرد با آن مواجه می‌شویم. درمانش هم که حتما می‌دانید، مایعات و نوشیدنی‌های گرم است. اما از خواص بستنی برای تسکین درد گلو چیزی شنیده‌اید؟

بستنی دارو نیست اما خواص تسکین‌دهنده‌اش برای انواع بیماری‌ها به همه اثبات شده است، به‌خصوص درمان عالی برای گلودرد شدید. این گلودرد می‌تواند ناشی از سرماخوردگی و سرفه باشد یا علت دیگری داشته باشد. خنکی این خوراکی دلچسب گلوی تحریک‌شده را آرام می‌کند و دردش را تسکین می‌دهد. برای همین توصیه می‌کنیم با شروع خارش و درد گلو و با مشورت پزشک، انواع بستنی های تازه را امتحان کنید تا هم از طعمشان لذت ببرید، هم خاصیت‌شان. البته منظورمان بستنی‌های یخی و خیلی سرد نیست.

۲. کاهش استرس

استرس فصلی نیست. هرکس به دلیلی در طول سال با این مسئله دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. اما می‌دانید غذاهایی که می‌خورید چقدر به کنترل این احساس آزاردهنده کمک می‌کنند؟ بستنی یکی از خوراکی‌های استرس‌کش است که در لحظه فرمان خوشحالی به مغز می‌فرستد و رضایت ناشی از خوردن آن بلافاصله در رفتار فرد پیداست؛ به‌خصوص اگر صبح مصرف شود، بیشترین فایده را برای مغز دارد.

۳. خوردن راحت‌تر

یکی از بزرگ‌ترین دردسرهای بستنی‌خوردن در فصل تابستان، چکه‌کردن مداوم بستنی و کثیف شدن دست‌ها و لباس‌ها است. هوای سرد این مشکل را کاملا برطرف می‌کند. به‌جای اینکه برای تمام‌شدنش عجله کنید یا مجبور باشید فقط بستنی لیوانی بخورید، می‌توانید با بستنی قیفی یا کیم در دست، با آرامش تمام قدم بزنید و از طعم این شیرینی کلاسیک لذت ببرید. عجله‌ای نیست چون هوای سرد بیرون، یخچال فریزر شماست! حتی اگر سس موردعلاقه‌تان را اضافه کنید، به‌جای آنکه سس کارامل یا شکلات بستنی را روان کند، سرمایه بستنی سس را می‌بندد و بلافاصله چکه نمی‌کند.

۴. صف بی صف!

در روزهای داغ تابستان همه برای یک قاشق بستنی خنک سرودست می‌شکنند و در بستنی‌فروشی‌ها جای سوزن‌انداختن نیست. هم باید گرما را تحمل کنید، هم انتظار در صف‌های طولانی را. در فصل سرما صف بستنی‌فروشی‌ها خلوت‌ِ خلوت است. این یعنی کافی است اراده کنید تا این خوراکی لذیذ حاضر و آماده در دستان‌تان باشد.

۵. خوراکی انرژی‌بخش

بدن ما برای مقابله با سرما به انرژی نیاز دارد تا وظایفش را انجام دهد و اصطلاحا کم نیاورد. از طرفی سرمای هوا، انگیزه و انرژی تقریبا هر کاری را از بین می‌برد. بنابراین وجود یک خوراکی خوش‌مزه و مقوی که انرژی بدن را تأمین کند، کاملا ضروری است. بستنی، در لحظه، قند بدن را بالا می‌برد و بدن را سرشار از احساس سرزندگی و شادابی می‌کند. در سرما پیش رو اگر برای انجام کاری ضعف کردید، سفارش آبمیوه و بستنی آنلاین چاره کار شماست.

۶. سرشار از پروتئین و ویتامین

پروتئین و ویتامین دو ماده مغذی حیاتی برای بدن انسان هستند تا سالم بماند و به بهترین شکل عمل کند. اگر حضور اسفناج و گوشت در رژیم غذایی‌تان پر‌رنگ نیست، بستنی مثل تمام محصولات لبنی منبع خوبی برای پروتئین است. شاید باورش سخت باشد که این خوراکی به رشد ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و پوست بدن کمک کند. علاوه بر اینها، وجود ویتامین آ، ب ۲ و ب ۱۲ در بستنی، سپر دفاعی سیستم ایمنی را چند برابر قوی‌تر می‌کنند و جلوی ضعف بینایی را می‌گیرند. این ویتامین‌ها به تعادل متابولیسم و کاهش وزن هم کمک می‌کنند.

۷. چاشنی بی‌نقص

در فصل تابستان بستنی خالی یا نهایتا با ویفر و سس تاپینگ می‌چسبد. اما در سرما چاشنی خوبی برای پودینگ‌های گرم و لذیذ است. هیچ‌چیز به خوش‌مزگی طعم بستنی وانیلی با پودینگ تافی دلچسب، یک تکه جلاتوی کاراملی داغ یا پای میوه موردعلاقه شما نیست. می‌توانید موقع خرید بستنی های دلچسب از فروشنده بخواهید آن را با دسر دل‌خواهتان ترکیب کند یا در خانه با انواع شیرینی‌های خانگی نوش جان کنید.

۸. بستنی با قهوه

اگر عاشق قهوه هستید، یک بار هم که شده با بستنی امتحانش کنید. یک نوشیدنی گرم سرمای بستنی را تعدیل و لذت آن را دو چندان می‌کند. بهترین پیشنهاد ما آفوگاتو است. دسری بر پایه قهوه‌های اصیل ایتالیایی با یک پیمانه بستنی و یک شات اسپرسو آماده می‌شود. سایر نوشیدنی‌های گرم که ترکیبشان با بستنی خالی از لطف نیست، عبارت‌اند از شکلات داغ، کاپوچینو و چای. می‌توانید قهوه سرد را هم امتحان کنید.