با این رژیم ۱۵ روزه لاغر شوید

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ با این رژیم ۱۵ روزه لاغر شوید

یکی از رژیم‌های فوری که طی ۳، ۴ سال گذشته نام آن بر سر زبان‌ها افتاده و آن‌طور که گفته می‌شود باید طی ۱۵ روز حدود ۸ تا ۱۰ کیلوگرم از وزن شما را کم کند؛ رژیم لاغری کانادایی است.

رژیم کانادایی، یکی از انواع رژیم‌های غذایی است که با تحمیل شرایط افراطی و سختی به فرد، می‌تواند سبب کاهش وزن زیاد در زمانی کوتاه شود.

این رژیم تا به امروز مورد انتقادات شدیدی قرار داشته و در کشورهای پیشرفته، به هیچ عنوان از این رژیم استفاده نمی‌شود. رژیم کانادایی جزو رژیم‌های یویویی محسوب می‌شود؛ یعنی رژیم‌هایی که در کوتاه مدت باعث کاهش وزن می‌شوند اما پایداری ندارند. این رژیم به این صورت است که شما در ۱۵ روز به بدن‌تان شوک وحشتناکی وارد می‌کنید، اما پس از اتمام دوره به علت کمبود منابع اصلی، دچار قحطی شده و تمایل زیادی به خوردن انواع و اقسام مواد خوراکی دارید. مقدار وزنی که با رژیم کانادایی کم می‌شود، از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برای کسی همان ۱۰ کیلو باشد و برای فرد دیگری به ۳ کیلو هم نرسد.

وقتی به عدد روی ترازو نگاه می‌کنید و مقدار آن را با وزن اولیه مقایسه می‌کنید باید بدانید که این مقدار کاهش، فقط چربی نیست؛ و بدن شما در این مدت آب بسیار زیادی از دست داده است.

وقتی به بدن در مدت زمانی کوتاه، شوک وارد شود، به جای سوزاندن چربی، آن را ذخیره می‌کند تا بتواند از انرژی آن در اعمال حیاتی مثل ضربان قلب ، تنفس و … استفاده کند.

رژیم کانادایی ۱۵ روزه نگرانی‌های زیر را به همراه دارد:

۱- کالری رژیم کانادایی معمولا حدود ۸۰۰ کالری و یا کمتر از آن است. این در حالی است که متخصصان دیابت، کلیه و گوارش اصرار دارند، برای حفظ سلامتی کمتر از ۸۰۰ کالری در روز مصرف نکنید، مگر در صورت تشخیص پزشک!

۲- رژیم غذایی و تنظیم کالری باید به صورت حساب شده برای شخص شما، بر اساس شرایط خاص شما انجام شود؛ این در حالی است که رژیم کانادایی معمولا به صورت عمومی و از طریق سایت‌ها در دسترس استفاده کنندگان قرار می‌گیرد و هیچ محاسبه تخصصی روی آن صورت نگرفته است!

۳- همانطور که گفته شد صبحانه در برخی روزها محدود به چای یا قهوه است و این کار در حقیقت حذف صبحانه به شمار می‌آید؛ که وعده‌ای اصلی و مهم به شمار می‌آید. هرچند در برخی روزها نان تست با عسل هم قرار گرفته اما باز هم در مجموع کافی نیست. چنین محدودیت‌های سنگین و شدیدی می‌تواند در زمینه تامین نیازهای اساسی و حیاتی بدن شما اختلال جدی ایجاد کند.

۴- مسئله بعدی این رژیم، کاهش عضله است. در شرایطی که چنین محدودیتی ایجاد کرده و وزن زیادی را به سرعت کاهش می‌دهید، به احتمال زیاد میزانی عضله از دست خواهید داد.

۵- رژیم کانادایی می‌تواند اثر منفی بر روی سوخت و ساز شما داشته و با کاهش متابولیسم بدن شما کار شما را برای لاغری سخت کند.

هشدار

این رژیم غذایی در مدت ۱۵ یا ۱۲ روز اجرا می‌شود. متاسفانه رژیم‌های این چنین دارای عوارض بسیاری برای فرد خواهند بود و هم چنین وزن از دست رفته بعد از مدتی باز خواهد گشت.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسلامت
پربازدیدرژیم غذایی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید