پشت پرده اقدام ایران‌خودرو در فروش خودرو در سامانه یکپارچه +جدول

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو24؛ پشت پرده اقدام ایران‌خودرو در فروش خودرو در سامانه یکپارچه +جدول

ایران خودرو تولید هفت محصول خود را متوقف کرده است. این شرکت همچنین در مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه نیز حضور ندارد.

 آمار تجمیعی تولید شرکت ایران خودرو در اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد که کارخانه ایران‌خودروی مرکزی تهران تولید هفت محصول را متوقف کرده است. این محصولات شامل پژو ۲۰۶ ،پژو پارس، پژو ۲۰۷ دنده‌ای پانوراما، سمند ال‌ایکس، دنا، رانا گیربکس ۶دنده و پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز می‌شود.

این شرکت خودروساز همچنین در مرحله دوم طرح یکپارچه عرضه خودرو حضور نداشت که پرسش‌های زیادی را برای مردم به وجود آورد، اما علت اصلی این ماجرا چه بود؟

‌ایران خودرو، استقبال بالای مشتریان برای تغییر زمان تحویل تعهدات سال ۱۴۰۳ به سال جاری و اضافه شدن حدود ۵۳ هزار دستگاه به تعهدات امسال و پر شدن ظرفیت تولید سال جاری را عامل عدم حضور در مرحله دوم فروش در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو اعلام کرد.

پیش‌تر نیز این خودروساز مدعی شده بود که به دلیل کمبود قطعه و نرسیدن قطعه از چین، این خودروها امکان تزریق به سامانه یکپارچه را ندارند این در حالی است که در یک سال گذشته عملا مشکل کسری قطعه خودرو برطرف شده است و بحرانی هم در این خصوص گزارش نشده بود. لذا بررسی علت توقف تولید توسط مراجع نظارتی ضروری است.

  • توضیح شورای رقابت در مورد حذف شرط رهن سند خودرو
  • لیست تولید ۷ خودرو متوقف شده در ایران خودرو منتشر شد +عکس

خودروهای پارس و هایما در بینالود انبار شد

ایران خودرو پیش از آغاز نوبت دوم طرح یکپارچه خودرو اعلام کرده بود که که در نوبت دوم طرح نیز حضور خواهد داشت و حتی هایما هم عرضه می کند، اما پس از مصوبه شورای رقابت و عدم تغییر قیمت این خودرو، این شرکت عرضه را ‌در سامانه یکپارچه متوقف کرد.

به نقل از تجارت نیوز، ‌پیگیری‌ها حاکی از آن است که تعداد زیادی هایما و پارس‌‌ تولیدی ایران خودرو در بینالود خراسان رضوی دپو شده است، که در صورت عدم ورود جدی نهادهای نظارتی ممکن است در آینده‌ خارج از نرخ های شورای رقابت در بازار سوداگری عرضه شود.

اعلام قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو ویژه خرداد

چندی پیش، ایران‌ خودرو قیمت نهایی محصولات خود ویژه خرداد۱۴۰۲ را اعلام کرد.

شرکت ایران‌خودرو قیمت نهایی محصولات خود در خردادماه ۱۴۰۲ را با احتساب کلیه هزینه‌های جانبی اعلام کرد که به شرح زیر است.

فهرست قیمت محصولات ایران خودرو

اخباراقتصادخودرو
ایران خودروپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید