زنجبیل برای این افراد ممنوع!

بدون دیدگاه
 
زنجبیل برای این افراد ممنوع!

خانم های باردار و خانم هایی که به نوزادان خود شیر می دهند، باید از مصرف خودسرانه این گیاه در این دوران پرهیز کنند. مصرف زنجبیل در این دوران تاثیراتی را در ساختار بدن و تولید شیر می اندازد و ممکن است موجب تغییر مزه و بوی شیر مادر و ممانعت نوزاد از مصرف آن شود.

گیاه زنجبیل Zingiber Officinale در قاره ی آسیا بعنوان ممتاز ترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. استفاده میکردند گیاه زنجبیل Zingiber Officinale در قاره ی آسیا بعنوان ممتاز ترین گیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده است. در چین، پس از کشف این که در آب و بصورت مایع کاربرد دارد از آن برای درست کردن معجون های دارویی استفاده میکردند.

خواص درمانی زنجبیل

پیشگیری از سرطان روده

در ترکیب گیاه زنجبیل ماده ای به نام zingiberen وجود دارد که علاوه بر ایجاد طعم و مزه خوب در غذا، از رشد سلول های سرطانی در روده بزرگ پیشگیری می کند. از این رو درمانگران طب سنتی هند مصرف این ادویه را در تهیه غذاهای رژیم روزانه به مخاطبان خود توصیه و تجویز می کنند.

پیشگیری از سرما خوردگی

درمانگران طب سنتی چین برای بیماران مبتلا به سرماخوردگی شربتی خانگی و بسیار موثر را تجویز می کنند. این شربت که از ترکیب زنجبیل و چند ماده طبیعی دیگر به دست می آید، خواص درمانی قابل ملاحظه ای در درمان سرماخوردگی و تسکین دردهای ناشی از آن دارد.

کنترل تهوع در دوران بارداری

استفاده از زنجبیل برای درمان تهوع و استفراغ ناشی از دوران بارداری بسیار موثر است اما همواره در این زمینه تاکید شده که خانم های باردار از مصرف خودسرانه این گیاه دارویی در ایام بارداری پرهیز کنند.

برای درمان التهاب مجاری تنفسی

مصرف برگ های زنجبیل در تسکین التهاب و تورم گلو و مجاری تنفسی بسیار موثر است. برای این منظور درمانگران توصیه می کنند در زمان ابتلا به سرماخوردگی چند برگ از گیاه زنجبیل را در دهان بگذارید و آهسته بجوید یا عصاره به دست آمده از جوشانده برگ های زنجبیل را غرغره کرده و از خواص آن برای درمان التهاب ها وتسکین دردهای گلو استفاده کنید.

درمان اسپاسم های عضلانی با تونیک زنجبیل

تونیک زنجبیل نیز یکی دیگر از فرآورده های این گیاه دارویی است که برای از بین بردن اسپاسم ها و گرفتگی عضلات از سوی درمانگران طب مکمل و جایگزین توصیه می شود.

ضد میکروب برای جلوگیری از مشکلات دندان

آنتی بیوتیک ها نقش مهمی در کنترل فعالیت عفونت در بدن ایفا می کنند. داروی گیاهی درست شده از عسل و زنجبیل به عنوان ضد میکروبی موثر استفاده می شود.

تقویت سیستم ایمنی

ترکیب زنجبیل و عسل نه تنها خوشمزه است بلکه به عنوان نوشیدنی روزانه مصرف می شود. همچنین برای سلامتی به ویژه در تقویت سیستم ایمنی مفید است. ترکیب عسل و زنجبیل می تواند تولید گلبول های سفید را افزایش دهد که در واقع باعث افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود.

زنجبیل برای چه افرادی ممنوع است؟

خانم های باردار و خانم هایی که به نوزادان خود شیر می دهند، باید از مصرف خودسرانه این گیاه در این دوران پرهیز کنند. مصرف زنجبیل در این دوران تاثیراتی را در ساختار بدن و تولید شیر می اندازد و ممکن است موجب تغییر مزه و بوی شیر مادر و ممانعت نوزاد از مصرف آن شود. / بهداشت نیوز

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید