خوردن چیپس باعث مرگ می شود!

بدون دیدگاه
 

خوردن چیپس باعث مرگ می شود!
مصرف مکرر یک بسته چیپس در روز با افزایش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا مرتبط است. وقتی از خوراکی‌های میان‌وعده صحبت می‌کنیم، خیلی از افراد سریعا به یک بسته چیپس فکر می‌کنند. چیپس‌ها واقعا ترد، چرب و خوش‌مزه هستند و خوردن یک بسته چیپس در عرض ۵ تا ۱۰ دقیقه کار بسیار راحت و جذابی خواهد بود.

۱. وزن‌تان بیشتر خواهد شد

اگر هر روز یک بسته چیپس می‌خورید، به احتمال بسیار زیاد وزن‌تان را به‌صورت تدریجی افزایش خواهید داد. محققان دانشگاه دیکین دریافته‌اند که اگر نمک مازاد و بیش‌ از حد دریافت کنید، به هوس‌ها و ولع‌های غذایی شدید مبتلا می‌شوید و به‌طور کلی بیشتر از خوراکی‌ها و غذاهای چرب استفاده خواهید کرد. پس هرچقدر چیپس انتخاب‌شده شورتر باشد، میل شما به خوردن آن هم بیشتر خواهد شد و نهایتا دچار افزایش وزن می‌شوید. محققان دانشگاه هاروارد هم به این نتیجه رسیده‌اند که اگر چیپس یکی از خوراکی‌های ثابت در رژیم غذایی شما باشد، هر سال وزن‌تان بیشتر خواهد شد.

۲. به خوردن چیپس معتاد می‌شوید

مطالعات علمی نشان داده‌اند که صدای خرچ‌خرچ یا خردشدن تکه‌های چیپس مستقیما با افزایش ولع غذایی نسبت به این خوراکی مرتبط است. حتی مطالعه دیگری که در مجله Appetite منتشر شده است، نشان می‌دهد که اگر روی بسته‌بندی چیپس‌ها از عنوان «ترد» یا crunchy استفاده شده باشد، تمایل مصرف‌کنندگان به خرید چیپس بیشتر می‌شود و هرچه صدای خرد شدن چیپس بلندتر و وسیع‌تر باشد، هوس غذایی به خوردن این خوراکی بیشتر خواهد شد. این چرخه نوعی اعتیاد به مصرف چیپس را به‌ وجود می‌آورد و باعث می‌شود که در چند دقیقه کوتاه سریعا یک بسته چیپس را تمام کنید.

۳. «کالری خالی» مصرف می‌کنید

اگر به جدول ارزش تغذیه‌ای چیپس‌ها نگاه کنید، می‌بینید که این خوراکی‌ها سرشار از سدیم، چربی و کالری هستند، اما تقریبا هیچ چیز دیگری ندارند. وقتی از خوراکی‌های فاقد ارزش تغذیه‌ای استفاده می‌کنید، به‌طور کلی حجم بیشتری از آن‌ها را مصرف می‌کنید و سریع‌تر هم گرسنه می‌شوید. این واکنش زنجیره‌ای به‌هیچ‌وجه پیامدهای خوبی ندارد. خوراکی‌هایی که مانند چیپس در گروه محصولات «کالری خالی» empty calorie قرار می‌گیرند، باید از رژیم غذایی حذف شوند.

۴. فشار خون شما افزایش پیدا می‌کند

مطالعات زیادی ثابت کرده‌اند که مصرف خوراکی‌های سرشار از سدیم با افزایش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا مرتبط است. بخش زیادی از چیپس‌ها را هم سدیم می‌سازد و بنابراین جای تعجبی نخواهد داشت که اگر به‌طور منظم و روزانه از چیپس استفاده کنید، در درازمدت به بیماری پُرفشاری خون یا فشار خون بالا مبتلا شوید. مطالعات دیگری هم رابطه میان مصرف چیپس‌ها و بیماری‌های قلبی را نشان داده‌اند. پس اگر می‌خواهید از سلامت قلبی‌ـ‌عروقی‌تان محافظت کنید باید چیپس را از برنامه غذایی روزانه حذف کنید.

۵. خطر ابتلا به سرطان را بیشتر می‌کنید

شاید این مساله در نگاه اول کمی افراط‌گرایانه به نظر برسد، اما داده‌هایی هم در این زمینه وجود دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. براساس گزارشات انجمن سرطان آمریکا (ACS)، چیپس سیب‌زمینی حاوی ترکیبی به‌نام آکریل‌آمید است که هنگام سرخ شدن، تفت دادن یا پختن خوراکی‌های نشاسته‌ای شکل می‌گیرد. مطالعات علمی بر روی موش‌های آزمایشگاهی هم نشان داده‌اند که دریافت آکریل‌آمید با ابتلا به سرطان مرتبط است. درحالی که شاید آزمایش بر روی نمونه‌های انسانی به نتایج دیگری برسند، اما بهتر است همه ما از مصرف این خوراکی که با افزایش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد، خودداری کنیم.

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خودتان رو کاهش بدید، دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

اخبارسبک زندگیسلامت
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید