با اعلام عجیب سرپرست مدیرعاملی آبی‌ها | با شکایت به قوه قضائیه، استقلال قهرمانی پرسپولیس را زیر سوال برد / داور بازی‌شان عضو کلاب هواداران‌ بوده و در صفحه کمک داور، عکس نماد 6 منتشر شده!

بدون دیدگاه
 

یک داور در فضای مجازی عضو گروه‌های طرفداری یک باشگاهی بوده است. (حضور امیر عرب براقی در کلاب‌هاوس هوادران پرسپولیس) یا کمک داوری علائمی که نشانه طرفداری از یک تیم است را در صفحه شخصی خودش دارد (عکسی از 6 نشان دادن احسان خواجه امیری در صفحه شخصی فرهاد مروجی کمک داور اول دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان).

فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال اعلام کرد که این باشگاه با جمع آوری اطلاعات و شواهد درخصوص تمایلات رنگی داوران بازی پرسپولیس، به دادستانی تهران شکایت خواهد کرد.فرشید سمیعی، سرپرست مدیرعاملی استقلال مهمان برنامه فوتبال برتر بود. او در بخشی از این گفتگو به صحبت‌های جنجالی پیرامون شکایت آبی‌ها از داوران دیدار پرسپولیس به دادستانی تهران خبر داد.

سمیعی در گفتگو با محمدحسین میثاقی گفت: استقلال باشگاهی با قدمت و تاریخ مشخص و اصالت مشخص است. اگر ما شکایتی داشته باشیم، دست به اعتراض‌های پوپولیستی و هوچی‌گری نخواهیم زد و کاملاً مطابق قانون رفتار می‌کنیم. من به هیچ عنوان اعتقاد ندارم که تشکیلاتی آمده تا حق استقلال را بخورد، بلکه من اعتقاد دارم اگر ترک فعلی صورت گرفته، از سوی چند نفر خاص بوده که نهادها و مراجع ذی صلاح ورود کرده‌اند و من از آنها بسیار تشکر کرده و دستشان را می‌بوسم. امیدوارم تا آخر این مسیر بروند.

او ادامه داد: به هر حال برخی‌ها در این فوتبال هستند که حرکات شبهه‌دار انجام داده‌اند و این‌ها باید حل شود. استقلال وارد جریان سازی‌های مجازی نمی‌شود و ما صرفاً از راه قانون و در چارچوب قانون و آن چیزی که قانون تعیین کرده، حرکت می‌کنیم و از آن خارج نمی‌شویم. از هواداران خواهش می‌کنم اعتماد کنند. باشگاه کار را شروع کرده به زودی شکوایه خودمان را به دادسرا تقدیم خواهیم کرد. از دادستان محترم تهران خواهش خواهیم کرد که به این موضوع ورود بکنند.

سرپرست مدیرعاملی استقلال گفت ما صرفاً در چارچوب قانون رفتار خواهیم کرد. یک سری شبهات در ایتالیا و اسپانیا اتفاق افتاد. من می‌توانم اماره و قرائن را بیاورم نشان بدهم. مثلاً یک داور در فضای مجازی عضو گروه‌های طرفداری یک باشگاهی بوده است. (حضور امیر عرب براقی در کلاب‌هاوس هوادران پرسپولیس) یا کمک داوری علائمی که نشانه طرفداری از یک تیم است را در صفحه شخصی خودش دارد (عکسی از 6 نشان دادن احسان خواجه امیری در صفحه شخصی فرهاد مروجی کمک داور اول دیدار پرسپولیس و مس رفسنجان).

سمیعی اضافه کرد: من صرفاً این‌ها را می‌توانم ارائه بدهم، سایر موارد که کسب ادله شود توسط ضابط قضایی و با دستور مرجع صالح قضایی صورت گرفته که می‌تواند برخی چیزها را کشف کند. ما این مدارک و شواهد را جمع آوری کرده و تحویل مراجع صالح قضایی خواهیم داد.

او اظهارداشت: قوانین فوتبال برتر است و نمی‌تواند جام قهرمانی را به ما برگرداند. دادگاه باید ورود کند. قوانین فوتبال نمی‌تواند. هر چند من قبلا این بحث را در ارکان قضایی فوتبال در خصوص کیفر زدایی آیین نامه انضباطی در خصوص داوران داشته‌ام. با نهایت احترام برای اکثر داوران سالم و پاکدست ما، این را عرض می‌کنم که چرا در قوانین انضباطی ما باید شدیدترین مجازات‌ها را برای بازیکنان و مربیان و همه افرادی که جزو مسابقه فوتبال هستند داشته باشیم ولی برای داوران هیچ مجازات سنگینی نداریم که اگر برایشان مشخص شود داور یا کمک داور صحنه‌ای را دیده و نگرفته، این جرایم اعمال شود!

سمیعی اضافه کرد: من قبلا در این خصوص صحبت کردم و یکی از کمیته‌ها موافق بودند و قرار بود تغییراتی صورت بگیرد که تا به امروز اینگونه نشده است. نمی‌شود که تیمی بیاید ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد هزینه بکند و یا هواداران متمولی که در فوتبال هستند و حاضر باشند خیلی کارها را در فوتبال انجام دهند ولی ما هزینه خیلی کمی را برای جریمه داوران در نظر بگیریم.

او گفت: من باید نکته‌ای را بگویم. ما می‌خواستیم بازیکنی را جذب کنیم که مدیر برنامه او به من یک پیامی نشان داد که یک هوادار متمولی به ایجنت گفته بود اگر شما مانع از حضور این بازیکن در استقلال بشوید، من ۵۰ هزار دلار به شما پرداخت می‌کنم. ببینید کار به اینجا کشیده شده است. در نتیجه نیاز است که سیستم‌های موازی بیایند و به فدراسیون فوتبال کمک بکنند ولی اینکه بگویند گروهی نمی‌گذارند تا تیمی قهرمان شود، اینگونه نیست.

سمیعی گفت: رسیدگی‌های اخیر نشان داده که برخی افراد ترک فعل می‌کنند. مثلاً در مورد حساسیت‌های داوری هفته پایانی، من به همه جا مراجعه کردم. آقایان کشوری فرد، بهاروند و تاج می‌توانند شهادت بدهند. همه آنها به من قول دادند که اتفاقی نخواهد افتاد و تمام تلاششان را کردند. ولی سیستمی که باید در داخل فدراسیون داورها را تعیین می‌کرد، یک بررسی ساده نکرد که در بین داوران، کدام داور پیشینه عضویت در کلاب‌هاوس هواداری را ندارد!

وی گفت: من فکر می‌کنم مسئولان ترک فعل و ساده انگاری کردند. مراجع قضایی باید تشخیص بدهند که این ترک فعل عمدی بوده یا خیر. دوستان عزیز گفتند که شما برنامه تهیه بکنید. من سه سال است می‌گویم امسال میزان گل‌های آفسایدی که سالم گرفته شده را در بیاورید، ببینید چه تیمی با فاصله اول است. مگر می‌شود هر ساله تیمی گل‌های آفساید بزند و سالم شناخته شود؟ لیگ با گل آفساید شروع شود و با گل آفساید به پایان برسد! این باید خیلی ساده انگارانه باشد که ما فکر کنیم اینها اتفاقی است! ولی من به اتهامی وارد نمی‌کنم و من دلایل خودم را به مرجع قضایی خواهم داد.

سمیعی خاطرنشان کرد: خیلی‌ها دوست دارند تا هواداران استقلال را وارد یک سری شلوغی‌ها و دعواها بکنند که این‌ها نشان داده بعداً به ضرر باشگاه استقلال تمام می‌شود. ما بیاییم صبور باشیم، دست به دست هم بدهیم و یک کاری را تا آخر دنبال کنیم. یعنی این کار را تا آخر پیش برویم. اگر نتیجه گرفتیم که چه بهتر و در غیر این صورت درخواست تجدید نظر بدهیم و تا آخر این کار را پیگیری کنیم و از دادستان و مدعی العموم درخواست کنیم تا مثل کشورهای اروپایی لطف کرده و ورود کرده و امارات و قرائن را به طور کامل بررسی کنند.

وی در خصوص اینکه آیا اعتقاد داردکه کمک داور اول صحنه گل قهرمانی پرسپولیس را می‌بیند و تعمدا پرچم نمی‌‌زند گفت: من اعتقاد دارم که برخلاف حرفی که زده شد، جام را دستی از ما گرفت که بالا نرفت! یعنی دستی بالا نرفت تا ما قهرمان نشویم. روز اول دو سه نفر گفتند که آفساید نیست یا باید VAR بشود ولی زمانی که تصویر واضح و عکس‌های جدیدتر آمد، مشخص شد که همه چیز قابل رویت است و کمک داور صحنه را می‌بیند. حالا اینکه تمرکز نداشته یا عمدی پرچم نزده، چون عکسی از داخل پیج شخصی ایشان می‌آید و نماد یکی از تیم‌های لیگ را نشان می‌دهد، شک ما را تقویت می‌کند. این‌ها امارات و قراین است که مرجع قضایی باید پیگیری کرده و تشخیص بدهد که داستان چه بوده است.

سمیعی همچنین گفت: اینکه شب قبل از بازی با نساجی به یکباره یک عضو ارشد کمیته داوران می‌آید و کارهایی که مسبوق به سابقه نبوده را انجام داده و علیه هواداران استوری بگذارد، تاثیر گذار است. ببینید همه ما که در فوتبال هستیم هزاران بار توهین شنیده‌ایم ولی سابقه نداشته که ما به خانواده و نوامیس مردم اینگونه توهین بکنیم و از داورها بخواهیم که به ما، علیه یک تیم کمک کنند! به نظر من این‌ها اتفاقی نیست. به نظر من این فراخوان اتفاقی نیست. بعد می‌گویند (پرسپولیسی‌ها) که ما اعتراض نکردیم! شما از روز اول مسابقات تا روز آخر که جلو افتادید، اعتراض کردید. آنقدر مطالب منتشر کردید، داخل پیج‌ها گذاشتید، مدیر رسانه‌ای، روابط عمومی شما استوری گذاشتند که میشد با آنها کاغذ دیواری سالیانه درست کرد!

 

اخبارورزش
استقلالپربازدیدپرسپولیس
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید