همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این تاریخ اجرایی می‌شود

بدون دیدگاه
 

نماینده مجلس یازدهم وضعیت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را شفاف‌سازی کرد.

براساس برنامه هفتم توسعه، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجرایی می‌شود. یکی از ایرادات مجلس به لایحه دولت، منابع مورد نیاز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بود.

درحالی که بازنشستگان انتظار داشتند همسان‌سازی حقوق از ابتدای سال ۱۴۰۳ اجرایی شود، اما هنوز لایحه دولت به مرحله اجرا نرسیده است.

قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتما اجرایی می‌شود

به گزارش ایلنا، نماینده مردم ساری در مجلس گفت: خط قرمز ما این است که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حتماً اجرا شود چراکه دستور مقام معظم رهبری این بود که که کارها زمین نماند، دولت درآمد آن را اخذ کرده است و مجلس هم مشروط به اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری، درخصوص عدم اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: علت عدم اجرای این مصوبه این است که بودجه به تازگی ابلاغ شده است و هنوز رفع برخی ایرادات مدنظر هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت در حال انجام است.

تامین منابع مالی مورد نیاز از فروردین ماه

وی در رابطه با اجرای مصوبه افزایش مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: این پولی که از فروردین و با اجرای قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده، جمع آوری شده و در واقع اجرای افزایش مالیات بر ارزش افزوده آغاز شده در جای دیگری هزینه نخواهد شد بلکه در یک جایی ذخیره می‌ماند و بعد از تصویب نهایی و اجرایی شدن قانون، پرداخت آن از محل همین درآمدها صورت خواهد گرفت.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون باید از اول فروردین باشد چراکه تاریخ اعمال آن از ۱/۱ است. در واقع از هر ماهی که تخصیص ها ابلاغ و افزایش اعمال شود، مبدا اجرای آن اولین روز از سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اجتناب ناپذیر است

وی تاکید کرد: خط قرمز ما این است که این قانون حتماً اجرا شود و جزو بندهایی است که اجرای آن اجتناب ناپذیر است چراکه دولت درآمد آن را اخذ کرده است و مجلس هم مشروط به اجرای این قانون با افزایش مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرد.

نماینده مردم ساری عنوان کرد: بنابراین بعد از رفع ایرادات و ابلاغ این قانون و پیرو دستور مقام معظم رهبری که کارها زمین نماند، اعمال و تخصیص افزایش ها بعد از ابلاغ، عملیاتی خواهد شد.

اخباراقتصادجامعه
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید