واریز معوقات حقوق این افراد آغاز شد

بدون دیدگاه
 

واریز معوقات حقوق این افراد آغاز شد

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: بعد از تحویل گندم به مراکز تضمین، اطلاعات به سازمان برنامه و بودجه ارسال و سپس مستقیم از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به کشاورز مبالغ پرداخت خواهد شد.

گندمکاران یکی از اقشار زحمت کش جامعه هستند. مسئولان به تازگی اعلام کردند بخشی از معوقات و حقوق گندمکاران واریز شده و مابقی آن در حال واریز است.

سهراب سهرابی درباره میزان خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها و جمع‌بندی‌هایی که داشتیم سطح زیر کشت گندم ایران شامل ۲ میلیون هکتار گندم آبی و ۴ میلیون هکتار گندم دیم مجموعاً ۶ میلیون هکتار است و تا به امروز آخرین گزارشی که در سامانه سیفا یا سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ثبت شده ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: عملیات برداشت در استان‌ها همچنان ادامه دارد. برداشت گندم هم در اقلیم‌های گرم جنوب و هم در اقلیم گرم و مرطوب کشور آغاز شده و ادامه دارد و در ادامه نیز اقلیم‌های معتدل سرد و اقلیم‌های سرد کشور به این جمع اضافه خواهد شد.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، ادامه داد: نخستین برداشت‌ها از هفته اول فروردین ماه در استان‌های گرم و خشک جنوب کشور داشتیم و آخرین برداشت‌ها را هم معمولا در اقلیم سرد کشور در شهریور ماه خواهیم داشت. برآوردها نشان می‌دهد که میزان تولید گندم کشور در امسال حدود ۱۵ میلیون تن خواهد بود و میزان خرید را هم بین ۱۱.۵ تا ۱۲ میلیون تن خواهد بود. با این میزان خرید به خودکفایی کامل خواهیم رسید و تمام نیازهای کشور هم در حوزه گندم خبازی‌ها و هم صنف و صنعت را تامین خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در امسال استان گلستان بیشترین میزان تولید و خرید را خواهد داشت. سال گذشته از استان گلستان ۵۵۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خریداری شد. امسال قطعاً از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن بیشتر خواهد شد.

وی افزود: بعد از آن استان اردبیل خواهد بود که سال گذشته حدود ۲۷۰ هزار تن گندم خریداری شده و امسال قطعاً حدود ۲ برابر سال گذشته خرید خواهد داشت. استان بعدی استان ایلام است که درحال‌حاضر عملیات برداشت در آن ادامه دارد و خرید خوبی را تا کنون داشته و قطعاً از سال گذشته مقداری بیشتر خرید انجام خواهد شد. همچنین استان‌های غربی کشور مانند کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، شرقی، استان همدان، زنجان، قزوین و خراسان رضوی و خراسان شمالی قطعاً خریدهایشان از سال گذشته بیشتر خواهد بود.

سهرابی در خصوص سازوکار پرداخت مطالبات نیز گفت: بر اساس جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم امسال برنامه نحوه پرداخت‌ها به این شکل است که ابتدا کشاورزمان در سامانه پهنه بندی اطلاعاتش وارد می‌شود و سطح زیر کشت و اهلیتش تعیین می‌شود بعد از آن برآورد تولید اتفاق می‌افتد.

وی افزود: سامانه پهنه بندی و سامانه سیفا با هم در ارتباطند و بعد از تحویل محصول به مراکز خرید تضمینی این اطلاعات در سامانه سیفا می‌نشیند و تمام این اطلاعات در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور قرار می‌گیرد و از محل اعتباراتی که در این مسیر پیش‌بینی شده پرداخت‌ها مستقیما از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب زارعان انجام می‌شود که یک تغییر جدیدی است.

وی عنوان کرد: چون در گذشته این پول به حساب شرکت بازرگانی دولتی واریز می‌شد و بعد از آن به حساب بانک کشاورزی می‌رفت و سپس به حساب کشاورز پرداخت می‌شد. اما این کار می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و جلوی انحرافات احتمالی را بگیرد و مستقیما به ذی نفع نهایی که کشاورزان باشند پرداخت شود.

مجری طرح گندم افزود: حدود ۵۰ درصد از وجه کشاورزان پرداخت شده و در حال پرداخت است. مابقی آن هم پرداخت خواهد شد. زمان بندی را سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ ها تعیین خواهند کرد. امروز جلسه‌ای در ارتباط با مکانیزم و اقدامات مجموعه آنها در رابطه با پرداخت‌های به موقع کشاورزان خواهیم داشت.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید