ترفند جدید برای کلاهبرداری با همستر تلگرام/ مراقب باشید

بدون دیدگاه
 

ترفند جدید برای کلاهبرداری با همستر تلگرام/ مراقب باشید

اخیرا به دنبال استقبال زیاد از بات همستر کامبت تلگرام، در برخی پلتفرم های آگهی شاهد افزایش فروش اکانت این بازی تلگرامی هستیم، که به نظر می رسد با توجه به ابهامات زیاد در مورد این بازی، این آگهی ها ترفندی برای کلاهبرداری باشند.

چند ماه قبل بود که نات کوین به عنوان یک بازی کلیکی در حوزه  WEB۳ ، معرفی شد و توانست جامعه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیون کاربر را جذب نماید. همچنین به تازگی با حمایت کامل مالک شبکه اجتماعی تلگرام، ارز دیجیتال بومی خود را بر روی بلاک‌چین TON  راه‌اندازی کرد. این راه‌اندازی همزمان با توزیع گسترده توکن NOT به صورت ایر‌دراپ در میان کاربران و آغاز معاملات این رمزارز در صرافی‌های ارز دیجیتال صورت گرفت.

تاریخ اولیه پایان استخراج امتیازات در بازی نات کوین ۱۳ فروردین بود و مدتی بعد توکن مذکور در صرافیها لیست و امکان مبادله پیدا کرد. بلافاصله با تبلیغات گسترده ای که در شبکه تلگرام انجام شد، بازی جدید «همستر کمبات» به عنوان بدیل نات کوین مورد توجه قرار گرفت.

هرچند مدل دریافت امتیاز در همستر کمبات با نات کوین تا حدودی متفاوت بوده اما در هر دو  الگوی کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق امتیاز گیری در بازی های کلیکی دیده می شود.

در واقع بازی همستر کامبت از الگوریتم استخراج (اثبات سهم) استفاده می کند که به کاربران با سهم بیشتر در شبکه، پاداش بیشتری می دهد. اما بازی نات کوین از الگوریتم استخراج (اثبات کار) استفاده می کند که به کاربران با قدرت پردازش بیشتر، پاداش بیشتری ارائه می کرد.

مردم مراقب کلاهبرداری با همستر تلگرام باشند

به دنبال استقبال و رشد عجیب کاربران همستر کامبت، اخیرا در برخی از پلتفرم هایی که می توان در آن آگهی خرید و فروش گذاشت، برخی به دنبال فروش پروفایل های همستر خود هستند.

به عنوان مثال، در تصاویر زیر آگهی دو اکانت همستر که برای فروش گذاشته شده است را مشاهده می کنید:

اگر چه به نظر میرسد شبکه Ton به عنوان یک رقیب تازه نفس در مقابل شبکه های بلاک چین قدیمی و معتبرتر به دنبال استفاده از ظرفیت کاربران شبکه های اجتماعی خود یعنی تلگرام برای رشد و فراگیری هرچه بیشتر است. اما به هر حال تا کنون مشخص نیست که آیا انتهای همستر کامبت به کسب درامدی برای کاربرانش برسد یا خیر؟

با توجه به اینکه تا کنون 116 میلیون عضو این بات تلگرامی شده اند، لازم است تا کاربران این بات تلگرامی، مراقب باشند درگیر کلاهبرداری هایی که در خصوص این بات صورت میگیرد نشوند چرا که اولا مشخص نیست که بعد از ایردراپ این بات درامدی از آن حاصل شود و در صورتی هم که درامدی داشته باشد به احتمال زیاد بسیار ناچیز است.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید