بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند| تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان / نطق شبانه صولت مرتضوی

سازمان تامین اجتماعی
بدون دیدگاه
 

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند| تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان / نطق شبانه صولت مرتضوی
تعیین تکلیف همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه این بار با صحبت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رنگ و بوی دیگری گرفت. نویدِ امیدی که صولت مرتضوی به بازنشستگان داد را شرح داده ایم و در خصوص آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبی آورده ایم تا بار دیگر قاصد خبرهای خوش به بازنشستگان تامین اجتماعی باشیم.

صولت مرتضوی درباره این‌که با توجه به تغییر مجلس و تغییر دولت تا چند روز آینده در مورد موضوع همسان‌سازی در میان بازنشستگان نگرانی ایجاد شده که نکند این مساله به ماه‌های آینده و بعد از استقرار دولت چهاردهم موکول شود پاسخ شما به این نگرانی چیست، گفت: منابع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده که از محل سهام پرداخت شود که یک بخشی از آن ریال است که آن بخش به محض این که ریال‌اش تامین و پرداخت شود، اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یک بخشی هم سهام است؛ سهام کارخانه باید بیاید در تملک صندوق‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد بعد از آن که قرار گرفت تبدیل به نقدینگی و ریال شود و پرداخت شود که فرآیندش یک مقداری طولانی‌تر است و الان ما به دنبال اخد سهام هستیم.

وی با بیان این‌که باید پیش‌بینی کنیم که دولت چه سهامی دارد که واگذار کند، عنوان کرد: منظور از سهام، سهامی است که قدرت نقدشوندگی داشته باشد، یعنی ما بتوانیم آن را تبدیل به ریال کنیم و اِلا سهامی که قدرت نقدشوندگی نداشته باشد اساسا خیلی به درد ما نمی‌خورد. در حال تلاش هستیم. امیدواریم اتفاق بیفتد.

مرتضوی در پاسخ به این که با این تفاسیر آیا نیمی از این مساله در این دولت اتفاق خواهد و نیم دیگری در دولت بعدی، گفت: دعا کنید بشود، بیشترش شود.

۵۰ همت برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و فولاد است و ربطی به تامین اجتماعی ندارد
حسین قاسمی، کارشناس مسائل بازنشستگان، در این رابطه گفت: تامین اجتماعی از محل پرداخت بدهی دولت که در سال جاری ۱۳۰ همت است، باید همسان‌سازی بازنشستگان را اجرایی کند.

این ۵۰ همت به طور میانگین برای حدود ۲.۳ میلیون نفر بازنشسته کشوری و لشکری مشمول همسان سازی (حداقل ۲۰۰ هزار نفر از مجموع۲.۵ میلیون در سال اول مشمول نیستند) به طور میانگین ماهیانه ۱.۸ میلیون بابت همسان‌سازی به ارمغان خواهد آورد.

از طرف دیگر دولت موظف است آیین نامه را بر مبنای شاغل مشابه و هم‌تراز تعیین نماید و یقینا ملاک‌شان در هر دستگاه میانگین خواهد بود.

واریز حقوق خردادماه بازنشستگان بر اساس مبلغ جدید همسان سازی
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از واریز حقوق خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه بر اساس مبلغ جدید همسان سازی خبرداد.

طبق اعلام مسئولین واریز حقوق خردادماه بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه بر اساس مبلغ جدید همسان سازی خواهد بود در ادامه به آخرین خبری که دراین خصوص بود را بخوانید.
حاجی بابایی با اشاره به اینکه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان از اول فروردین ماه امسال باید اجرا بشود، گفت: بودجه آن هم پیش بینی شده، اما اینکه چرا از اول فروردین ماه اضافه پرداختی ها صورت نگرفته بدلیل برخی موضوعات قانونی است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، برنامه هفتم توسعه، مصوب مجلس، یکبار از شورای نگهبان اعاده شده، بر این اساس به تازگی برخی مواد را مصوب کردیم و برنامه هفتم مصوب باردیگر به شورای نگهبان خواهد رفت تا دیگر ایرادی نداشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.

حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق بازنشستگان محاسبه شده و ما به التفاوت در خرداد ماه واریز خواهد شد.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید