اطلاعیه مهم / کسانیکه کارت ملی ندارند بخوانند

بدون دیدگاه
 

اطلاعیه مهم / کسانیکه کارت ملی ندارند بخوانند
بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، تعرفه صدور گواهی‌نامه هوشمند مبلغ ۷۵۰ هزار ریال اعلام شده است.

بر همین اساس، ثبت‌نام کارت ملی هوشمند(برای اولین بار) مبلغ ۱,۴۵۰,۰۰۰ ریال، صدور شناسنامه در مهلت قانون ۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال، تغییر نام و نام خانوادگی در نوبت اول با تجویز سازمان مبلغ 4,000,000 ریال، صدور گواهی ازدواج و طلاق مبلغ 1,500,000 اعلام شده است.
همچنین مبلغ تعویض کارت هوشمند ملی (ناشی از تغییر مشخصات سجلی یا خرابی و..) به استثنای اشتباه مامور، 1,450,000 ریال اعلام شده است.
ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی(تا ۳ ماه) و صدور شناسنامه، 1,500,000 ریال تعیین شده است.
مطابق قانون بودجه اعلام شده، هزینه انگشت نگاری اتباع ایرانی، 200,000 ریال و صدور، تعویض و تمدید گذرنامه برای تمامی سنین 4,000,000 ریال اعلام شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از شهروندانی که کارت ملی هوشمند آنها صادر شده خواست برای دریافت آن اقدام کنند .
عباس قندالی گفت: شش هزارکارت ملی صادر شده و هنوز صاحبان آن برای دریافت آنها اقدام نکرده اند .
وی با بیان اینکه این کارت ها در ادارات ثبت احوال معطل مانده است گفت : درخواست کنندگان هر چه سریع‌تر نسبت به مراجعه به ادارات ثبت احوال و دریافت کارت ملی جدید خود اقدام کنند.
به گفته وی متقاضیان همچنین به آدرس دریافت کارت ملی که بصورت پیامک به شماره همراه آنها ارسال شده میتوانند کارت ملی خود را تحویل بگیرند.
مدیرکل ثبت احوال استان سمنان که عضو ستاد انتخابات این استان هم هست تاکید کرد : شرکت در انتخابات ریاست جمهوری صرفا با ارائه شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است شناسنامه‌های جلد قرمز محل اشکال هستند و می‌توانند از آن سوء استفاده کنند و امکان جعل آن وجود دارد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است شناسنامه‌های جلد قرمز محل اشکال هستند و می‌توانند از آن سوء استفاده کنند و امکان جعل آن وجود دارد.
حدود ۳۴ میلیون شناسنامه جلد قرمز در کشور وجود دارد که دارندگان این شناسنامه‌ها باید هر چه سریع‌تر آنها را تعویض کنند. آنطوری که هاشم کارگر؛ رئیس سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرده است این شناسنامه‌ها محل اشکال هستند و می‌توانند از آن سوء استفاده کنند و امکان جعل آن وجود دارد.
در دو سال گذشته اقداماتی برای تعویض شناسنامه‌های قرمز انجام شده است اما تاکنون هنوز مدت زمانی برای تعویض این شناسنامه اعلام نشده است.
شهروندان می‌توانند برای تعویض شناسنامه‌هایی که به هر دلیلی اعم از قرار گرفتن در شرایط نامناسب مستعمل و فرسوده شده‌اند، شناسنامه‌هایی که به علت مرور زمان عکس ملصق به آن با صاحب شناسنامه تطبیق ندارد، شناسنامه‌های دو برگی که صاحبان آن به سن پانزده سال تمام رسیده باشند، شناسنامه‌هایی که صاحب آن تغییر مشخصات سجلی نام و نام‌خانوادگی و تغییر سن با رأی مراجع ذی‌صلاح را دارد (شناسنامه‌هایی که با رأی مراجع ذیصلاح از حیث مشخصات هویتی دارای تغییراتی شده‌اند) و شناسنامه‌های قدیمی (جلد قرمز) که به فرمت جدید شناسنامه‌ها تبدیل نشدند، برای تعویض شناسنامه اقدام کنند.
برای تعویض شناسنامه‌های مستعمل نیاز به اصل شناسنامه، ۲ قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ جدید ( برای اشخاص ۱۵ سال به بالا ) است.

همچنین اگر شناسنامه‌ای که جهت تعویض ارائه می‌شود، فاقد عکس باشد، ارائه اصل مدارک معتبر عکسدار از قبیل ( گذرنامه، کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت، گواهینامه رانندگی، کارنامه عکسدار دوره‌های تحصیلی راهنمایی به بالا، معرفی‌نامه عکسدار محصلین از سوی مدرسه‌ای که مشغول تحصیل هستند، الزامی است.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید