زمان واریز سود 906 هزار تومانی سهام عدالت خرداد 1403

سهام عدالت
بدون دیدگاه
 

بر طبق اعلام سازمان بورس سود سهام عدالت 1403 در سه مرحله واریز خواهد شد و اولین مرحله نیز خردادماه می باشد.

سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها که تاکنون ۲ مرحله از آن پرداخت شده، اما به دلیل بدعهدی برخی از شرکت‌ها همچنان این سود تسویه نشده و سهامداران منتظر دریافت مرحله سوم آن هستند.

سود سهام عدالتی که انتهای آذر ماه سال گذشته بود که مرحله اول آن واریز شد، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه بود سودی که بنابر اعلام سازمان بورس در مرحله دوم دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، ۵۳۲ هزار تومانی مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و سبد سهام یک میلیون تومانی ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند البته که میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

سود سهام عدالتی که تسویه نشد و در همین راستا ۲۸ فروردین‌ماه مجید عشقی رئیس سازمان در رسانه ملی گفت: مجموعه اتفاقاتی رخ داد که سبب شد برخی شرکت‌ها تخلفی داشته باشند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند این شرکت‌ها اکثرا با کمبود نقدینگی مواجه هستند ما هم توصیه کردیم که باید سود سهام عدالت پرداخت شود امیدواریم تا خرداد بتوانیم این سودها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفته بود: چند شرکت بخشی از سود سهام عدالت را واریز نکردند و کماکان پیگیری‌ها از سمت سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در حال انجام است به محض این که سودها دریافت شود زمان واریز آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در ادامه هم ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

حالا روز گذشته دوباره موضوع واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت را پیگیری کردیم و در همین راستا ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده همچنان تعدادی از شرکت‌ها سود سهام عدالت را بصورت کامل پرداخت نکرده اند.

ارسال فهرست شرکت‌های متخلف در زمینه سود سهام عدالت به کمیته تخلفات

این‌مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فهرست و اطلاعات این شرکت‌ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت پذیرد.

او در نهایت گفت: در هر صورت سازمان بورس پیگیر دریافت مرحله سوم سود سهام عدالت از شرکت‌های باقی مانده است تا پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام عدالت و پس از تصویب در شورای عالی بورس، سود پرداخت شود.

پرداخت سود سهام عدالت و برخورد با شرکت‌های متخلف که مطالبه بسیاری از سهامداران است و در همین راستا اسدنژاد یکی از مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شرکت‌ها بر اساس قانون باید سود سهام عدالت را بپردازند، اما به این موضوع اصلا اهمیتی نمی‌دهند چرا که هیچگاه برخورد قاطعانه با آنها صورت نمی‌گیرد سازمان بورس متولی این امر است و باید پیگیر حق سهام باشد.

در ادامه هم دیگر مخاطب باشگاه خبرنگاران حجازی‌پور بیان کرد: شاید سود سهام عدالت مبلغ اندکی باشد، اما شرکت‌ها باید این سود را بپردازند مراجع مربوطه و وزارت اقتصاد هم وظیفه دارد پیگیر عملکرد شرکت‌ها باشد برخی از سهامداران روی این سود و وعده واریز آن حساب باز می‌کنند.

کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟

پیش از این هم شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرده بود: شرکت‌های صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس هیچ مبلغی را برای مراحل اول و دوم سود سهام عدالت خود به حساب‌های سمات واریز نکرده اند شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندر عباس و پارس سوئیچ نیز وجوه مرحله دوم خود را پرداخت نکرده اند.

حالا باید منتظر ماند و دید که کمیته تخلفات با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکردند چه برخوردی خواهد کرد؟ واریز و تسویه سود سهام عدالت که مطالبه بسیاری از سهامداران است و سازمان بورس وعده پیگیری و مطالبه آن را از شرکت‌ها داده است.

 

 

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدسهام عدالت
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید