فوری/خبر مهم درباره احکام بازنشستگی و حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند

بدون دیدگاه
 

فوری/خبر مهم درباره احکام بازنشستگی و حقوق بازنشستگان | بازنشستگان بخوانند
نامه نمایندگان به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره احکام بازنشستگان فرهنگی

نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه جمعی از نمایندگان به داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احکام فرهنگیان بازنشسته خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ، از ارسال نامه جمعی از نمایندگان مجلس به داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احکام فرهنگیان بازنشسته (سال 1400) خبر داد.

نماینده نجف آباد در مجلس بیان کرد: در شرایط اقتصادی این قشر تحت فشار هستند که لازم است هر چه زودتر حق و حقوق آنها پرداخت شود.

متن نامه نمایندگان به منظور به شرح ذیل است:

برادر بزرگوار جناب آقای دکتر منظور
سلام علیکم

احتراما به استحضار می‌رساند بازنشستگان فرهنگی تا تاریخ 31/6/1400 لغایت 3/11/1400 بر اساس قانون همسان‌سازی و اسناد تصویب نامه شماره 47264/ت 58036 مورخ 1/7/99 هیئت وزیران و دستورالعمل اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول همسان‌سازی بوده‌اند اما متاسفانه صندوق بازنشستگی قانون مصوب مجلس شورای اسلامی را مقرر اجرایی نکرد. از آنجا که احکام اصلاحی بازنشستگان با لحاظ نمودن رتبه آنها بر مبنای قانون همسان‌سازی که صراحتا تاکید دارد هر بازنشسته باید 90 % حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلین همتراز و هم رتبه خود را دریافت نماید. و اجتناب از این تاکید موجب تضییع حقوق ذینفعان گردد.

لطفا با پیگیری و هماهنگی کارشناسان با حقوق بازنشستگی و تامین بودجه 9.7 همت این خواسته بحق بازنشستگان زحمتکش فرهنگی 1400 هر چه سریع‌تر محقق گردد

حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان کشوری و لشگری با حقوق اردیبهشت پرداخت می‌شود.

براساس اعلام دو صندوق بازنشستگیِ کشوری و لشگری، حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان این دو صندوق همراه حقوق اردیبهشت به حساب‌شان واریز می‌شود. برای بازنشستگان کشوری، حق عائله مندی و اولاد با داشتن یک فرزند مساوی است با ۲۲۵۹۹۷۲۰ ریال، حق عائله مندی و اولاد با داشتن دو فرزند مساوی است با ۳۱۱۹۵۳۴۰ریال و حق عائله مندی و اولاد با داشتن سه فرزند مساوی است با ۴۶۵۷۰۸۸۶ ریال است.

صندوق بازنشستگی لشگری نیز اعلام کرده است معوقه فروردین ماه به محض تامین اعتبار، در ماه‌های آینده پرداخت خواهد شد.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان
تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در طی ماه‌های گذشته کمتر سابقه داشته است اما گویا در پایان ماه اردیبهشت امسال این تاخیر تا حدی در قیاس با ماه‌های مشابه سنوات گذشته کم سابقه بوده است.

بازنشستگان تامین اجتماعی گزارش دادند با وجود اینکه عرف پرداختی سازمان تامین اجتماعی از نظر زمانی معمولاً بیستم هر ماه بوده است، اما بسیاری از بازنشستگان با چهار روز تاخیر حقوق مستمری دریافت کردند.

با این حال اخبار حاکی از این است که آخرین گروه‌های باقی مانده در ماه اردیبهشت درحال دریافت مستمری این ماه در روزهای آخر ماه دوم سال هستند.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی) با تایید این مطلب که بسیاری از بازنشستگان تا روز ۲۹ اردیبهشت نیز حقوق بازنشستگی دریافت نکردند، اظهار کرد: بسیاری از بازنشستگان نسبت به تاخیر پرداخت حقوق مستمری دچار مشکل می‌شوند زیرا میزان دریافتی آن‌ها به قدری است که روی روزهای دریافت حقوق خود نیز برنامه‌ریزی می‌کنند و برخی نیز اقساط دارند.

عیوضی با بیان اینکه «مدیران سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با ما نیز وعده پرداخت به موقع مستمری دادند» تصریح کرد: البته وعده کافی نیست زیرا شرایط ما با شرایط برخی مدیران و مسئولان مربوطه متفاوت است و ما بازنشستگان تامین اجتماعی مستقیم باید برای خرید خود برنامه‌ریزی کنیم و تاخیر چند روزه بسیاری از برنامه‌های زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و آنان را دچار مشکل می‌کند. این بهتر بود که حداقل سازمان تامین اجتماعی یک روز مشخص را از قبل برای واریز مستمری مشخص کند تا بازنشستگان بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به علت تاخیر در پرداخت‌ها با رد این شائبه که‌عدم پرداخت‌ها به دلیل کسری مالی سازمان تامین اجتماعی است، اظهار کرد: پرداخت دیرهنگام و تاخیر در واریز مستمری در برخی ماه‌ها مانند ماه اردیبهشت بیشتر بخاطر بی‌تدبیری مدیریتی متصدیان هماهنگی پرداخت است.

در ادامه پیگیری‌های ایلنا، منابع آگاه در سازمان تامین اجتماعی اطلاع دادند: پرداخت مستمری در اردیبهشت ماه از روز ۲۱ اردیبهشت تا پایان ماه ادامه خواهد یافت و افراد بنابر منطقه یا سایر طبقه‌بندی‌های متفاوت، طبق یک زمانبندی در روزهای متفاوت گروه به گروه واریزی خواهند داشت.

این منبع آگاه تاکید کرد: مستمری افراد در ده روز آخر ماه حتما پرداخت خواهد شد و بازنشستگان عزیز نگرانی نداشته باشند. همچنین بازنشستگان خود سازمان تامین اجتماعی همواره آخرین گروهی هستند که حقوق مستمری خود را در روزهای ۲۹ و ۳۰‌ام اردیبهشت ماه دریافت می‌کنند و تا همه سایر بازنشستگان مستمری خود را دریافت نکرده باشند، بازنشستگان خود سازمان مستمری دریافت نخواهند کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در پاسخ به تذکر عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است.

رحمت الله نوروزی (نماینده مردم علی آباد و عضو فراکسیون کارگری مجلس) در نشست علنی مجلس، طی تذکر شفاهی خود خطاب به دولت گفت: بازنشستگان با مشکلات متعددی مواجه هستند، تأکید امام و رهبری بر این بود که سفره مردم کوچک نشود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ حکم‌های فرهنگیان از سال ۱۴۰۰ لحاظ نشده است.

حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این نماینده گفت: در بودجه مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پیش‌بینی شده است که اجرایی شود، اینکه ما گفته‌ایم حقوق بازنشستگان بر اساس ۹۰ درصد حقوق شاغلین پرداخت می‌شود برای این است که شاغلین ۱۰ درصد کسورات دارند که شامل حال بازنشستگان نمی‌شود که به مدت ۳ سال انجام شود، اینکه برای مدت ۳ سال انجام شود در برنامه هفتم تعریف شده است.

نایب رئیس مجلس دوازدهم ادامه داد: شورای نگهبان و مجمع تشخیص در برنامه هفتم برای مبالغ ایراداتی گرفت که برطرف شد که اگر برنامه ابلاغ شود و دولت آیین‌نامه را به تصویب برساند، اجرایی خواهد شد. بازنشستگان کشوری دغدغه‌ای نداشته باشند، از دولت هم خواستاریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کند و به بازنشستگان توضیح دهد تا آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید