شرایط و فرصت طلایی برای خرید خودروی لوکس چینی | مدیران خودرو محصولاتش را در طرح عید تا عید به حراج گذاشت

خودروی کارکرده
بدون دیدگاه
 

شرایط و فرصت طلایی برای خرید خودروی لوکس چینی | مدیران خودرو محصولاتش را در طرح عید تا عید به حراج گذاشت

مدیران خودرو در نظر دارد از ساعت 15 امروز شنبه 18 فروردین ماه 1403 فروش نقد و اقساطی برخی از محصولات خود را آغاز نماید.

ثبت نام فقط از طریق نمایندگی های مدیران خودرو مجاز امکان پذیر است.

شرایط فروش نقد و اقساط مدیران خودرو فروردین 1403:

بررسی مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو ۲۰۲۵

ام وی ام X55 پرو این روزها بر اثر داستان محور عقب مشکل‌دار و فراخوان بزرگ شرکت مدیران خودرو به پرحاشیه‌ترین خودرو تاریخ کشور بدل شده است. این خودرو از محصولات چری و یک سر و گردن بالاتر از مدل ام وی ام X33 است. نسخه ۲۰۲۵ فیس‌لیفت‌شده این کراس‌اوور سایز کوچک شهری در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۲۴ از سوی چری رونمایی و معرفی شد و به احتمال بسیار قوی به زودی به بازار ایران نیز راه خواهد یافت.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری دگرگون‌شده

+ نمای داخلی کاملا جدید

– حاشیه بسیار زیاد مدل قبل در بازار ایران

– نمای عقب نه‌چندان زیبا

– احتمال استفاده از ستاپ فنی مشابه به نسخه فعلی

مشخصات فنی

ام وی ام X55 پرو جدید در بازار چین و برخی از بازارهای هدف جهان با نام تیگو ۴ پرو و تیگو 5x شناخته می‌شود. این خودرو با نام ام وی ام X55 از سوی مدیران خودرو به عنوان نسخه رده بالاتر از X33 روانه بازار کشور شد و عرضه نسخه فیس لیفت را نیز در ایران تجربه کرد.

این روزها بدشانسی بروز ایراد در محور عقب و ایجاد سوانح رانندگی در برخی مدل‌های این خودرو، حاشیه بسیار زیادی برای این آن رقم زده و اعتبار این مدل و همچنین شرکت مدیران خودرو را به شکل خیره‌کننده‌ای خدشه‌دار کرده است. اگرچه مدیران خودرو می‌توانست شیوه بهتری را برای مدیریت این بحران صنعتی انتخاب کند، اما در هر صورت اقدام به برگزاری اولین فراخوان رسمی در بازار خودرو کشور کرده تا مدل‌های ایراددار X55 پرو فعلی را رفع عیب کند.

ام وی ام X55 پرو فیس لیفت در بازار ایران از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو MPI (نسخه ارتقایافته پیشرانه تیگو ۷ نسل اول) با گیربکس ضریب متغیر CVT به همراه ۹ ضریب دنده‌ شبیه‌سازی‌شده بهره می‌گیرد. اگرچه ستاپ‌های فنی دیگری در بازار جهان برای این خودرو وجود دارد، اما در صورت عرضه بعید به نظر می‌رسد که مدیران خودرو بخواهد این ستاپ تست‌شده را با نسخه دیگری عوض کند. بنابراین می‌توان در نسخه جدید ۲۰۲۵ ام وی ام X55 پرو همچنان بر پیشرانه ۱۵۶ اسب بخاری و ۲۳۰ نیوتون.متری سابق حساب باز کرد.

بزرگ‌ترین ایراد وارده به خانواده X33 و X55 در بازار ایران گیربکس CVT پر سر و صدا و نه‌چندان راحت آن است. اگرچه رفتار این گیربکس در مقایسه با محصولات دهه گذشته بسیار بهتر شده است، اما اگر مدیران خودرو در نسخه جدید X55 پرو از گیربکس AT بهره بگیرد، بدون تردید یک ارتقای فنی به حساب خواهد آمد.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور توربوشارژر
قدرت ۱۵۶ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن.متر
گیربکس CVT
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۱۱ ثانیه
سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷ – ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
فرمان برقی
بدنه کراس اوور سایز کوچک
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۳۵۸ میلی‌متر
عرض ۱۸۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱۶۷۰ میلی‌متر
فاصله محورها ۲۶۳۰ میلی‌متر
وزن خالص ۱۴۰۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۳۴۰ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۱ لیتر
قطر رینگ ۱۷ اینچ

طراحی ظاهری

در خانواده محصولات اقتصادی MVM، نمای خارجی X55 در برابر X33 همواره یکی از مزیت‌های آن حداقل در بازار ایران به حساب می‌آمد. نسخه فیس‌لیفت‌شده عمده (فیس لیفت ماژور / Major Face-Lift) ام وی ام X55 پرو جدید مستقیما از زبان طراحی وقت شرکت چری و محصولات رده‌بالاتر نظیر تیگو ۷ پرو الهام گرفته است. در نتیجه چهره خودرو در جلو با یک جلوپنجره مشبک مشابه به نسخه پیشین اما با طراحی گرافیکی اندکی متفاوت و در اتصال به گوشه سپرها و سیستم روشنایی در روز (DRL) خودرو با زیرسپر جدید تشکیل شده است که البته با طراحی کاملا نوین چراغ‌های باریک جلو کامل می‌شود. چراغ‌هایی که سبک طراحی آنها شکل‌دهنده سری جدید محصولات چری نظیر تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو بوده است.

نمای جانبی تغییر محسوسی به خود ندیده و ظاهر نیمه‌عضلانی و شبه هاچبک نسخه پیشین را به دنبال دارد. اما نمای عقب خودرو بار دیگر به کلی دگرگون شده و حالا از چراغ‌های عقب با طراحی پیوسته بهره می‌گیرد که در محصولات فیس‌لیفت‌شده روز چری نیز شاهد آن هستیم. با این تفاوت که چراغ‌های جدید X55 پرو فیس لیفت ۲۰۲۵، نه از پیچ و خم خاصی بهره می‌گیرد و نه الزاما پیرو خط و قوس خاصی از بدنه است. طراحی این چراغ با وجود المان‌های گرافیکی زیاد، بیش از حد ساده و کسل‌کننده به نظر می‌رسد و جلوه ظاهری چراغ‌های پیوسته عقب سری جدید تیگو ۸ را به همراه ندارد. به وضوح مشخص است که چری برای طراحی این محصول اقتصادی زمان و هزینه زیادی را صرف نکرده است.

طراحی داخلی

زمانی که ام وی ام X55 پرو وارد بازار کشور شد، نمای داخلی آن با تریم دو رنگ و سبک طراحی جدید، بسیار به مذاق مشتریان خوش آمد. این طراحی زیبا بعدها با معرفی نسل دوم تیگو ۷ در بازار کشور تکرار شد. یکسان بودن طراحی کابین خودرو اقتصادی X55 به یک خودرو رده‌بالا از برند فونیکس در تیگو ۷ پرو به مذاق بسیاری از مشتریان خوش نیامد و به راستی برازنده تیگو ۷ جدید نیز نبود.

این بار نیز همان موضوع برقرار است. در صورت مونتاژ داخلی ام وی ام X55 پرو ۲۰۲۵، فضای داخل کابین این خودرو از طراحی کاملا مشابه با تیگو ۷ پرو بهره خواهد گرفت که نمایی ساده‌تر و شیک‌تر از نسل پیشین است. مانیتورهای دوبل افقی کلاستر و مولتی مدیا، داشبرد نیمه‌متقارن با خطوط باریک و عرضی، کنسول میانی مجهز به پنل کنترل لمسی سیستم تهویه مطبوع، شیفتر دنده و حتی غربیلک دقیقا برگرفته از تیگو ۷. این سبک طراحی کابین ابتدا در آریزو ۶ پرو به بازار کشور معرفی شد.

البته فراموش نکنیم که طراحی کابین X55 جدید شبیه به تیگو ۷ موجود در بازار ایران است، اما سری جدیدی تیگو ۷ معرفی‌شده در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴، کاملا دگرگون شده و از طراحی کاملا متمایز بهره می‌گیرد. دقیقا به همین دلیل است که چری نمای قدیمی‌شده تیگو ۷ قبل فیس لیفت را به ام وی ام X55 جدید قرض داده است. در نتیجه در صورت عرضه تیگو ۷ جدید و X55 جدید در بازار کشور، نمای کابین این دو خودرو به یکدیگر شبیه نخواهد بود.

آپشن ها و امکانات

طبیعتا برای آگاهی از ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نهایی عرضه‌شده در ام وی ام X55 پرو ۲۰۲۵ باید منتظر عرضه این خودرو در بازار کشور ماند، اما می‌توان حدس زد که آپشن‌ها و امکانات این خودرو در صورت عرضه بسیار شبیه و احتمالا منطبق بر نسخه فعلی آن باشد.

پس باید انتظار داشت که قابلیت‌هایی چون تریم داخلی دو رنگ با سیستم نورپردازی انتزاعی، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، کروز کنترل، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، دوربین ۳۶۰ درجه سیستم AVM، دوربین ثبت وقایع، سیستم تهویه مطبوع با پنل لمسی به همراه دریچه خروجی انحصاری ردیف عقب، صندلی برقی راننده، گرم‌کن صندلی ردیف جلو، روکش چرم مصنوعی و تریم داخلی دو رنگ نیز در نسخه جدید تکرار شود.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند ندارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو ندارد
سنسور عقب ندارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو ندارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرمکن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما ندارد
سانروف دارد

قیمت ام وی ام X55 پرو ۲۰۲۵ در بازار

با توجه به حواشی بسیار زیاد پیرامون خودرو X55 در بازار ایران، سرنوشت این کراس‌اوور در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگرچه بسیار بعید به نظر می‌رسد که مدیران خودرو این محصول را به‌صورت کلی کنار بگذارد، اما شاید ارائه نسخه فیس لیفت آن به‌جای نمونه قدیمی، کمی از حجم انتقادات کاملا صحیح و حواشی مربوط به این خودرو بکاهد.

با این حال، نمونه جدید ام وی ام X55 پرو با عدم تغییر محسوس در سیستم انتقال قدرت و ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نباید از نظر قیمتی اختلاف چندان زیادی با نسخه فعلا آن در بازار کشور داشته باشد.

اخباراقتصادخودرو
پربازدیدثبت نام خودرو
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید