ثبت نام وام فوری با کارت یارانه | مبلغ و مدارک ثبت نام وام یارانه تابستان امسال

وام فوری
بدون دیدگاه
 

ثبت نام وام فوری با کارت یارانه | مبلغ و مدارک ثبت نام وام یارانه تابستان امسال
مرحله جدیدی از پرداخت وام بدون سپرده و با کارمزد 4 درصد برای یارانه بگیران و همه اقشار جامعه آغاز شده است که در ادامه می خوانید.

شرایط ثبت نام وام با کارت یارانه ۱۴۰۳؛ کارت یارانه یا همان کارت عبور از تحریم‌ها، یک کارت بانکی است که به صورت رایگان برای خانوارهایی که در لیست یارانه‌بگیران سازمان بهزیستی قرار دارند، صادر می‌شود. کارت یارانه برای دریافت یارانه‌های نقدی و غیرنقدی به کار می‌رود. اما بانک‌ها معمولاً با توجه به شرایطی که برای صدور وام‌های مختلف دارند، به بررسی شرایط اقتصادی و اعتباری افراد پرداخته و بر اساس این معیارها تصمیم‌گیری می‌کنند.

وام ها؛ انواع مختلفی داشته که از جمله آن می توان به وام قرض الحسنه، وام فوری و … اشاره نمود. معمولا اکثر نهادها و مراجع وام دهنده، از افراد می خواهند که یک یا چند نفر را به عنوان ضامن معرفی کرده تا بازپرداخت تسهیلات از سوی متقاضی را ضمانت نمایند.از آن جایی که ممکن است، برخی افراد، در معرفی ضامن با مشکل مواجه شوند، این سوال برای آن ها مطرح می شود که آیا، امکان دریافت وام یارانه از طرق دیگر، نظیر ضمانت گذاشتن یارانه؛ فراهم است یا خیر؟ و اگر پاسخ به این سوال مثبت است؛ شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه چه می باشد؟

شرایط ثبت نام وام با کارت یارانه ۱۴۰۳
منظور از اخذ وام با کارت یارانه این است که متقاضی، به جای معرفی ضامن در ازاء دریافت تسهیلات، مبلغ یارانه واریزی از جانب دولت را به عنوان ضمانت بازپرداخت معرفی نماید. به عبارت دیگر، در این نوع وام، بانک و یا موسسه اعتباری وام دهنده، بدون معرفی ضامن، مبلغ وام را به حساب متقاضی واریز نموده و بازپرداخت اقساط آن؛ به صورت خودکار از طریق محل واریز یارانه ها و با کارتی تحت عنوان یارا کارت پرداخت خواهد شد.
با این که بانک مرکزی به منظور دسترسی اقشار مختلف مردم به خصوص، دهک‌ های کم برخوردار به تسهیلات و انواع وام بانکی، پرداخت «وام با یارانه» و «یارا کارت اعتباری» را مجاز دانسته است؛ اما در عمل؛ اکثر بانک ها به دلیل کمبود منابع مالی، وامی را با یارانه برای مشتریان در نظر نگرفته یا آن را محدود به قشر خاصی از متقاضیان نموده اند.

به طور مثال، بانک کشاورزی در اواخر دهه نود، به عنوان نخستین بانک در کشور، در راستای اجرای دستور بانک مرکزی تسهیلاتی را با یارا کارت اعتباری برای کشاورزان، در نظر گرفت. در این طرح کشاورزانی که نزد بانک کشاورزی دارای حساب اعتباری بودند و یارانه خود را از طریق این بانک، دریافت می کردند؛ می توانستند برای خرید کالاها و خدمات تا سقف ۵۰ میلیون ریال از این کارت استفاده کنند و پشتوانه این کارت، حساب های یارانه ای اشخاص بود.

با این حال، ممکن است که در آینده، با ایجاد زیرساخت های لازم، بانک ها امکان اخذ وام با یارانه را برقرار نمایند. پیش بینی می شود که در صورت برقراری زیر ساخت های لازم، ضوابطی از قبیل داشتن حساب بانکی در بانک مزبور، نداشتن بدهی بانکی یا چک برگشتی، دریافت یارانه از دولت، سرپرست خانوار بودن و … به عنوان شرایط دریافت وام با کارت یارانه، مطمح نظر بانک ها و موسسات اعتباری واقع شود.
مبلغ و مدارک ثبت نام وام یارانه تابستان امسال

مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه
در قسمت گذشته، به معرفی شرایط دریافت وام با کارت یارانه پرداخته و در این خصوص بیان نمودیم که در صورت اجرایی شدن این طرح، ممکن است که ضوابطی مانند سرپرست خانوار بودن، به عنوان شرایط لازم در نظر گرفته شود. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به توضیح مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه بپردازیم.

از آن جایی که طرح اخذ تسهیلات به صرف یارانه، در حال حاضر؛ از سوی بانک ها و موسسات اعتباری اجرایی نمی گردد، نمی توان اسناد و مدارک قطعی در این خصوص را معرفی نمود، اما پیش بینی می شود که مدارکی از قبیل مدارک هویتی (کارت ملی، شناسنامه، عکس و …)، اسناد مثبت دریافت یارانه، مدارک مربوطه به داشتن حساب بانکی در بانک مربوطه، اسناد مربوط به خدمت نظام وظیفه نظیر کارت معافیت سربازی و …. در این زمینه مورد نیاز باشد.
بدیهی است که در صورت فقدان و یا نقص در مدارک و اسناد فوق، درخواست دریافت تسهیلات از جانب بانک عامل رد گردیده و در نتیجه، وامی به فرد تعلق نخواهد گرفت. در صورت اجرایی شدن طرح وام با کارت یارانه، متن این مقاله به روز رسانی گردیده و اسناد و مدارک مورد نیاز در این قسمت اطلاع رسانی خواهد گردید.
مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه

در بخش های پیشین مقاله؛ به معرفی شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام با کارت یارانه پرداخته و توضیحات لازم را در این خصوص بیان نمودیم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا به توضیح مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه بپردازیم.
در خصوص این که، مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه چه قدر است؛ می بایست بیان نمود که با توجه به اجرایی نشدن این طرح، در حال حاضر، نمی توان در خصوص مبلغ و سقف این وام اظهارنظر قطعی نمود. با این حال، از آن جایی که ضوابط و نقدینگی بانک های مختلف با یکدیگر متفاوت است، انتظار می رود که بر اساس اعتبار حساب متقاضی، مبلغ وام یارانه بگیران در بانک های مختلف نیز متفاوت باشد.

به طور مثال ممکن است که بانک ها، سقف و مبلغ وام اعطایی را از مبالغ کوچک نظیر دو تا پنج میلیون تومان شروع نموده و بر حسب نیاز اشخاص تا مبالغ بالاتر نظیر ۲۰۰ میلیون تومان نیز افزایش دهند. در صورت اعلام دولت، در خصوص مبلغ وام یارانه بگیران با کارت یارانه متن مقاله به روزرسانی گردیده و سقف جدید مبالغ ذکر خواهد شد.
فرم ثبت نام وام یارانه

فرم ثبت نام وام، برگه ای است که توسط نهاد وام دهنده؛ تهیه شده و در اختیار متقاضی قرار می گیرد تا وی، اطلاعات لازم در آن را تکمیل نموده و به نوعی قرارداد خود را با مرجع ارائه دهنده تسهیلات؛ منعقد نماید.

با توجه به این که در حال حاضر؛ هیچ وامی با کارت یارانه به افراد تعلق نمی گیرد، صحبت از فرم ثبت نام وام یارانه نیز امری بی معنا تلقی می شود. با این حال، افراد می توانند به منظور دریافت وام و شرکت در طرح های تسهیلاتی دیگر بانک ها، فرم ثبت نام وام مربوطه را تکمیل کرده و درخواست خود را ثبت نماید.
به طور کلی دو روش برای تکمیل فرم ثبت نام وام وجود دارد که شامل شیوه حضوری و اینترنتی می گردد. در روش حضوری؛ متقاضی، فرم را به صورت دستی تکمیل نموده و مستقیما به شعبه و نهاد مربوطه تحویل می دهد، اما در روش اینترنتی، فرم به صورت آنلاین در سایت و سیستم بانکی بارگذاری شده و داوطلب می تواند با مراجعه به سامانه، آن را مشاهده و تکمیل نماید.
نحوه ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه

در قسمت های قبلی توضیحات مفصلی در خصوص شرایط، مدارک و مبلغ وام یارانه ارائه گردید و بیان شد که در این نوع وام، یارانه متقاضیان، پشتوانه بازپرداخت اقساط تسهیلات خواهد بود. در این بخش از مقاله، قصد داریم تا به توضیح نحوه ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه بپردازیم.

همانطور که پیش تر ذکر شد؛ طرح وام با کارت یارانه از سوی بانک ها اجرایی نشده و از این رو، نمی توان در خصوص نحوه ثبت نام وام با کارت یارانه صحبت نمود. برخی منابع سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی به آدرس refahi.ir را به عنوان سامانه، ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه معرفی نموده، در حالی که در این سایت، گزینه ای برای ثبت درخواست وام وجود نداشته و کاربر، از طریق مراجعه به آن تنها می تواند جزئیات مبالغ واریزی یارانه را مشاهده نماید.

ممکن است که دولت در آینده، سامانه ای را به منظور ثبت درخواست وام یارانه در نظر گیرد که در این صورت، متن این مقاله به روزرسانی شده و نحوه و مراحل نام نویسی ذکر خواهد گردید. البته ممکن است که ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه از طریق خود سامانه های بانکی نیز صورت گیرد، که در این صورت؛ متقاضی می بایست به سایت بانکی که در آن حساب داشته و یارانه را دریافت می نماید؛ مراجعه کند.
شماره تلفن ثبت نام وام یارانه

یکی از سوالات متدوالی که برای افراد در خصوص وام با کارت یارانه مطرح می شود، این است که آیا شماره تلفنی جهت ثبت نام وام با کارت یارانه وجود دارد یا خیر؟ و در صورتی که پاسخ به این سوال مثبت است، شماره تلفن ثبت نام این وام چند است؟
در پاسخ به این پرسش می بایست بیان نمود که تاکنون، شماره ای تحت عنوان شماره تلفن ثبت نام وام یارانه؛ از سوی دولت به مردم معرفی نشده است و این موضوع که با فرستادن کدملی و شماره تلفن همراه به سر شماره وزارت رفاه یعنی ۶۳۶۹، می توان ثبت نام وام یارانه را انجام داد، امری خلاف واقع می باشد.

در واقع افراد می توانند با کد دستوری #۶۳۶۹* برای استعلام یارانه حمایتی اقدام نموده، اما نمی توان از طریق آن، نسبت به ثبت نام وام یارانه اقدام کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که افراد می توانند از طریق برقراری تماس تلفنی با سرشماره ۰۲۱۶۳۶۹؛ سوالات مربوط به وضعیت یارانه را از کارشناسان مربوطه سوال نمایند.
محاسبه نرخ سود و بازپرداخت وام با کارت یارانه

همانطور که پیش تر بیان شد؛ بانک مرکزی این امکان را برای بانک ها در نظر گرفته است که به پشتیابی مبلغ یارانه های حمایتی، به ارائه وام به متقاضیان بپردازند. در این روش، بانک، پس از ارائه تسهیلات به متقاضی، مبلغ اقساط را، از یارانه پرداختی توسط دولت کسر می نماید.

محاسبه نرخ سود این نوع وام؛ نیز با توجه به تعداد اقساط و نیز مبلغ وام دریافتی متفاوت بوده و نمی توان در این خصوص، مبلغ ثابتی را معرفی نمود و ممکن است که وام با کارت یارانه؛ در اقساط ۳۶ ماهه، ۴۸ ماهه و …. و با سود ۱۲ درصد، ۱۸ درصد و یا حتی بدون سود، در نظر گرفته شود.

البته باید در این زمینه به این نکته توجه نمود که محاسبه نرخ سود و بازپرداخت وام با کارت یارانه زمانی قابل بحث می باشد که این وام، از سوی نهادهای ذی صلاح به متقاضیان پرداخت شود. با توجه به این نکته، در حال حاضر، چنین، وامی برای متقاضیان در نظر گرفته نشده است، نمی توان به طور قطع در رابطه با سود و بازپرداخت اقساط اظهار نظر نمود.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید