ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در تابستان| وام فرزند سوم را چگونه بگیریم؟

بدون دیدگاه
 

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در تابستان| وام فرزند سوم را چگونه بگیریم؟
از جمله تسهیلاتی که دولت برای جوانی جمعیت اجرایی کرده است، اعطای وام فرزندآوری به زوجین می باشد. این تسهیلات به خانواده های متقاضی دارای نوزاد اهدا شده تا به عنوان کمک هزینه ای در تامین مخارج فرزند، مصرف شود که این امر، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده در تامین هزینه ها، امری مهم تلقی می گردد. در این گزارش از اندیشه معاصر علاوه بر ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در تابستان به نحوه دریافت وام فرزند سوم نیز پرداخته ایم تا شرح دهیم علاوه بر فرزند آوری، دولت مسکن را هم به خانواده های دارای فرزند سوم اعطا خواهد کرد. یکی از وام ها و تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۳ و با هدف تشویق فرزندآوری و کمک به افزایش جمعیت کشور و جوان شدن آن، از سوی دولت و سیستم بانکی کشور، ارائه گردیده، وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ بوده که صرفا به خانواده های واجد شرایط مقرر و تنها از طریق شش بانک عامل اعلام شده، پرداخت می گردد که در این رابطه بیشتر مطالعه می کنیم.

ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، و بخش ثبت نام جدید صورت می گیرد. از جمله شرایط نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام این تسهیلات این است که فرزندان متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند. از جمله مدارک لازم در این خصوص، نیز می توان به اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین و نوزاد اشاره نمود.

مهم ترین هدف از اعطای وام فرزندآوری، تشویق به ازدواج و فرزند آوری زوجین می باشد. با این حال؛ توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان به منظور اخذ این وام، می بایست شرایط لازم را در این خصوص دارا بوده و مدارک موردنیاز را فراهم آورند. هم چنین، اطلاع از مراحل و نحوه دریافت این تسهیلات؛ نکته مهم دیگری است که در فرآیند اخذ وام، می بایست مورد توجه واقع شود.

باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش فرم ثبت نام ۱۴۰۳ و همچنین، نحوه پیگیری و مدت بازپرداخت آن، مطالبی آورده شده است.

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳
اشخاصی که متقاضی دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ می باشند؛ می بایست همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، از شرایط لازم برای اخذ وام قرض الحسنه فرزند، برخوردار بوده، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در ادامه، در خصوص شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در سایت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

فرزندان می بایست متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند.

مهلت ثبت نام برای تسهیلات قرض الحسنه فرزند، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می باشد.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به ثبت نام زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

پرداخت کارمزد وام فرزند آوری (در حال حاضر؛ بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر کارمزد وام فرزندآوری، ۴ درصد سالانه می باشد.)

معرفی یک ضامن معتبر و سفته

داشتن تابعیت ایرانی

تولد نوزاد در داخل کشور

توجه به این نکته ضروری است که آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد. در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد. هم چنین در گذشته، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، در نظر گرفته می شود که در حال حاضر، این شرط حذف گردیده و متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر و آشنایی با ثبت نام وام ازدواج، مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳
در قسمت گذشته، به معرفی شرایط لازم برای دریافت وام فرزندآوری پرداخته و در این خصوص بیان نمودیم که مهم ترین شرط، در تعلق وام فرزندآوری این است که نرخ باروری، در شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. در این قسمت از مقاله؛ قصد داریم تا به توضیح مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ بپردازیم که عبارت است از:

اسناد و مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی وام فرزند آوری ۱۴۰۳​ شامل اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین، اطلاعات شناسنامه نوزاد، آدرس کامل محل سکونت متقاضی و کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی می شود. هم چنین؛ اسناد و مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳؛ شامل ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر نوزاد، فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده، فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن و یک فقره سفته می گردد.

در جهت حمایت از خانواده و تحقق جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده است که یک قطعه زمین یا واحد مسکونی ‌‌به‌ صورت رایگان در قالب شرایط مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به خانواده های دارای چهار فرزند و بیشتر زیر بیست سال، اختصاص دهد که به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله زیر توصیه می گردد.

مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۳
به گزارش اندیشه معاصر، یکی از سوالات متداولی که در خصوص وام فرزندآوری؛ برای متقاضیان مطرح می شود، این است که مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۳؛ چه مقدار بوده و آیا این هزینه، برای همه فرزندان، یکسان است یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش، می بایست بیان نمود که مبلغ وام فرزندآوری، با توجه به تعداد فرزندان و قانون بودجه در هر سال؛ متفاوت می باشد. در حال حاضر؛ مبلغ وام فرزند آوری ۱۴۰۳ به شرح زیر می باشد:

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند اول: چهارصد میلیون ریال

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند دوم: هشتصد میلیون ریال

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند سوم: یک میلیارد و دویست میلیون ریال

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند چهارم: یک میلیارد و پانصد میلیون ریال

میزان مبلغ تسهیلات فرزند آوری، به ازای فرزند پنجم و بعد از آن: دو میلیارد ریال

همچنین، در رابطه با میزان مبلغ وام تولد نوزاد، متعلق به فرزندان دو قلو، به ازای هر فرزند، یک وام تعلق خواهد گرفت و به ترتیب تولد، لحاظ می گردد. هم چنین، اگر خانواده‌ ای دارای فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد نیز باشد، می‌ تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام ودیعه مسکن، بهره مند شود. امکان ثبت نام هدیه رهبری به فرزند سوم نیز برای زوجین وجود دارد.

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات طرح خانه اولی ها، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سایت saman.mrud.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام خانه اولی ها، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سامانه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳
متقاضیان، به منظور اخذ وام فرزندآوری، می بایست در مهلت مشخص شده، به سامانه ثبت نام این وام وارد شده و مراحل ثبت نام را طی نمایند. از آن جایی که ممکن است برخی افراد با سایت نام نویسی این وام، آشنایی نداشته باشند؛ این قسمت از مقاله به بیان سامانه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است.

داوطلبان به منظور نام نویسی اخذ تسهیلات فرزند، می بایست به سامانه ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳ به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir؛ مراجعه نمایند. سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان این تسهیلات، می باشد.

هم چنین، این سایت به آن دسته از افرادی که متقاضی دریافت وام ازدواج می باشند، به صورت غیر حضوری نیز، وام ارائه می دهد. بنابراین، متقاضیان می توانند به منظور ثبت نام وام ازدواج نیز، از طریق سایت ثبت نام ve.cbi.ir، اقدام نمایند.

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳
افرادی که دارای شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳، می باشند، می توانند مراحل ثبت نام این وام را از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، دنبال نمایند. از آن جایی که ممکن است، برخی افراد با مراحل و نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ آشنایی نداشته باشند؛ این قسمت از مقاله به بیان فرآیند ثبت نام این تسهیلات اختصاص داده شده است.

برای ثبت نام وام فرزند آوری، متقاضی ابتدا، می بایست وارد سایت ثبت نام ve.cbi.ir گردد. سپس، شخص باید بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نماید.
در این صفحه، شخص باید در سامانه وام فرزندآوری از منوی سمت راست، بر روی گزینه ثبت نام جدید بزند.در این مرحله، متقاضی می بایست فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه فرزند را در سایت ثبت نام وام فرزندآوری تکمیل نموده و سپس، بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

در نهایت، با تکمیل نمودن مراحل ثبت نام وام فرزند آوری، یک کد رهگیری ده رقمی از سوی سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، برای افراد متقاضی صادر خواهد شد.

افرادی که قصد ثبت نام وام ازدواج را دارند، بهتر است پیش از زمان ثبت نام این تسهیلات، در رابطه با نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، اطلاعات لازم را کسب نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

وام فرزند سوم را چگونه بگیریم؟
وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳، تسهیلاتی است که برای خرید، ساخت یا ودیعه مسکن، به خانواده های دارای فرزند سوم به بعد، که شرایط دریافت این وام را داشته، اعطا می شود. متقاضیان، برای ثبت نام این وام، برای ساخت و خرید مسکن، باید از طریق سامانه نهضت ملی مسکن اقدام کرده و برای وام ودیعه، باید با در دست داشتن مدارک لازم، همچون کارت ملی و شناسنامه والدین و فرزند، به یکی از شش بانک عامل، مراجعه نمایند.

وام فرزند سوم را چگونه بگیریم؟

از جمله مشکلاتی که کشور ما در سال های اخیر، با آن رو به رو بوده، مساله پیر شدن جمعیت می باشد. با این توضیح که در سال های گذشته، با افزایش سن ازدواج، افزایش سن فرزنددار شدن و کاهش نرخ تولد در مقابل افزایش نرخ مرگ و میر، نمودار جمعیتی کشور ما، به تدریج به سمت پیر شدن رفته است. این مساله، دولت ها را بر آن داشته تا با در نظر گرفتن وام های ازدواج و فرزندآوری، بر این مشکل غلبه کرده و در طی یک برنامه چند ساله، افزایش جمعیت و جوان شدن جمعیت کشور را موجب شوند.

با توجه به اهمیت دریافت وام فرزند سوم برای خانواده های واجد شرایط، دراندیشه معاصر، ابتدا به بررسی شرایط دریافت و مدارک وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ پرداخته؛ سپس، در مورد میزان مبلغ این تسهیلات، صحبت کرده و در پایان، سامانه، نحوه ثبت نام و مبلغ اقساط این وام را توضیح خواهیم داد.

شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳
یکی از مشکلاتی که کشور ما در سال های اخیر، با آن رو به رو بوده، مساله پیر شدن جمعیت می باشد. با این توضیح که در سال های گذشته، با افزایش سن ازدواج، افزایش سن فرزنددار شدن و کاهش نرخ تولد در مقابل افزایش نرخ مرگ و میر، نمودار جمعیتی کشور ما، به تدریج به سمت پیر شدن رفته است.

این مساله، دولت ها را بر آن داشته تا با تغییر سیاست های جمعیتی و در نظر گرفتن مشوق های ازدواج و فرزندآوری، به ویژه برای قشر جوان کشور، بر این مشکل غلبه کرده و در طی یک برنامه چند ساله، افزایش جمعیت و جوان شدن جمعیت کشور را موجب شوند.

بدین منظور، وام ها و تسهیلات متعددی، از سوی دولت و توسط سیستم بانکی کشور به متقاضیان واجد شرایط اعطا شده است که فراهم کردن امکان ثبت نام طرح جهش تولید مسکن برای مردان مجرد، افزایش قابل توجه میزان مبلغ وام ازدواج، به ویژه برای زوجین جوان و وام فرزند آوری با شرایط ویژه، نمونه ای از این تلاش های دولتی، می باشند.

یکی از وام ها و تسهیلاتی که در سال ۱۴۰۳ و با هدف تشویق فرزندآوری و کمک به افزایش جمعیت کشور و جوان شدن آن، از سوی دولت و سیستم بانکی کشور، ارائه گردیده، وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ بوده که به خانواده های واجد شرایط مقرر، اعطا می گردد.

با توجه به اینکه شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳، طی بخشنامه بانک مرکزی، به سیستم بانکی کشور، مشخص گردیده و صرفا خانواده هایی که دارای این شرایط باشند، قادر خواهند بود تا برای ثبت نام وام مسکن فرزند سوم اقدام نمایند، در این بخش به توضیح شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

اولین شرط از شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، این شرط بوده که فرزند سوم خانواده یا فرزندان بعد از فرزند سوم، در سال هزار و سیصد و نود و نه و سال های بعد، متولد شده باشد. به علاوه، نرخ باروری شهرستان محل تولد پدر یا فرزند، نباید بالای ۲.۵ باشد.

نداشتن مسکن، از دیگر شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ می باشد.

این وام، صرفا برای خرید، ساخت مسکن یا به منظور ودیعه خانه، به متقاضیان واجد شرایط دریافت، اعطا می شود.

از دیگر شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، این شرط بوده که متقاضی، برای ثبت نام وام باید بسته به وضعیت اعتبارسنجی خود، برای ارائه سفته یا معرفی یک ضامن، اقدام نماید.

متقاضیان، پس از اطمینان از دارا بودن شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳، لازم است تا با ارائه مدارک لازم، وجود این شرایط را اثبات نموده تا بتوانند برای ثبت نام وام مسکن فرند سوم اقدام نمایند. به همین دلیل، در بخش بعد، به توضیح مدارک لازم برای دریافت وام مسکن فرزند سوم می پردازیم.

مدارک وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳
از آنجا که میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم، محدود بوده و با هدف تشویق فرزندآوری به واجدین شرایط پرداخت می شود، لازم است دریافت کنندگان وام، همچون افرادی که برای ثبت نام وام ازدواج اقدام می کنند، دارای شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳​ که در بخش قبل، توضیح دادیم، باشند.

جهت اثبات این شرایط، دریافت کنندگان وام، باید مدارک لازم برای ثبت نام این تسهیلات را به بانک مربوطه ارائه داده و صرفا با ارائه مدارک مربوطه، قادر خواهند بود که صلاحیت خود را برای دریافت وام مسکن فرزند سوم اثبات نمایند. به همین دلیل، در این بخش، به معرفی مدارک وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

اصل و کپی کارت ملی هوشمند والدین فرزند و در صورت عدم دریافت کارت ملی هوشمند، کارت ملی قدیمی، به همراه رسید ثبت نام کارت ملی هوشمند

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه والدین فرزند

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه فرزند سوم به بعد

یک فقره سفته

اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن، در صورتی که اعتبار متقاضی وام مسکن فرزند سوم، برای دریافت وام با سفته، کافی نباشد.

متقاضیان، جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، می بایست به صورت اینترنتی و از طریق سایت saman.mrud.ir، اطلاعات خود را ثبت نمایند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت نام در این طرح و همچنین، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام و میزان مبلغ وام اعطایی، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳
در بخش های قبل، در مورد شرایط دریافت و مدارک وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ توضیح داده و گفتیم که متقاضیان این تسهیلات، به منظور ثبت نام آن، باید با ارائه مدارک لازم، نظیر اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه والدین و فرزند خود، واجد شرایط بودن خود را اثبات نمایند.

اما مساله مهم دیگری که در رابطه با تمامی وام ها، من جمله وام خرید مسکن مطرح می شود، میزان مبلغ وام می باشد. لذا، این سوال، برای بسیاری از خانواده های واجد شرایط دریافت وام پیش می آید که میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم چقدر است؟ با توجه به اهمیت این مساله، در این بخش، به بیان میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳، پرداخته که طبق توضیحات زیر می باشد.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، به شش بانک عامل اعطا کننده وام مسکن فرزند سوم، میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم تا حداکثر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان می باشد. با توجه به این بخشنامه، کل بودجه در نظر گرفته شده برای وام مسکن فرزند سوم، ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که به بانک های عامل این وام، اختصاص یافته و از طریق این بانک ها، به خانواده های واجد شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم، پرداخت می گردد.
سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن فرزند سوم

در قسمت قبل، در مورد میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم ۱۴۰۳ توضیح داده و گفتیم که میزان مبلغ وام مسکن فرزند سوم برای سال ۱۴۰۳، حداکثر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. اما متقاضیان وام مسکن فرزند سوم، پس از اطمینان از دارا بودن شرایط و فراهم کردن مدارک لازم، باید برای ثبت نام وام، اقدام نمایند. لذا، این سوال مطرح می شود که سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن فرزند سوم چه سایتی می باشد؟

در پاسخ به سوال فوق، باید گفت، سامانه ثبت نام وام مسکن فرزند سوم، همان سایت نهضت مسکن بوده که آدرس آن، saman.mrud.ir می باشد. متقاضیان ثبت نام وام مسکن فرزند سوم، می توانند با ورود به این سایت، پس از انجام مراحل ثبت نام، برای ثبت نام وام مسکن فرزند سوم، اقدام نمایند.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید