پژو بار دیگر بازار خودرو را شوک زده کرد / ایران خودرو دیگر روی برند پُرطرفدار خود حساب نمی کند؟

بدون دیدگاه
 

پژو بار دیگر بازار خودرو را شوک زده کرد / ایران خودرو دیگر روی برند پُرطرفدار خود حساب نمی کند؟
اکو ایران : صورت های مالی آبی های جاده مخصوص از کاهش تولید خانواده پژو در سال جاری حکایت می کند.

به گزارش اکو ایران، ایران خودرو برنامه ریزی کرده تا تولید گروه پژو را کاهش دهد. این اتفاق می تواند شوک جدید ایران خودرو به بازار خودرو محسوب شود. کاهش تیراژ گروه پژو در هدف گذاری ایران خودرویی ها برای سال جاری بعد از خبر به موزه فرستادن خانواده پژو پارس می تواند دومین شوک خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به بازار خودرو قلمداد کرد.

بررسی صورت های مالی ایران خودرو مربوط به سال 1402 نشان می دهد خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص در بخشی از صورت های مالی تلفیقی مربوط به 12 ماهه سال گذشته پیش بینی کرد سال 1403 حدود 243 هزار و 400 دستگاه انواع محصولات خود با برند پژو را در خطوط تولید نهایی کند.

تیراژ خانواده پژو در سال گذشته نزدیک 269 هزار دستگاه در صورت های مالی آبی های جاده مخصوص ثبت شده است.

مقایسه پیش بینی تولید گروه پژو در سال 1403 با تولید سال گذشته نشان می دهد ایران خودرویی ها قصد دارند در سال جاری بیش از 25 هزار و 500 دستگاه کمتر انواع پژو تولید کنند.

این کاهش تیراژ به زبان درصد از افت حدود 10 درصدی این خانواده خودرویی حکایت می کند.

چنانچه روند تولید محصولات برند پژو در سبد محصولاتی ایران خودرو در سال جاری و سال 1401 را بررسی کنیم شاهد خواهیم بود تیراژ هدف گذاری شده تولید سال جاری با سال 1401 از کاهش نزدیک به 110 هزار دستگاهی حکایت می کند.

بنابراین ایران خودرویی در تولید گروه پژو در سال جاری به نسبت سال 1401 با کاهش بیش از 30 درصدی روبرو شده است.

بررسی سبد محصولاتی ایران خودرو در یک دهه اخیر نشان می دهد این خودروساز حساب ویژه ای روی گروه پژو بازار کرده بود. اما با توجه به روند نزولی تولید خانواده پژو طی سه سال اخیر به نظر می رسد مدیران ایران خودرو به تدریج مشغول ایجاد تغییر در سبد محصولاتی خود است و به دنبال این است تا از سهم محصولات گروه پژو کم کند و آن را به سایر محصولات خود اختصاص دهد.

کاهش تولید خانواده پژو می تواند روی قیمت های بازاری محصولات تولیدی ایران خودرو با این برند اثر منفی گذاشته و شاهد افزایش قیمت این گروه خودرویی در بازار باشیم.

اخباراقتصادخودرو
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید