فرم ثبت نام سهام عدالت samanese.ir + جاماندگان سهام عدالت www.esata.ir

بدون دیدگاه
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ و تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، برای بازماندگان، از طریق سامانه سهام عدالت، امکان پذیر می باشد. زمان نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای دریافت این سهام نیز، تابع اعلامیه منتشر شده دولت، خواهد بود. آنچه در اندیشه معاصر به آن می پردازیم بیش از هر مطلب دیگری درباره فرم ثبت نام سهام عدالت است که پس از آن درباره جاماندگان سهام عدالت بحث خواهیم کرد.

جاماندگان سهام عدالت

از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار، با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت، به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح، در درجه اول، توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و همچنین، کمک به اقشار کم بضاعت در جامعه بود.

 

با فراهم شدن امکان آزادسازی این سهام، بسیاری از مشمولان که براساس ضوابط، واجد دریافت سهام عدالت بوده اند، اما از دریافت آن، جا مانده اند، به دنبال راهکاری برای دریافت سهام عدالت ۱۴۰۳ می باشند. حال، سوال این است که دولت، چه راهکاری برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اندیشیده است؟ بنابراین، ضروری است تا متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت​، با اطلاع از زمان و طریقه ثبت نام آن، برای خرید این سهام، اقدام نمایند.

 

با توجه به اهمیت ثبت نام جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، در ادامه، در رابطه با اینکه آیا ثبت نام جدید سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت، طریقه نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی سهام عدالت ۱۴۰۳، ثبت نام این سهام، برای کارگران و همچنین، نحوه تکمیل فرم ثبت نام این سهام، مطالبی آورده شده است.

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

 

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۳، از سوی دولت، اعلام نشده است.

 

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

 

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است./اندیشه معاصر

 

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

 

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

 

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

 

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.
افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند، می بایست در رابطه با مهلت، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند.

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

به گزارش اندیشه معاصر، سازمان بورس اوراق بهادار، با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام سهام عدالت، در سال ۱۴۰۳، جهت تسهیل در انجام فرآیند نام نویسی سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان الکترونیکی را در نظر گرفته است.

 

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای نام نویسی این سهام، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، نام نویسی دوره جدید سهام عدالت، با گوشی و کد ملی، از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی samanese.ir، انجام شود.

افرادی که قصد مشاهده دارایی سهام عدالت خود را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به نشانی اینترنتی samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

از آن جایی که در حال حاضر، روشی برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳، معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند، افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، به کجا مراجعه کنند تا فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳ را تکمیل نموده و در این طرح دولتی، شرکت نمایند.

 

اما، همان طور که توضیح داده شد، هنوز تدابیر نام نویسی سهام عدالت، برای کسانی که ثبت نام نکرده اند، اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد، نیازی به مراجعه حضوری جهت نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای این سهام، نمی باشد و فرم ثبت نام سهام عدالت، به صورت اینترنتی تکمیل خواهد شد.
افرادی که قصد دارند شماره شبا خود را برای سهام عدالت ثبت نمایند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند.

جاماندگان سهام عدالت www.esata.ir

در زمان ثبت نام نوبت اول سهام عدالت افرادی به دلایل مختلف از ثبت نام در آن دوره جا ماندند و درخواست‌هایی زیادی برای ثبت نام مجدد داشتند. امسال بنا بر در دستور کار دولت، ثبت نام سهام عدالت جاماندگان آغاز گردید و واگذاری سهام عدالت به این افراد آغاز شد.

براساس این دستور کار افراد با سه گروه تعیین شده که از سوی دولت می‌توانند برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان سامانه سجام از طریق تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدام نمایند. ما در این مقاله این سه گروه را نام برده و سپس به بررسی ثبت نام مجدد جامانده‌ها و نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان خواهیم پرداخت.

همچنین در صورت هرگونه سوال در خصوص ثبت نام جاماندگان سهام عدالت امروز و نام نویسی در سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشورت به شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ (از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید.
سهام عدالت جاماندگان برای چه افرادی است؟

در زمان ثبت نام اولیه، افراد زیادی از ثبت نام به دلایل مختلف جا مانده‌اند و این افراد درخواست‌های زیادی برای ثبت نام سهام عدالت در سجام داشته‌اند. تعداد بسیاری از افراد خواستار ثبت نام مجدد سهام عدالت برای جاماندگان شدند. اکنون این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه samanese.ir جاماندگان سهام عدالت و تکمیل نمودن فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدامات لازم را انجام دهند.

دولت در سال جاری اقدام به تصویب طرح نام نویسی مجدد برای اقشاری از مردم نموده است. براساس این طرح سه گروه از افرادی که در ثبت نام سهام عدالت جز جاماندگان هستند، می‌توانند برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت امروز را در سایت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدام نمایند. گروه‌های جامانده به شرح زیر می‌باشند:

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان
گروه اول مربوط به افرادی است که ثبت نام دوره اول را انجام داده و به هر دلیلی موفق به دریافت سهام عدالت خود نشده باشند.
گروه دوم برای افرادی است که پس از اجرایی شدن طرح سهام عدالت، عضو کمیته های مستضعفان و کمیته های حمایتی شده باشند.
گروه سوم مربوط به افرادی است که جزء شش دهک اول جامعه بوده و دولت باید از آن‌ها حمایت نماید.

زمان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۳

در آخرین اخبار مربوط به ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۴۰۳ مجید عشقی رئیس سازمان بورس اعلام کرد: کار‌های مشمولان جدید سهام عدالت، مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و ایثارگران در حال انجام می‌باشد. سبد سهامی برای این دسته از مشمولان پیشنهاد شده و در دولت در حال مذاکره است.

براساس اطلاعیه‌های دولت تاکنون در حدود ۳ میلیون جامنده از ثبت نام جاماندگان سهام عدالت امروز مشخص شده‌اند که این افراد براساس زمانی که از سوی دولت منتشر خواهد شد، می‌توانند باید برای ثبت نام اقدام نمایند.

این افراد شامل موارد زیر است:

⏪ مددجویان کمیته امداد امام خمینی

⏪ بهزیستی

⏪ کارگران روز مزد

⏪ رزمندگان و جانبازان

⏪ کارکنان دستگاه های اجرایی

⏪ بازنشستگان

⏪ جامعه روستاییان

⏪ اقشار کم درآمد جامعه

مطابق با آخرین اخبار، در حال‌ حاضر ثبت‌ نام سهام عدالت برای هیچ قشری حتی فرزند تازه متولد شده صورت نمی‌گیرد. براساس گزارش همشهری هیچ‌ سامانه‌ای جهت ثبت نام سهام عدالت باز نیست.

اما در مجموع شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت را به شکل غیرحضوری فراهم نموده است. مشمولان پس از اعلام رسمی دولت این امکان را دارند حهت ثبت نام به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراجعه کنند.

ثبت نام سهام عدالت جاماندگان در کجا انجام می‌شود؟

به گزارش اندیشه معاصر، برای افراد جا مانده از سهام عدالت این سوال پیش می آید که سایت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان چه می‌باشد و افراد برای ثبت نام باید به چه سایتی مراجعه نمایند. در حال حاضر تنها سامانه ثبت نام و دریافت سهام عدالت samanese.ir است که پیش بینی می‌‍شود افراد برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان نیز باید به همین سامانه مراجعه نمایند.

ما در ادامه به معرفی کامل این سامانه می‌پردازیم تا افراد جا مانده پس از تاریخ منتشر شدن زمان ثبت نام به راحتی بتوانند در این سامانه به صورت غیر حضوری ثبت نام نمایند. همچنین در صورت هر گونه مشکل می‌توانید از مشاورین سایت مشورت کمک و همراهی بخواهید.

نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

برای ورود به سایت ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ابتدا باید وارد آدرس اینترنتی به نشانی اینترنتی samanese.ir جاماندگان سهام عدالت شوید.

◀ برای دریافت استعلام سهام عدالت خود پس از ورود به سامانه باید در ابتدا مقرراتی که بیان شده را به دقت مطالعه کرده و سپس تیک پذیرفتن تمامی شرایط را زده و وارد مرحله بعد شوید.

◀ در صفحه جدید باید شماره کارت ملی خود را به صورت کامل وارد کرده و سپس کد امنیتی پرسیده شده را به طور صحیح وارد نمایید و گزینه ادامه را انتخاب نمایید. سپس می توانید برای تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدام کنید.

◀ اگر در مرحله اول ثبت نام سهام عدالت شرکت نمایید، وارد مرحله بعد خواهید شد و اگر برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان وارد شده باشید و هنوز مرحله ثبت نام را انجام نداده باشید، تصویر زیر را مشاهده و پیامی مبنی بر “این شماره ملی در سامانه ثبت نشده است” را دریافت خواهید کرد.

مدارک ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۳

با توجه به اینکه هنوز زمان دقیق برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت امروز مشخص نشده است، نمی‌توان به طور دقیق مدارک مورد نیاز را بیان کرد. اما در زمان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان سامانه سجام، می‌توان مهمترین مدارک را به صورت زیر بیان نمود:

مدارک ثبت نام سهام عدالت
عکس از تمامی صفحات شناسنامه
عکس کارت ملی هوشمند
شماره حساب و شماره شبا بانکی

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید