خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شد

بدون دیدگاه
 

خوان کارلوس گاریدو سرمربی پرسپولیس شد
دقایقی پیش اعلام شد که خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس انتخاب شد. اسپانسر باشگاه پرسپولیس نیز این خبر را تایید کرد.

این سرمربی اسپانیایی متولد ۲۹ مارس ۱۹۶۹ در والنسیا است.

گاریدو تا پیش از این هدایت تیم فوتبال اتحاد الجزایر را برعهده داشت و لیگ را با این تیم در رتبه چهارم به پایان رساند و در حالی که برای فصل آینده نیز تحت قرارداد این تیم بود، کارش را با آنها به پایان برساند.

پیش از آن هم سابقه هدایت اسماعیلی مصر، کاستیون اسپانیا، العین و بتیس را بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین باشگاه‌هایی که گاریدو هدایت آن را بر عهده داشته، ویارئال اسپانیا است که مربوط به فصل 2010 – 2011 می‌شود.

گاریدو دوره اصلی مربیگری خود را از سال 2003 و با تیم دوم ویارئال آغاز کرد و موفق شد پله پله رشد کند و به تیم بزرگسالان زردپوشان اسپانیا هم برسد و در سال 2010 به نیمکت این تیم اسپانیایی رسید.

او در دو سالی که هدایت تیم اصلی ویارئال را برعهده داشت با این تیم به لیگ قهرمانان هم پای گذاشت و سرمربی تیم پرستاره ویارئال بود اما در لیگ قهرمانان به نتایج مورد نظر نرسید و سال بعد به بلژیک رفت.

خوان کارلوس در بلژیک جایگزین ژرژ لیکنز شد و بدون جام قهرمانی این لیگ را ترک کرد و به رئال بتیس رفت. سرنوشت گاریدو در بتیس هم چندان جالب نبود و او با تنها یک برد در 9 بازی از این تیم پرطرفدار اخراج شد.

اخراج از بتیس در سال 2013-2014 پایان دوره کاری او در لالیگا بود و گاریدو تصمیم گرفت که به فوتبال خاورمیانه بیاید. سرمربیگری در الاهلی مصر با قهرمانی لیگ قهرمانان آفریقا همراه بود و او سه سال بعد این عنوان را با راجا کازابلانکا هم تجربه کرد.

خوان کارلوس در این مدت هدایت العین و الاتفاق را هم در فوتبال آسیا برعهده داشت اما عمده دوره کاری او در آفریقا رقم خورد و آخرین تیمش هم تیمی در لیگ الجزایر بود.

او از زمان ترک لالیگا، هدایت 9 تیم را در شمال آفریقا و غرب آسیا برعهده داشته و حالا پرسپولیس دهمین تجربه کاری این چهره سرشناس خواهد بود که اولین سرمربی اسپانیایی تاریخ باشگاه پرسپولیس هم محسوب می‌شود.

خوان کارلوس گاریدو همچون بسیاری از سرمربیان اسپانیایی علاقه مند به فوتبال با سیستم 4-3-3 است و حالا باید دید باتوجه به اسکواد تیم پرسپولیس، از چه شیوه و ترکیبی برای این تیم استفاده خواهد کرد.

آخرین تجربه کاری گاریدو در لیگ حرفه ای الجزایر و با تیم اتحاد الجزایر رقم خورد و او این تیم را در رتبه چهارم قرار داد.

گاریدو شب گذشته تماشاگر دیدار تیم ملی کشورش برابر آلبانی در یورو 2024 بود و حالا در میان سکوت صفحه رسمی پرسپولیس و اعلام اسپانسر این باشگاه، باید خود را آماده کار چالشی در ایران کند.

اخبارورزش
پربازدیدپرسپولیس
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید