پایان دریافت مدارک فیزیکی در ادارات از این تاریخ

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو۲۴ به نقل فرارو،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه ۵۰۰ خدمت دولت به صورت هوشمند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و اتصال ۹۹ درصد دستگاه‌ها به آن خبر داد.

به گزارش دیجیاتو، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت از اتصال ۹۹ درصد دستگاه‌ها از جمله ۲۵۰ دانشگاه و ۵۰ شهرداری به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: تنها وزارت امور خارجه به خاطر احراز هویت ایرانی‌های خارج از کشور به این پنجره متصل نشده است و تعدادی از دستگاه‌ها به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌های این پنجره از آن قطع شده‌اند.

به گفته وزیر ارتباطات بیش از ۴۸ میلیون نفر از افراد بالای ۱۸ سال از این سامانه استفاده کرده‌اند و ۴۵۰ میلیون بار در طول این دو سال از آن استفاده شده است. الان هم به صورت روزانه بین ۲ تا ۳ میلیون نفر از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده می‌کنند.

زارع‌پور در ادامه از افزایش ۵ برابری تراکنش‌ها در مرکز ملی تبادل اطلاعات خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد تراکنش‌ها یک و نیم میلیارد بود و در سال ۱۴۰۲، به بیش از ۸ میلیارد تراکنش افزایش پیدا کرد. دستگاه‌های بیشتری به هم متصل شدند و در مجموع مسیر راه‌اندازی دولت هوشمند در دولت سیزدهم ریل‌گذاری شد.

به گفته وزیر ارتباطات در برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که تا پایان سال اول این برنامه یعنی تیر ماه سال ۱۴۰۴، تمام مدارکی را که در مراجعات حضوری از مردم دریافت می‌شود حذف کنند و این مدارک به صورت الکترونیکی دریافت شود.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید