وام فرزند آوری ۱۴۰۳| نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ + شرایط وام فرزندآوری و اقساطش

بدون دیدگاه
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، و بخش ثبت نام جدید وام فرزندآوری صورت می گیرد. از جمله شرایط نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام وام فرزندآوری این است که فرزندان متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند. از جمله مدارک لازم در این خصوص، نیز می توان به اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین و نوزاد اشاره نمود.

نحوه ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

متقاضیان وام فرزند که واجد شرایط می‌باشند، می توانند با مراجعه به سایت ve.cbi.ir اقدام به ثبت نـام کنند.

ابتدا وارد بخش ثبت نام جدید شده سپس فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و در آخر یک کد رهگیری ده رقمی از طرف سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، برای متقاضی ارسال خواهد شد.

از جمله برنامه های دولت برای برای تحقق جوانی جمعیت، اعطای وام فرزندآوری به زوجین می باشد. این تسهیلات به خانواده های متقاضی دارای نوزاد اهدا شده تا به عنوان کمک هزینه ای در تامین مخارج فرزند، مصرف شود که این امر، با توجه به تورم و ناتوانی مالی خانواده در تامین هزینه ها، امری مهم تلقی می گردد.

مهم ترین هدف از اعطای وام فرزندآوری، تشویق به ازدواج و فرزند آوری زوجین می باشد. با این حال؛ توجه به این نکته ضروری است که متقاضیان به منظور اخذ این وام، می بایست شرایط لازم را در این خصوص دارا بوده و مدارک موردنیاز را فراهم آورند. هم چنین، اطلاع از مراحل و نحوه دریافت این تسهیلات؛ نکته مهم دیگری است که در فرآیند اخذ وام، می بایست مورد توجه واقع شود.

باتوجه به اهمیت دریافت وام نوزادان، برای خانواده هایی که توان مالی برای نگهداری از فرزند را ندارند، در ادامه، در رابطه با شرایط ثبت نام وام فرزندآوری ۱۴۰۳، مدارک لازم برای نوزاد اول، دوم و سوم، مبلغ وام تولد نوزاد، سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، نحوه ثبت نام تسهیلات فرزند آوری، ویرایش فرم ثبت نام ۱۴۰۳ و همچنین، نحوه پیگیری و مدت بازپرداخت آن، مطالبی آورده شده است.

شرایط وام فرزند آوری ۱۴۰۳

اشخاصی که متقاضی دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳ می باشند؛ می بایست همانند ثبت نام کنندگان وام مسکن فرزند سوم، از شرایط لازم برای اخذ وام قرض الحسنه فرزند، برخوردار بوده، در غیر این صورت، امکان استفاده از این وام، برای افراد، وجود نخواهد داشت. لذا، در اندیشه معاصر، در خصوص شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ در سایت وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

 

عدم نیاز به سپرده گذاری

فرزندان می بایست متولد ۱۴۰۰/۱/۱ به بعد باشند.

مهلت ثبت نام برای تسهیلات قرض الحسنه فرزند، حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می باشد.

لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به ثبت نام زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.

نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲/۵ نباشد.

پرداخت کارمزد وام فرزند آوری (در حال حاضر؛ بر حسب مصوبات شورای پول و اعتبار، حداکثر کارمزد وام فرزندآوری، ۴ درصد سالانه می باشد.)

معرفی یک ضامن معتبر و سفته

داشتن تابعیت ایرانی

تولد نوزاد در داخل کشور

 

به گزارش اندیشه معاصر، توجه به این نکته ضروری است که آغاز بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، پس از ۶ ماه از دریافت این وام می باشد. در صورتی که زمان بازپرداخت وام فرزند آوری، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا بیاید، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند، طبق ضوابط دستورالعمل این تسهیلات، به کودک بعدی نیز، تعلق می گیرد.

هم چنین در گذشته، شرط دارا بودن کارت پایان خدمت، برای دریافت وام فرزندآوری، در نظر گرفته می شود که در حال حاضر، این شرط حذف گردیده و متقاضیان، بدون ارائه این کارت نیز می توانند برای دریافت وام اقدام نمایند.

 

افرادی که قصد دارند، از تسهیلات ازدواج، بهره مند شوند، می توانند به صورت غیر حضوری، از طریق مراجعه به سامانه وام ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر و آشنایی با ثبت نام وام ازدواج، مطالعه این گزارش از اندیشه معاصر توصیه می گردد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳

در قسمت گذشته، به معرفی شرایط لازم برای دریافت وام فرزندآوری پرداخته و در این خصوص بیان نمودیم که مهم ترین شرط، در تعلق وام فرزندآوری این است که نرخ باروری، در شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد. در این قسمت از اندیشه معاصر؛ قصد داریم تا به توضیح مدارک لازم برای ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۳ بپردازیم که عبارت است از:

 

اسناد و مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی وام فرزند آوری ۱۴۰۳​ شامل اطلاعات کارت ملی و شناسنامه والدین، اطلاعات شناسنامه نوزاد، آدرس کامل محل سکونت متقاضی و کد پستی ده رقمی محل سکونت متقاضی می شود. هم چنین؛ اسناد و مدارک لازم جهت ارائه به بانک برای دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۳؛ شامل ارائه فتوکپی کارت ملی و شناسنامه پد و مادر نوزاد، فتوکپی تمامی صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده، فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ضامن و یک فقره سفته می گردد.

اقساط وام فرزندآوری

مبلغ اقساط وام فرزند آوری با توجه به مبلغ وام متفاوت است. طبق مبلغ اقساط در سال پیش، بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی در ۳۶ ماه انجام می‌شود و متقاضیان وام ۶۰ میلیون تومانی باید به مدت ۴ سال قسط بدهند. اگر وام ۹۰ میلیون تومانی بگیرید، باید ۶۰ ماه قسط بدهید./ اندیشه معاصر

مدت زمان بازپرداخت وام ۱۲۰ میلیون تومانی ۷۲ ماه و مدت زمان بازپرداخت وام ۱۵۰ میلیون تومانی ۷ سال یا ۸۴ ماه است. مبلغ قسط وام فرزندآوری هم به تناسب مدت زمان بازپرداخت متغیر است.

وام قرض الحسنه فرزند، کمک هزینه‌ای برای خانواده‌های جوان

بسیاری از خانواده‌ها و زوج‌های جوان به دلیل مشکلات معیشتی سراغ فرزندآوری نمی‌روند. آن‌ها نگران تامین هزینه‌ها و نیازهای ضروری فرزندشان هستند. از سال ۱۴۰۰ به بعد، دولت تصمیم گرفت با هدف افزایش فرزندآوری به خانواده‌ها وام بدهد؛ همچنین این وام به خانواده‌های پرجمعیت نیز کمک زیادی می‌کند. در صورتی‌که چندین فرزند دارید و همه آن‌ها بعد از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند، می‌توانید از تسهیلات فرزندآوری استفاده کنید و هزینه‌های تولد و نگهداری آن‌ها را بپردازید.

در غیر این صورت، می‌توانید از خدمات اعتباری ازکی‌وام یا انواع دیگر وام‌های بانکی ایران استفاده کنید. ما در بلاگ ازکی‌وام، اطلاعات کاملی راجع به وام قرض الحسنه و انواع وام‌های بانکی منتشر کرده‌ایم. چنانچه شرایط دریافت وام‌های بانکی یا ضامن ندارید، ما به شما خدمات خرید اعتباری از ازکی‌وام را پیشنهاد می‌دهیم. برای استفاده از این خدمات کافی است یک برگ چک صیادی داشته باشید و در سایت ثبت‌نام کنید.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید