خرید سهام دولت کد بورسی لازم ندارد، اما فروش آن چرا

بدون دیدگاه
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از راهبرد معاصر خرید سهام دولت کد بورسی لازم ندارد، اما فروش آن چرا. با این حساب خریدار این صندوق‌ها به هر صورت باید کد بورسی بگیرد تا بتواند سهام خود را بفروشد.برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

خرید سهام دولت کد بورسی لازم ندارد، اما فروش آن چرا

کسانی که واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق ETF را می‌خرند تا دو ماه امکان فروش ندارند. این خواب دو ماهه پول، خیلی‌ها را از خرید سهام دولت منصرف می‌کند. چراکه سرمایه‌گذار‌های بورس در این دو ماه می‌توانند سود بیشتری به جیب بزنند. در حال حاضر بورس‌باز‌ها روزانه حدود چهار تا پنج درصد سود می‌کنند. حتی در شرایط عادی یک سهامدار نه‌چندان حرفه‌ای می‌تواند به راحتی ماهانه ۲۰ درصد سود کند و برای همین تخفیف ۲۰ یا ۳۰ درصدی برای دو ماه آنچنان جذاب نیست.

وام (2)

خرید سهام دولت کد بورسی لازم ندارد، اما فروش آن چرا

احتمال ریزش بورس در دو ماه آینده دور از انتظار نیست. از اول سال تا حالا شاخص بورس بی‌وقفه در حال رشد بوده و حالا به نزدیکی یک میلیون واحد رسیده است. اول سال شاخص در محدوده ۵۰۰ هزار واحد قرار داشت و تا اینجای کار رشد نزدیک به دو برابری را پشت سر گذاشته. کارشناسان معتقدند با توجه به رشد بدون توقف بورس، در آینده نزدیک شاهد اصلاح شاخص خواهیم بود. اصلاحی که ممکن است نصف سود به دست آمده را از بین ببرد. در صورت چنین اتفاقی ممکن است شاخص کل تا ۲۰۰ هزار واحد کاهش پیدا کند. این اصلاح احتمالی طبیعتا روی قیمت سهام دولت هم تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود ارزش واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق ETF کاهش پیدا کند.

 

فشار فروش سهامداران در دو ماه آینده اصلا دور از انتظار نیست. کارشناسان پیشبینی می‌کنند ممکن است در روز آغاز معاملات واحد‌های صندوق ETF خیلی از سرمایه‌گذاران واحد‌های خود را به فروش بگذارند. این فشار فروش می‌تواند قیمت واحد‌ها را به طور غیرواقعی کاهش دهد. این کاهش قیمت حتی می‌تواند قیمت سهام اصلی شرکت‌ها را هم تحت تاثیر بگذارد و برای سهامداران آن‌ها دردسر کند.

 

پشت هر صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF یک تیم باتجربه است که می‌داند چه زمانی سهام بخرد و چه زمانی بفروشد. برای همین عموما کارشناسان تازه‌وارد‌ها را به سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها تشویق می‌کند. با این وجود صندوق ETF سهام دولت بدون مدیریت است. به این معنا که بازارگردان نمی‌تواند سهام شرکت‌های دولتی را در زمان سود نگه دارد و در زمان ضرر بفروشد. برای همین اگر سهام بانک‌ها در آینده با کاهش قیمت روبرو شود، ارزش واحد‌های صندوق ETF کاهش پیدا می‌کند. این مورد ریسک سرمایه‌گذاری در صندوق دارایی یکم را از دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیشتر کرده است.

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید