مدیرعامل اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی: بهتر بود اول مدیرعامل انتخاب شود بعد سرمربی/ مگر سایپا و استقلال خوزستان با ستاره‌ها قهرمان شدند؟

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرورزشی، امیررضا واعظی آشتیانی مدیرعامل اسبق استقلال که دومین قهرمانی آبی‌پوشان در تاریخ لیگ برتر در زمان مدیریت او بدست آمد، نکات مهمی را درخصوص وضعیت فعلی آبی‌پوشان مطرح کرد و پیشنهادهایی هم برای مدیران فعلی باشگاه دارد.

وی در گفت و گو با خبرورزشی ابتدا درخصوص وضعیت استقلال گفت:«به نظر می‌رسد سرمربی تیم انتخاب شده و قرار است کار با جواد نکونام ادامه پیدا کند. البته از آنجایی که باشگاه سیاست روشنی را در این زمینه اتخاذ نکرده، ما هم فرض را بر این می‌گیریم که سرمربی فصل قبل به کارش ادامه می‌دهد پس در شرایط فعلی نباید زمان را از دست داد. استقلال باید تقویت شود اما نه با خرید ستاره بلکه با ساختن یک تیم درست که سال‌های طولانی بتواند موفق باشد. حالا که استقلال و پرسپولیس واگذار شده و به ظاهر دیگر مشکل مالی هم ندارند، بهترین فرصت است که از لحاظ مدیریتی و فنی سر و سامان پیدا کنند و اولین گام هم این است که فکری به حال آکادمی‌شان کنند. اگر پشتوانه سازی در خود باشگاه‌ها انجام شود دیگر نیازی به خرید بازیکنان تیم‌های دیگر نیست و می‌توان از این طریق درآمدزایی هم کرد.»

آشتیانی درخصوص اینکه آیا کادرفنی فعلی استقلال گزینه مناسبی برای چنین استراتژی‌ است نیز اینگونه پاسخ داد: «باتوجه به اتفاقاتی که فصل گذشته رخ داد و تیم در فاصله دو هفته مانده به پایان لیگ صدرنشینی را از دست داد، مدیران فعلی باید تحلیل کنند که بهتر است این کادرفنی بماند یا برود. من نمی‌خواهم قضاوتی داشته باشم اما به شخصه با سرمربی‌ای کار می‌کنم که علاوه بر عقبه فنی کمترین حواشی را داشته باشد، به رابطه استاد و شاگردی احترام بگذارد و از همه مهمتر از ظرفیت باشگاه استفاده کند. گاهی اوقات مربیان بدون اینکه از آنچه باشگاه برایشان فراهم کرده استفاده کنند، حاشیه درست می‌کنند و همه چیز را گردن مدیریت می‌اندازند. همانطور که اشاره کردم تیم سازی مقوله بسیار مهمی است که پارامترهای زیادی دارد؛ از جمله ایجاد صمیمیت بین تمامی افراد. قرار نیست همواره قهرمانی بدست بیاید و همیشه هم ستاره‌ها نیستند که باعث موفقیت می‌شوند. مگر فولاد، سایپا و استقلال خوزستان ستاره‌های تیم‌های دیگر را جذب کردند که قهرمان لیگ شدند؟ مربی باید خودش بازیکن بسازد نه اینکه به دنبال برداشت از حاصل کار دیگران باشد.»

مدیرعامل اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی: بهتر بود اول مدیرعامل انتخاب شود بعد سرمربی/ مگر سایپا و استقلال خوزستان با ستاره‌ها قهرمان شدند؟

مدیرعامل اسبق استقلال اشاره‌ای هم به قانون سقف بودجه داشت: «درحالی هدف همه این است که هزینه‌های بی حساب و کتاب در فوتبال ایران کنترل شوند، فدراسیون فوتبال با وضع قانون سقف بودجه یک پارادوکس ایجاد کرد. طبق این دستورالعمل، همه باشگاه‌ها باید بودجه‌شان را تصویب کنند و برای رسیدن به این مهم باید درآمد داشته باشند. آنهم باشگاه‌هایی که به حاضرخوری عادت کرده‌اند و همیشه پول در اختیارشان قرار می‌گرفته است. همین چند باشگاه خصوصی را هم می‌بینید که به دلیل بی توجهی‌ها قصد واگذاری دارند. من سوالی که دارم این است آیا طبق قانون تجارت که در کشور خودمان به آن عمل می‌شود و اصلا مطابق پروتکل‌های فیفا و ای اف سی، این اجازه وجود دارد که یک منبع خارجی به مجموعه باشگاه پول تزریق کند؟ اگر قرار باشد که سقف بودجه مثلا یک سال ۳۵۰ میلیارد تومان باشد و سال بعد A میلیارد به آن اضافه شود که این خودش تورم زاست. اصلا اگر قرار باشد که این بودجه از یک هلدینگ، شرکت و یا جای دیگری به باشگاه برسد که قوانین فیفا را زیر پا گذاشته‌ایم. فدراسیون به جای اینکه برای کنترل هزینه‌ها از قانون سقف قراردادها استفاده کند، وارد یک بیراهه شده است.»

واعظی آشتیانی در پایان یک پیشنهاد هم به مدیران هلدینگ خلیج فارس داشت: «توصیه‌ام به دوستان در هلدینگ این است که هرچه سریع‌تر مدیرعامل باشگاه را انتخاب کنند. اگر فرض را بر این بگذاریم که تکلیف کادرفنی مشخص شده، این بدعت غلطی است که قبل از انتخاب مدیر و اعضای هیات مدیره، درخصوص مربیان تیم تصمیم گیری شود. پیشنهاد می‌کنم زمان را از دست ندهید و هرچه زودتر تیم مدیریتی استقلال را معرفی کنید که اینگونه حمایت هواداران هم پابرجا بماند.»

بیشتر بخوانید: هایجک موفق پرسپولیس از استقلال؛ گران‌ترین بازیکن لیگ ایران مشخص شد! +عکس

اخبارورزش
استقلالپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید