شوک جدید به بازار خودرو

بدون دیدگاه
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سعید موتمنی، رییس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران درباره آخرین وضعیت بازار خودرو گفت: در یک ماه گذشته اتفاق چشمگیری را در بازار خودرو تجربه نکرده‌ایم و بازار به دلیل ضعف عرضه همچنان در رکود به سر می‌برد. در این یک ماهه قیمت خودروهای خارجی ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش داشته است و سیر قیمت خودروهای داخلی نیز کاهشی بود.

وی افزود: تب انتخابات هم به رکود بازار دامن زده و مردم را برای معامله محتاط کرده است و همه در انتظار تعیین وضعیت ریاست جمهوری هستند.

موتمنی عنوان کرد: خودروهای ثبت‌نامی چه از انواع خارجی باشند چه داخلی و مونتاژی بر متعادل کردن بازار تاثیرگذار نیستند، چون از قیمت خودروهای مشابه در بازار ۶۰ درصد تا ۷۰ درصد ارزان‌تر هستند و تقاضایی که برای آنها وجود دارد، از نوع کاذب به شمار می‌آید زیرا متقاضیان، این خودروها را با هدف مصرف ثبت‌نام نمی‌کنند، ضمن اینکه تعداد خودروهایی که به این شکل عرضه می‌شود نسبت به تقاضایی که برای آنها وجود دارد کم است.

رئیس پیشین اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران متذکر شد: این ضعف عرضه در بازار خودرو به فاصله قیمت خودروهای ثبت‌نامی و خودروهای موجود در بازار دامن زده و شکاف قیمتی آنها را افزایش داده است. اگر فاصله قیمت خودروهای ثبت‌نامی با قیمت خودرو در بازار چیزی حدود ۱۰ درصد بود دیگر کسی به قصد سرمایه‌گذاری سراغ این خودروها نمی‌رفت و تنها مصرف‌کنندگان واقعی برای خرید آنها ثبت‌نام می‌کردند.

وی تصریح کرد: دولت محترم واردات ۱۰۰هزار خودرو را در سال ۱۴۰۲ به مردم وعده داده بودند و اگر حتی نصف این تعداد خودرو وارد و به بازار عرضه شده بود اکنون بازار متعادل‌تری داشتیم، در همین حال گفتنی است که علاوه بر واردات تولید نیز متناسب با نیاز بازار صورت نمی‌گیرد.

آخرین قیمت‌ها در بازار

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۴۰ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۴۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ اما ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۱۰ تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۱۵ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۳۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۶۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در طول ۲۴ گذشته دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۳۵ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم ۹۹۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۴۰ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۷۷۵ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار به ۸۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رفت.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید