۹ پرونده میراث طبیعی فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسید!

بدون دیدگاه
 

به گزارش خبرجو۲۴ به نقل از رکنا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه شماره ثبت ۹ پرونده میراث طبیعی در چهار شهرستان استان در فهرست آثار ملی ابلاغ شد، گفت: مجموعه درختان سرو کهن‌سال تنگ بیدک و درخت سرو کهنسال کوه درختی در شهرستان فسا با شماره‌های ۱۲۶۴ و ۱۲۶۳ در فهرست ملی به ثبت رسیده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: قدمت درخت سرو کهن‌سال کوه درختی ۸۰۰ الی ۹۰۰ سال تخمین زده‌ شده است.

او بابیان اینکه درختان کهن‌سال سرو مسجد جامع ایچ در شهرستان استهبان هم طی تشریفات قانونی به شماره ۱۲۶۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد، تصریح کرد: پرونده درخت زبان‌گنجشک یک، قدمگاه علی ابن موسی‌الرضا (ع) با قدمت حدود ۳۰۰ الی ۳۵۰ سال و به شماره ۱۲۹۳ همچنین درخت چنار قدمگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) با قدمت ۴۰۰ الی ۴۵۰ سال و به شماره ۱۲۵۸ و درخت کهن‌سال گروی امامزاده عبدالرحمن (ع) به شماره ۱۲۵۷ در شهرستان اقلید در فهرست ملی به ثبت رسیدند.

ثابت اقلیدی ادامه داد: پرونده میراث طبیعی درخت چنار کهنسال کشوری با قدمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ سال به شماره ۱۲۶۱ و درخت سرو کهنسال پلگان با قدمت ۴۵۰ الی ۵۰۰ سال و به شماره ۱۲۶۰ در شهرستان نی‌ریز در فهرست ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس همچنین به ثبت ملی درخت سرو کهنسال خواجه جمالی در شهرستان نی‌ریز بخش آباده طشک نیز اشاره کرد و گفت: این درخت هم به شماره ۱۲۹۲ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

او تأکید کرد: این آثار ضمن رعایت حقوق مالکانه تحت نظارت حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار دارند و تدوین ضوابط حفاظتی و تعین عرصه و حریم این آثار به عهده این وزارتخانه است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغیر اصالت اثر شود، ممنوع است.

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید