کالابرگ الکترونیکی یارانه‌ای مضاعف برای حمایت از سفره مردم

بدون دیدگاه
 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از سانا پرس در ابتدا برای طراحی الگو و مدل کالابرگ الکترونیکی، این طرح به شکل پایلوت در سه شهرستان گرمسار، ابیک و فیروزکوه اجرا شد که مدل پیاده سازی شده برای اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید

کالابرگ الکترونیکی یارانه‌ای مضاعف برای حمایت از سفره مردم

کالابرگ الکترونیکی یارانه‌ای مضاعف برای حمایت از سفره مردم

طرح کالابرگ الکترونیکی برای نخستین بار در راستای اجرای حکم مقرر در بند (ص) تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی را مقرر می‌کرد، به منظور جبران زیان مصرف‌کنندگان توسط قانونگذار وضع و به دولت تکلیف شد.

کالابرگ

کالابرگ الکترونیکی یارانه‌ای مضاعف برای حمایت از سفره مردم

در ابتدا برای طراحی الگو و مدل کالابرگ الکترونیکی، این طرح به شکل پایلوت در سه شهرستان گرمسار، ابیک و فیروزکوه اجرا شد که مدل پیاده سازی شده در شهرستان فیروز کوه با موفقیت به نتیجه رسید و به عنوان مدل اجرایی طرح نهایی در ۱۵ اسفند سال ۱۴۰۱ به صورت سراسری طرح در کل کشور به اجرا درآمد و تا کنون نیز در حال اجرا است.

مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه بگیر در دهه فجر ۱۴۰۲ آغاز و کلیه خانوار دهک‌های اول تا هفتم، مشمول۲۲۰ هزار تومان اعتبار تشویقی برای خرید ۱۱ قلم سبد کالابرگی شدند. تعداد خانوار بهره‌مند از طرح از ابتدای آغاز طرح تا اوایل اردیبهشت ماه به ۵۹ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۷۰۶ خانوار رسید

امنیت غذایی کودکان زیر ۵ سال، ارتقا یافت

برای این گروه اعتبار خرید سبد غذایی رایگان با ۱۶ قلم کالای اساسی مورد تایید وزارت بهداشت درنظر گرفته شد. این یارانه برای دهک‌های ۱ تا۵ درآمدی یک میلیون تومان و ۶۰۰ هزار تومان برای دهک‌های ۶و۷ درنظر گرفته شد.

در این طرح ۱۳۶ هزار و ۴۸۵ کودک که بنابر تن‌سنجی‌های خانه‌های بهداشت سراسر کشور نیاز به تغذیه مضاعف داشتند شناسایی شدند. در نهایت برای ۱۳۱ هزار و ۷۴۶ خانوار که در هفت دهک اول درآمدی بودند هفت مرحله/ مدت ۷ ماه این سبد درنظر گرفته شد که اعتبار آن ۷.۸۰۰ میلیون ریال بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید