خبر مهم درباره اعطای زمین به هر خانواده ایرانی | ثبت نام زمین رایگان در لینک زیر

بدون دیدگاه
 

خبر مهم درباره اعطای زمین به هر خانواده ایرانی | ثبت نام زمین رایگان در لینک زیر
مجید گودرزی، کارشناس بازار مسکن گفت: وعده‌هایی که داده شد در انتخابات اخیر کاملا عملی است و برای واگذاری ۲۰۰ متر زمین به هر خانواده این ظرفیت وجود دارد و اگر یک درصد از زمین‌های کشور را به خانواده‌های ایرانی اختصاص دهیم به هر ایرانی ۱۹۶ متر زمین می‌رسد.

این کمبودهایی که در بخش عرضه مسکن به وجود آمده است کمبودهای عمدی هستند که در بخش عرضه زمین اتفاق افتاده است و باعث شد که یک کمبود صوری و یک کمبود تحمیلی به جامعه ایرانی در حوزه مسکن با وجود ظرفیت‌های بزرگ در این حوزه تحمیل شود.

​بر اساس آمارهای رسمی از۴ میلیون مسکنی که قرار بود در دولت سیزدهم ساخته شود حدود۱۵ درصد آن محقق شده و از۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد هم که در دست ساخت است ۲۳ درصد آن تحویل مصرف‌کنندگان داده شده و با وجود خلف وعده و عدم تمکین هجده بانک به پرداخت تسهیلات تکلیفی، دولت سیزدهم تا حدود زیادی به تکالیف خود عمل کرده است و وعده‌ها در حوزه زمین رایگان و ساخت مسکن و افزایش شهرهای جدید به ۵۷ شهر هم از قدم‌های محکم دیگر در این راه بود.

وعده‌هایی که داده شد در انتخابات اخیر کاملا عملی است و برای واگذاری ۲۰۰ متر زمین به هر خانواده این ظرفیت وجود دارد و اگر یک درصد از زمین‌های کشور را به خانواده‌های ایرانی اختصاص دهیم به هر ایرانی ۱۹۶ متر زمین می‌رسد بنابراین این ظرفیت وجود دارد و اغراقی هم نیست، اما متاسفانه کمبودهای صوری و گرانی‌ها و تورم مسکن و فشار بر خانواده‌ها عمدی بوده و یکسری هم ذی‌نفع دارد و قدرت زیادی برای کنار زدن آنها /باید داشت تا مردم به آنچه حق‌شان است.

ثبت نام زمین رایگان برای سرپرستان خانوار در www.tem.mrud.ir
مرتضی میثاقی با اشاره به اینکه اختصاص زمین رایگان به منظور افزایش ساخت مسکن، کمک به رفع نیاز اقشار کم درآمد و کاهش قیمت مسکن‌ در اولویت دولت سیزدهم است، اظهار کرد: تخصیص این اراضی توسط مدیر کل راه و شهرسازی استان مورد تایید قرار گرفته و باقی فرایند تا زمان انعقاد قرارداد بر عهده واحد واگذاری است.

وی از دریافت زمین رایگان برای یک هزار و ۷۰۰ خانواده کم برخوردار استان که عضو کمیته امداد و بهزیستی هستند خبر داد و عنوان کرد: مکاتبات لازم با ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های مربوطه جهت ادامه اقدامات قانونی و پایش متقاضیان انجام شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: اراضی مورد نیاز این طرح پیش بینی و رفع تعارض شده است که در قالب چارچوب قانونی در حال اقدام هستیم.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر در قالب طرح جوانی جمعیت در تمامی شهرهای استان تهران تمهیدات لازم برای الحاق اراضی در دست انجام است گفت: تا به امروز به بیش از ۲۸۰۰ خانوار در شهرهای رباط کریم، اسلامشهر، دماوند، فیروزکوه، پیشوا، پاکدشت اختصاص یافته است.

وی افزود: اداره کل راه وشهرسازی استان تهران برای تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف استان تهران جدیت تمام دارد و تا به امروز هم ۳هزار و۴۰۰ هکتار اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن الحاق شده و برای قانون جوانی جمعیت هم این الحاق اراضی ادامه دارد.

جنتی گفت: عملیات ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن در قالب ویلایی سازی در شهر ایوانکی در حال انجام است و این سیاست را ما با در شهرهای که اراضی در آنها وجود داشته باشد دنبال می‌کنیم.

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ۱۷۲ قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا در بروجرد واگذار شده است.

مسلم مرادی در جلسه قرارگاه جوانی جمعیت که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت جمعیت به‌گونه‌ای است که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای مشوق‌های فرزندآوری در بروجرد اقداماتی صورت گرفته از جمله واگذاری ۱۷۲ قطعه زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا در بروجرد واگذار شده و ۱۰ هکتار زمین دیگر آماده است که با رفع مشکلات آن‌ها، به متقاضیان واگذار خواهد شد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: همچنین بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداخت شده و برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز بیش از ۷ هزار واحد مسکونی آماده شده و ۲۴۰ واحد میز در آستانه واگذاری است.

مرادی بیان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی جوانی جمعیت تبلیغات بسیار حائز اهمیت است و همه دستگاه‌ها در این زمینه باید پای کار باشند.

وی ادامه داد: همچنین مرکز نفس در بروجرد راه‌اندازی شده و با مراکز غیرقانونی به شدت برخورد می‌شود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون۷۰ هزار خانوار دارای فرزند چهارم در کشور زمین رایگان دریافت کرده و ۲۰۰ هزار خانوار دیگر نیز در نوبت دریافت زمین هستند.

فاطمه محمدبیگی در مراسم گرامیداشت هفته جمعیت “رویداد ایران قوی، ایران جوان” که در سالن همایش شهیده رقیه رضایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ۲۷۰ هزار خانوار دارای فرزند سوم تاکنون خودرو دریافت کرده و ۶۰۰ هزار خانوار دیگر نیز در نوبت دریافت خودرو هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این امکانات تخصیص یافته شاهد آن هستیم که بحث خانواده محوری در قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آغاز شاهد رویداد ملی جمعیت هستیم که برای سومین سال متوالی در سطح کشور برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از سال ۶۵ که ایران وارد کنوانسیون بین المللی تنظیم خانواده شد به شکل نامحسوس و مخفیانه وارد بحث قسمت دوم جهش جمعیتی پنتاگون آمریکا شد.

محمدبیگی با اشاره به اسناد افشا شده این موضوع، تاکید کرد: موضوع جمعیت وجوه مختلف امنیتی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، پزشکی و سیاسی دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۶۵ به شدت روی کاهش تعداد فرزندان مادران ایرانی کار شده بود، افزود: در حالی که برنامه این قانون ۳۰ ساله بود اما طی هفت سال، یعنی در سال ۷۹ موثر واقع شد تا جایی که کشور از نرخ زادآوری ۶.۷ فرزندی به چهار فرزندی رسید.

دولت در اقدامی جذاب به اهدای زمین رایگان به برخی از خانوارها کرده است. دریافت زمین رایگان دارای شرایط خاص می باشد. برای اطلاع از شرایط دریافت زمین رایگان تا انتهای خبر با ما همراه باشید.

ثبت نام مسکن ملی در بازه های زمانی معین و از طریق سامانه www.tem.mrud.ir قابل انجام است.

متقاضیان شرکت در این طرح باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و مدارک هویتی خود و افراد تحت تکفل خود را در این سامانه در زمان مقرر ثبت کنند. به این منظور متقاضیان با ورود به سامانه طرح اقدام ملی مسکن می توانند درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: از ۱۴هزار متقاضی جامعه ایثارگری فارس برای دریافت زمین در طرح نهضت ملی مسکن تا کنون تنها به سه هزار و ۷۰۰ نفر واگذار شده و این طولانی شدن زمان شایسته خدمت به جامعه ایثارگری استان نیست.

سردار ابراهیم بیانی در نشست با مدیران رسانه‌های فارس، بیان کرد: طی ۲ سال گدشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگری فارس متقاضی دریافت مسکن شدند که باید به این آمار افرادی که با داشتن شرایط لازم اما تا کنون مراجعه نکرده‌اند را هم افزود.

وی ادامه داد: با بررسی فرم ج این متقاضیان،۱۴ هزار نفر که دارای فرم ج سبز بودند به اداره کل راه و شهرسازی لارستان و استان فارس معرفی شدند و مقرر شد تا پایان ۱۴۰۲ ، با واگذاری زمین این آمار را به صفر برسد.

اخبارجامعه
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید