پرداخت مبلغ علی الحساب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه ها | مبلغ و نحوه محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان چگونه است؟

بدون دیدگاه
 

پرداخت مبلغ علی الحساب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای این گروه ها | مبلغ و نحوه محاسبه همسان‌سازی حقوق وراث بازنشستگان چگونه است؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد گفت: پس از پرداخت مبلغ علی الحساب همسان‌سازی به بازنشستگان صندوق فولاد، اصلاح احکام را پس از دریافت دستورالعمل در دستور کار داریم.

سید حجت کاظمی افزود: مطابق بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ قانون برنامه هفتم توسعه، در راستای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد که این افزایش از سال ۱۴۰۳ از سال اول، دوم و سوم برنامه متناسب با حکم قانون صورت پذیرد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، با پیگیری‌های صورت گرفته این مبلغ به صورت علی الحساب بوده فلذا پس از ابلاغ دستورالعمل همسان سازی و اصلاح احکام، پیگیری لازم با توجه به ماده ۲۹ الحاقی در خصوص اجرای مفاد این ماده برای بازنشستگان صندوق به عمل آید./مهر

جزییات جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال 1403
برخی بازماندگانِ بازنشستگان صندوق کشوری نسبت به میزان این پرداختی دچار ابهاماتی شدند چرا که رقم اعلامی صندوق یعنی ۳ میلیون تومان بابت معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب آنها با مبلغی کمتر واریز شده است.

برخی بازماندگانِ بازنشستگان صندوق کشوری نسبت به میزان پرداختی دچار ابهاماتی شدند؛ چرا که رقم اعلامی صندوق یعنی ۳ میلیون تومان بابت معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب آن‌ها با مبلغی کمتر واریز شده است.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری درخصوص مبلغ علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق‌ها که به حساب بازماندگان بازنشستگان کشوری واریز شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

طبق گزارش ایسنا، به دنبال ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه و اجرای ماده ۲۹ آن، دولت به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان، مکلف به اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق شد و برای سال اول با اجرای ۴۰ درصد قانون، صندوق بازنشستگی کشوری به صورت علی‌الحساب از ابتدای سال ۱۴۰۳ ماهانه باید یک میلیون تومان به هر یک از بازنشستگان پرداخت کند که البته طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در روز چهارشنبه، قرار بر این شد که مبلغ علی‌الحساب قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری تا آخر همان روز یعنی چهارشنبه (۶ تیرماه) به حسابها واریز شود.

اما برخی بازماندگانِ بازنشستگان صندوق کشوری نسبت به میزان این پرداختی دچار ابهاماتی شدند چرا که رقم اعلامی صندوق یعنی ۳ میلیون تومان بابت معوقه علی‌الحساب همسان‌سازی به حساب آنها با مبلغی کمتر واریز شده است که رضا فیضی‌نژاد معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری در گفت‌وگو با ایسنا، در این زمینه اظهار کرد: مبلغ علی‌الحساب ۳ میلیون تومان مربوط به مستخدمینی است که تا پایان سال ۱۴۰۲ بازنشسته یا از کار افتاده شده‌اند لذا در مواردی که شخص بازنشسته فوت کرده باشد، این مبلغ به صورت مساوی بین وراث قانونی وی که تاکنون حقوق وظیفه دریافت می‌کردند تقسیم و پرداخت می‌شود.

جزئیات جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان
با تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت، به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود و بعد از صدور احکام متناسب‌سازی، با آنها تسویه‌حساب خواهد شد.

در بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، برای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (۱۴۰۳) معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰ درصد یاد شده در حقوق بازنشستگان اعمال شود.

خبر خوب اینکه بنا به گفته رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خو را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود.

اخباراقتصاد
بازنشستگانپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید