فوری؛ واریز معوقات حقوق معلمان آغاز شد | جیب معلمان در این تاریخ شارژ می شود

رتبه‌بندی معلمان
بدون دیدگاه
 

فوری؛ واریز معوقات حقوق معلمان آغاز شد | جیب معلمان در این تاریخ شارژ می شود
خبر فوری از واریز معوقات حقوق معلمان را در ادامه دنبال کنید.

نماینده مردم بن و سامان در مجلس اظهار داشت که بازنشستگان مهرماه ۱۴۰۲ انتظار دارند وزارت آموزش و پرورش معوقات باقی مانده آنها را در واریزی مزایای آنها پرداخت کند. او همچنین افزود که پاداش فرهنگیان پس از بازنشستگی زمانبر است و تا زمانی که عملا به درد آنها نمی‌خورد، پرداخت نمی‌شود.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، احمد راستینه هفشجانی پس از بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های سال تحصیلی جدید، به تاکید بر اهمیت تامین نیروی انسانی، تعمیر واحدهای آموزشی و رفع مشکلات حقوق معلمان پرداخت. او تأکید کرد که مهم نیست که کدام فرد رئیس جمهور باشد، بلکه اهمیت دارد که رئیس جمهوری که انتخاب می‌شود، باید به تعهدات خود عمل کند و برای بهبود وضعیت معلمان و اجرای لوایح مرتبط تلاش کند. او اشاره کرد که برخی دولت‌ها شعار داده‌اند اما عمل نکرده‌اند و باید این مسائل را جدی بگیرند.

نماینده مردم بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که شعار تغییر به مردم می‌دهند باید بگویند که تغییر به نفع مردم در جذب معلم بود که شما در گذشته به آن عمل نکردید اما در دولت شهید رئیسی بیش از ۲۰۰ هزار ردیف جذب معلم صورت گرفت که باید به شهید جمهور خدا قوت می‌گفتیم که نگفتیم، برخی اوقات این نقاط درخشان را ندیدیم و برخلاف آن صحبت کردیم.

وی افزود: تغییر به نفع مردم در اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش نیز در دولت شهید رئیسی یک کمیته پشتیبانی تشکیل شد برای اجرای آن اما در دولت‌های گذشته سند ۲۰۳۰ برای هویت‌زدایی دانش آموزان را اجرا کردند و به دانش‌آموزان خیانت کردند.

راستینه گفت: تغییر به نفع مردم در جذب استعداد‌های درخشان در دانشگاه فرهنگیان، جذب هیأت علمی در میان دکتر معلمان برای تحول در نظام آموزش و پرورش بود که در دولت‌های گذشته اجرا نکردند و در دولت سیزدهم اجرا شد، تغییر به نفع مردم توجه به معیشت فرهنگیان بود که در دولت شهید رئیسی با اجرای رتبه‌بندی معلمان شکل گرفت. تغییر به نفع مردم توجه به نوجوانان و فرزندان آنها بود که با ایجاد فضاهای ورزشی در ۲۷ ماه خدمت دولت سیزدهم بیش از دو هزار و ۷۱۰ فضای ورزشی به جمع فضاهای ورزشی اضافه شد.

جزئیات جدید واریز معوقات حقوق معلمان
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم گفت: کسانی که شعار تغییر به نفع مردم می‌دهند به ملت دروغ نگویند، بازنشستگان مهرماه ۱۴۰۲ از وزارت آموزش و پرورش انتظار دارند باقی مانده معوقات آنها در واریزی مزایای آنها پرداخت شود، پاداش فرهنگیان پس از بازنشستگی زمانبر است و زمانی پرداخت می‌شود که عملا به درد آنها نمی‌خورد، باید به سرانه دانش‌آموزی مدارس توجه شود.

تعدادی از نمایندگان مجلس با انتقاد از وضعیت مدارس غیرانتفاعی و عدم توجه به مدارس دولتی تاکید کردند که باید مشکل کمبود معلمان رفع شده و به وضعیت معیشتی فرهنگیان توجه شود.

روح‌الله لک علی‌آبادی نماینده درود و ازنا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش وزیر آموزش و پرورش در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گفت: دانش‌آموزان امتحانات و آزمون‌های متعددی می‌دهند که باعث استرس آنها می‌شود و بعد وارد استرس کنکور می‌شوند.

وی افزود: با توجه به وضعیت زیرساخت‌ها و مشکلاتی همچون صدور کارت ورود به جلسه و سوالات آزمون‌ها، انتظار می‌رود دولت کنکور را همچون سال‌های قبل برگزار کند.

علیرضا نثاری نماینده نهاوند نیز با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت معیشتی معلمان گفت: باید متولی معلمان و همسان‌سازی حقوق آنها با جدیت پیگیری شود. همچنین به موضوع کمبود تجهیزات مدارس و امکانات آموزشی بخصوص در مناطق کم‌برخوردار توجه لازم شود.

کریم معصومی نماینده فومن نیز با تاکید بر لزوم پرداخت معوقات و پاداش فرهنگیان گفت که امروز نظام آموزشی دچار چالش‌های جدی است که باید برای حل آن چاره‌اندیشی کرد.

منوچهر متکی نماینده تهران نیز در این رابطه بیان کرد: حدود ۹۰ درصد مدارس در کشور دولتی هستند که در وضعیت خوبی قرار ندارند. علاوه بر آن با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم که باید این وضعیت سامان پیدا کند.

وی ادامه داد: آرام آرام مدارس دولتی از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خارج می‌شوند که باید فکری برای آن کرد.

مهدی اسماعیلی نماینده میانه با تاکید بر لزوم ارتقا نظام آموزشی کشور گفت: سند تحول بنیادین باید به روز رسانی شود. همچنین باید آموزش و پرورش نیروی انسانی خود را تامین کند.

محمد باقری نماینده بناب بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان در مراکز استان‌ها تشکیل شود و به فضای فیزیکی این دانشگاه توجه شود. علاوه بر آن باید وزارت آموزش و پرورش فکری برای رفع کمبود معلم در سال تحصیلی جدید کند.

صدیف بدری نماینده اردبیل نیز در اخطاری بر لزوم پرداخت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان شهریور ۱۴۰۰ تاکید کرد.

علیرضا سلیمی نماینده تهران با بیان اینکه در ازای رتبه‌بندی عقب هستیم، گفت: برخی مدارس غیرانتفاعی در پرداخت شهریه‌ها تخلف کرده که باید با آنها برخورد پشیمان‌کننده شود.

مجید حسینی نماینده مینودشت نیز با انتقاد از وضعیت معلمان حق‌التدریسی گفت: معلمی را سراغ دارم که با ۱۸ سال سابقه تنها ۹ سال بیمه شده و این ظلم به معلم و دانش‌آموز است.

هادی قوامی نماینده اسفراین نیز در تذکری گفت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه کشور است و امروز حال معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش خوب نیست.

وی همچنین بر لزوم وجود یک بیمه کامل برای بازنشستگان تاکید کرد.

مصطفی نخعی نماینده نهبندان نیز با تاکید بر لزوم رفع دغدغه معیشتی معلمان گفت که باید نگرانی معلمان را رفع کنیم.

اخباراقتصادجامعه
پربازدیدرتبه بندی معلمان
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید