محسن گروسی: نکونام باید در قبال خارجی‌ها جوابگو باشد/ استقلال ظاهرا خصوصی شده ولی هنوز مستقل نیست!/ با این قرعه صعودمان به جام جهانی آسان شد

بدون دیدگاه
 

محسن گروسی بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره وضعیت استقلال در بازار نقل و انتقالات و نامشخص بودن وضعیت مدیریت این مجموعه اظهاراتی را مطرح کرد.

اوضاع استقلال در فصل نقل و انتقالات را چطور می‌بینید؟
 
به نظرم استقلال شرایط نامشخصی دارد. ما نه می‌دانیم استقلال در حال یارگیری خوب است و نه می‌توانیم ناامید باشیم. خبری از اوضاع و احوال داخلی باشگاه نداریم که این اصلا خوب نیست. در چنین روزهایی معمولا اخبار به طور دقیق به اطلاع هواداران و پیشکسوتان می‌رسد تا همه در جریان باشند که چه وضعیتی برای فصل آینده تیم رقم خواهد خورد اما متأسفانه خبری در این باره به هواداران اعلام نمی‌شود که این می‌تواند باعث تشویش و نگرانی آنها باشد.

اما ظاهرا استقلال خیلی هم در نقل و انتقالات بیکار ننشسته است. با توجه به این که گفته می‌شود یکی دو بازیکن خارجی به استقلال آمده اند، این وضعیت را چطور توصیف می‌کنید؟
 
شاید بازیکن داخلی مناسبی پیدا نشده و یا مسائلی از این دست لابلای قضایا بوده که مجبور شدند دروازه‌بان خارجی و یک بازیکن دیگر هم بگیرند.

فکر نمی کنید مسایلی مانند دلالی و این قبیل چیزها در وسط باشد؟
اگر باشگاه توانایی پرداخت پول چنین بازیکنانی را داشته باشد چه ایرادی دارد؟ خیلی هم خوب است وقتی ما بتوانیم از نیروهای خوب بازیکن خارجی استفاده کنیم. قطعاً در چنین شرایطی این قبیل بازیکنان مورد تایید جواد نکونام بوده‌اند که جذب استقلال شدند وگرنه او خودش همواره نسبت به این مسائل حساس است و می‌گوید نمی‌خواهد بازیکنی بدون هماهنگی با او جذب تیمش بشود بنابراین خودش هم باید جوابگو باشد. این بازیکنان هم دقیقاً مثل هندوانه دربسته هستند و باید ببینیم در طول رقابت‌ها و مسابقات چه وضعیتی را از خودشان نشان می‌دهند. امیدوارم فوتبالیست‌های با کیفیتی به استقلال آمده باشند.

محسن گروسی: نکونام باید در قبال خارجی‌ها جوابگو باشد/ استقلال ظاهرا خصوصی شده ولی هنوز مستقل نیست!/ با این قرعه صعودمان به جام جهانی آسان شد

چرا چنین امیدواری دارید؟
 
نباید بدبینانه به مسایل نگاه کرد. لااقل من اینطور نیستم. با یک نگاه سطحی به نقل و انتقالات بازیکنان خارجی این سالها می بینیم که در این مدت بازیکنان خارجی خوبی به استقلال آمده‌اند. از جمله سیلوا، یامگا و نفراتی مثل مهاجم آرژانتینی گوستاوو بلانکو یا همین ماشاریپوف. این‌ها همه بازیکنان خوبی بودند که شرایط را به نوعی در مسابقات برای استقلال تغییر دادند. هر بازیکنی که بتواند به نفع استقلال کار کند چه خارجی چه داخلی قطعاً برای این تیم خوب است.

در جریان نامه باشگاه برای یامگا و موضوع دلخوری او قرار گرفته‌اید؟
 
متاسفانه اتفاق خوبی نبود. این بازیکن در طول سال‌های گذشته واقعاً به استقلال محبت داشت و کمک می‌کرد هم به لحاظ فنی جزو بازیکنان قابل اعتنا و ارزشمند استقلال بود و هم به لحاظ اخلاقی هرگز از او رفتار زشت و ناپسندی ندیدیم. به نظرم بهتر بود این رفتار با یامگا صورت نمی‌گرفت.

به نظر شما او می‌تواند در مسابقات حضور پیدا کند؟
 
من پزشک نیستم و باید صبر کنیم ببینیم نتایج اعلام شده درباره وضعیت چشم او چه خواهد شد. امیدوارم این اتفاق بیفتد و او فوتبالش را نابود شده نبیند. حیف است چنین فوتبالیست با کیفیتی دیگر نتواند فوتبال بازی کند.

محسن گروسی: نکونام باید در قبال خارجی‌ها جوابگو باشد/ استقلال ظاهرا خصوصی شده ولی هنوز مستقل نیست!/ با این قرعه صعودمان به جام جهانی آسان شد

درباره انتخاب نشدن مدیریت باشگاه و سردرگمی هواداران و مسئولان مجموعه استقلال چه صحبتی دارید؟
 
این هم جزو اتفاقات تکراری در سال‌های اخیر بوده که ما همیشه باید برای تعیین یکی از بدیهی‌ترین چیزها یعنی مدیریت باشگاه معطل بمانیم و ندانیم چه کسی هدایت باشگاه مان را بر عهده می‌گیرد. هیچ جای دنیا چنین شرایطی وجود ندارد. ممکن است طرفداران یک تیم معطل جذب یک بازیکن در پست خاصی باشند و مثلاً چند هفته‌ای چشم انتظار بمانند اما اینکه هر سال در ابتدای فصل ما نداریم چه کسی قرار است مدیرعامل باشگاه باشد به خودی خود نشان می‌دهد که هیچ چیز در این باشگاه سر جایش نیست و هر کسی ساز خودش را می‌زند. الان هم که مثلاً تصور می‌شد باشگاه به بخش خصوصی واگذار شده و خودش می‌تواند برای خودش تعیین تکلیف کند کاملاً مشخص است که این چنین نیست.

چرا چنین نظری دارید؟
 
در خبرها دیدم که عده‌ای پیش‌بینی کردند دیر اعلام شدن نتایج مجمع برای تعیین مدیرعامل به موضوع انتخاب رئیس جمهور ربط دارد. این نشان می‌دهد که باشگاه استقلال هنوز یک باشگاه مستقل نیست و نتوانسته استقلال داشته باشد. تا زمانی که این مدل اداره شدن برای باشگاه استقلال در نظر گرفته شود ما نمی‌توانیم حسابی روی اتفاقات شروع فصل داشته باشیم.

محسن گروسی: نکونام باید در قبال خارجی‌ها جوابگو باشد/ استقلال ظاهرا خصوصی شده ولی هنوز مستقل نیست!/ با این قرعه صعودمان به جام جهانی آسان شد

درباره گروه‌بندی مسابقات جام جهانی و مقدماتی پیش رو چه صحبتی دارید؟ آیا گروه ایران گروه خوبی است؟
بله! من فکر می‌کنم اگر خودمان هم می‌خواستیم چنین قرعه‌ای را برداریم نمی‌توانستیم. در مجموع بازی‌ها بازی‌های سختی نخواهد بود. گرچه تیم‌های قطر و ازبکستان در این مرحله برای صعود به جام جهانی خیلی خطرناک می‌شوند اما به هر حال ما می‌توانیم با تکیه بر توانایی بازیکنان خوبی که داریم از این مرحله صعود کنید و به دور بالاتر برسیم. به نظرم ما باید از این رقابت‌های پیش رو به عنوان یک تعداد بازی‌های تدارکاتی خوب هم برای مرحله نهایی در جام جهانی استفاده کنیم.

منبع: خبر ورزشی

اخبارورزش
استقلالپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید