بهترین برندهای گیتار الکتریک در ایران

بهترین برندهای گیتار الکتریک در ایران
بدون دیدگاه
 

گیتار الکتریک یکی از پرطرفدارترین سازهای دنیا است که هر روزه بر شهرت و محبوبیت آن افزوده می‌شود. این ساز تقریبا در تمامی سبک‌ها و ژانرهای موسیقی استفاده می‌شود و به همین دلیل گیتار الکتریک تنوع فراوانی دارد. اگرچه این امر کمک می‌کند تا پیشرفت سازها سریع‌تر انجام شود؛ اما هنگام خرید ممکن است افراد مبتدی گیج شوند. در نتیجه پیشنهاد می‌شود تا از برندهای معروف و اثبات شده‌ای خرید کنید تا از کیفیت ساز خود مطمئن باشید. در ادامه با بهترین برندهای گیتار الکتریک در ایران آشنا می‌شوید.

1. برند Fender

کمپانی فندر یکی از بهترین شرکت‌های تولید گیتار الکتریک در دنیا می‌باشد که همیشه جزو سه کمپانی برتر در زمینه تولید تجهیزات موسیقی به ویژه گیتار بوده است. این شرکت در سال 1964 در آمریکا تاسیس گردید و رفته رفته به یک شرکت جهانی تبدیل گردید. داشتن مدل‌های متنوع، استفاده از بهترین متریال در محصولات و ارائه بهترین کیفیت از ویژگی‌هایی هستند که Fender را به انتخاب اول هرکسی تبدیل کرده است. این برند شامل سری‌های متفاوتی همچون Stratocaster، Telecaster، Mustang، Jaguar و … می‌شود. گیتار فندر مدل American Professional Maple SSB یکی از گیتارهای فوق العاده و حرفه‌ای کمپانی فندر است که هرکسی را مجذوب خود می‌کند. متریال مورد استفاده در این گیتار درجه یک بوده و از کیفیت ساخت عالی بهره مند است. این مدل استرتوکستر بوده و برای اکثر سبک‌‌ها از جمله راک، جز، بلوز و … مناسب است. گیتارFender American Original 50’ نیز یکی دیگر از سازهای حرفه‌ای فندر است که از آن در سبک‌های مختلفی مانند راک، بلوز و به ویژه جز استفاده می‌شود. این مدل دارای صدایی جذاب است که برای هرکسی گوش نواز می‌باشد.

2. برند Jackson

کمپانی جکسون در دهه 1970 تاسیس گردید. در واقع این شرکت در ابتدا یک کارگاه کوچک تعمیرات گیتار در جنوب کالیفرنیا بود. اما رفته رفته به یکی از کمپانی‌های اصلی دنیا در زمینه تولید گیتار تبدیل گردید. این شرکت در واقع زیر مجموعه کمپانی فندر است. اکنون سال‌هاست که جکسون به عنوان برند تولید گیتارهای مخصوص سبک متال شناخته شده است و این امر بی‌دلیل نیست. جکسون متریال درجه یک خود را با استفاده از بهترین مهندسین تبدیل به گیتارهایی فوق العاده باکیفیت نموده است. این برند در رنج‌های مختلفی از مبتدی گرفته تا متوسط و حرفه‌ای گیتارهای مناسبی دارد. گیتار Jackson SDXM یکی از گیتارهای خوش دست و خوش ساخت جکسون است که نه تنها ساختار و متریالی عالی دارد؛ بلکه طراحی ظاهری آن نیز چشم نواز است. این ساز جزو سازهای متوسط جکسون در نظر گرفته می‌شود و قابلیت‌هایی جذاب را در اختیار نوازندگان قرار می‌دهد. گیتار الکتریک جکسون مدل JS12 نیز جزو سازهای خوب و زیبای جکسون است که از کیفیت ساخت درجه یک بهره مند می‌باشد. از طرف دیگر این ساز نیز دیزاین چشم نواز و جذابی دارد. گیتار الکتریک Jackson JS12 به عنوان یک ساز مبتدی از ویژگی‌های فوق العاده‌ای برخوردار است که برای اکثر افراد گزینه‌ای ایده‌آل تلقی می‌شود.

بهترین برندهای گیتار الکتریک

3. برند Ibanez

اگر یک شرکت باشد که محصولاتش همزمان کیفیت فوق العاده‌ای داشته باشند و از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند، آن شرکت ایبانز است. Ibanez سازهایی خوش دست و خوش ساخت عرضه می‌کند که برای تمام افراد اعم از مبتدی، متوسط و حرفه‌ای گزینه‌هایی مناسب اند. یکی از ویژگی‌های مهم این شرکت، عرضه محصولاتی در رنج‌های مختلف قیمتی است. این شرکت در سال 1957 در ژاپن تاسیس گردید و اکنون یکی از بهترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید ادوات موسیقی می‌باشد. از گیتارهای خوش ساخت و با کیفیت ایبانز می‌توان به گیتار الکتریک آیبانز مدل GRG140 اشاره نمود. این ساز از متریال مناسب و ظاهر چش نوازی برخوردار است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای نوازندگان مبتدی تبدیل نموده است. همچنین از لحاظ قیمت این ساز در رده سازهای مقرون به صرفه قرار می‌گیرد. گیتار الکتریک S520 نیز یکی دیگر از گیتارهای فوق العاده Ibanez است که نه تنها از ظاهر چشم نوازی برخوردار است؛ بلکه متریال درجه یکی در ساختار آن استفاده شده است. این ساز جزو سازهای میان رده ایبانز محسوب می‌شود و از قیمت متوسطی برخوردار است.

4. برند ESP LTD

کمپانی ESP در سال 1975 در ژاپن تاسیس گردید و اکنون یکی از بهترین کمپانی‌های تولید ادوات موسیقی به ویژه گیتار الکتریک در دنیا است. برند LTD زیر مجموعه ESP بوده و گیتارهای اقتصادی ESP را عرضه می‌نماید. استفاده از متریال درجه یک و داشتن ساختار فوق العاده از ویژگی‌های اصلی برند LTD است. این شرکت گیتارهای متنوعی برای اکثر سبک‌ها از راک و متال گرفته تا جز و بلوز عرضه می‌کند که در رنج‌های قیمتی مختلفی ارائه می‌شوند؛ از گیتارهای مبتدی و ساده گرفته تا سازهای حرفه‌ای. گیتار LTD EC-256 جزو سازهای میان ردهLTD است که علی رغم قیمت مناسب خود عملکردی فراتر از انتظار داشته و قابلیت‌هایی دارد که آن را قابل قیاس با مدل‌های بالاتر می‌کند! این گیتار ظاهری فوق العاده و متریال مناسبی دارد که آن را در رنج قیمتی متوسط جزو بهترین گزینه‌ها قرار می‌دهد. گیتار LTD MH-10 نیز از گزینه‌های عالی برای افراد مبتدی است که دنبال یک ساز خوش ساخت و در عین حال اقتصادی می‌گردند. این ساز ظاهر جذابی دارد و صدایی به مراتب با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برندهای مطرح گیتار الکتریک در ایران

5. برند PRS

کمپانی PRS گیتارهایی در اختیار شما قرار می‌دهد که هرکسی را مجذوب خود می‌نماید. این شرکت باسابقه هر محصولی که تا به حال عرضه نموده است از هر لحاظ مدلی کامل و ایده‌آل بوده است. کمپانی PRS در سال 1985 در آمریکا تاسیس گردید و رفته رفته اعتباری ویژه برای خود کسب نمود و PRS اکنون جزو بزرگ‌ترین شرکت‌‎های تولید ادوات موسیقی در دنیا است. اعتبار و جایگاه خاص PRS به خاطر استفاده از بهترین متریال، ارائه بهترین کیفیت و خلق ظاهر استثنایی به دست آمده است. گیتار PRS SE Mira یکی از گیتارهای خوش ساخت PRS است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند. این ساز نه تنها دیزاین ویژه‌ای دارد که آن را جذاب نموده است؛ بلکه از کیفیت ساخت بالایی نیز برخوردار است.

سخن پایانی

در این مقاله 5 تا از بهترین برندهای گیتار الکتریک در ایران را معرفی کردیم و مدل‌های مطرح هر برند را نیز نام بردیم. مسلما تنها برندهای گیتار الکتریک در ایران این پنج برند نیستند و برندهای مختلف و معتبر دیگری نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین برند و مدل گیتار الکتریک در ایران می‌توانید از کارشناسان مجرب سازکالا با شماره گیری 02154772 مشاوره دریافت نمایید.

انتهای رپورتاژ آگهی/

سبک زندگیکسب و کار
رپورتاژ
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید