خبر مهم رئیس سازمان برنامه از واریزی جدید دولت برای این خانوارها + جزییات

بدون دیدگاه
 

خبر مهم رئیس سازمان برنامه از واریزی جدید دولت برای این خانوارها + جزییات
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشت: مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره واریز مبلغی تحت عنوان متناسب سازی حقوق بازنشستگان در توئیتی نوشت:

در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیات دولت رسید و مبلغ سه میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر یک از ۲/۶ میلیون بازنشسته صندوق های لشگری و کشوری و ۴/۲ میلیون بازنشسته تامین اجتماعی در مجموع با ۲۰ ه.م.ت اعتبار پرداخت شد.

موسوی با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم و شهید جمهور در مورد ارتقای معیشت اقشار بازنشسته و مستمری‌بگیر گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهیدمان حضرت آیت‌الله رئیسی، توجه به معیشت و زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز بود.

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، از پرداخت مبلغ سه میلون تومان بابت علی‌الحساب متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز برای ماه‌های فروردین تا خرداد ماه خبر داد.

موسوی با اشاره به رویکرد دولت مردمی سیزدهم و شهید جمهور در مورد ارتقای معیشت اقشار بازنشسته و مستمری‌بگیر گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم دولت مردمی سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور شهیدمان حضرت آیت‌الله رئیسی، توجه به معیشت و زندگی بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در استمرار این نگاه، دولت محترم براساس مصوبه‌ای که در هفته گذشته به موجب قانون بودجه داشت؛ به همه صندوق‌های بازنشستگی ابلاغ کرد که سه میلون تومان بابت متناسب‌سازی فروردین تا خرداد به‌صورت علی‌الحساب برای متناسب‌سازی و معیشت بازنشستگان عزیز؛ واریز کنند. ما هم اعلام کرده بودیم که در تلاش هستیم به محض تأمین منابع که رقمی بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را شامل می‌شود؛ این مبلغ علی‌الحساب را پرداخت کنیم. به لطف خداوند متعال و با همکاری سازمان برنامه و نظام پولی و بانکی کشور و عزیزانی که در سازمان تلاش کردند، این منابع تأمین شده و طی ساعات آینده مبلغ سه میلیون تومان به همه حساب مستمری‌بگیران و بازنشستگان عزیز سازمان تأمین‌اجتماعی واریز می‌شود.

وی افزود: بعد از این ما در تعامل با بازنشستگان عزیز و نمایندگان کانون‌های بازنشستگی، احکام و شرایطی را که به موجب قانون بایستی تطبیق و اجرا کنیم، جمع‌بندی خواهیم کرد.

وی افزود: این واریز برای همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران خواهد بود و با هماهنگی فنی با بانک، به صورت کامل به حساب همه بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز تأمین‌اجتماعی واریز می‌شود.

مسعود پزشکیان شب گذشته در برنامه «با مردم»، اظهارات و مواضع اقتصادی کمتری داشت با این حال وی به مردم این اطمینان را داد که به آن‌ها دروغ نگوید،در گفته‌هایش صادق و پاسخگو باشد و تاکید کرد: مطالبه‌گری مردم در مقابل تعهدات او را مجاب می‌کند که اگر روزی یادمان رفت چه گفتیم آن‌ها به یادمان آوردند و ما پاسخگو باشیم.

وی درخصوص نحوه نظارت بر وعده‌هایش ضمن درخواست از مردم برای پیوستن به کمیته مردمی کمند (کمیته مردمی نظارت بر دولت)گفت: این کمیته برای نظارت بر رفتار دولت خواهد بود. مردم می‌توانند با انتخاب افراد موثق خود بر حاکمیت و دولت نظارت کنند که این می‌تواند پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت باشد و بر قول‌ها و وعده‌های داده شده نظارت کند و این ارتباط دو طرفه ارتباط دولت و مردم را شکل می‌گیرد.

اظهارات و مواضع اقتصادی جلیلی و پزشکیان در آخرین روز تبلیغات

مسعود پزشکیان: قول می‌دهم پیگیری مشکلات همه اقشار جامعه از کارمندان و بازنشستگان گرفته تا معلمان و مهندسان و کولبران باشیم و کاری کنیم که فقر و تبعیض و فساد از کشور رخت بربنند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی خود در سفر به استان کرمانشاه، با بیان اینکه تا پای جان روی وعده‌های خود ایستاده‌ام، گفت: قول می‌دهم اگر با قدرت مردم به این مسئولیت برسم، پیگیری مشکلات همه اقشار از جمله کارمندان، کشاورزان، کولبران، بازنشستگان، معلمان، مهندسان، دختران، پسران، اهل سنت و … باشم.خود را در پیشگاه خدا، شهدا و مردم پاسخگو می‌دانم و به مردم قول می‌دهم کاری خواهیم کرد که فقر، تبعیض، دروغ و فساد از کشور رخت بربندد.

وی گفت:از همه جوانان، متخصصین و بهترین کارشناسان فارغ از اینکه از چه قوم و مذهب و گروهی باشند، به شرط شایستگی برای حل مشکلات کشور استفاده خواهم کرد.

علی طیب‌نیا ـ مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان در آخرین تجمع انتخاباتی حامیان وی در ورزشگاه شهید حیدرنیا گفت:رشد پر نوسان، تورم مزمن و ماندگار، بهره‌وری پایین، تصویر پر ابهام از آینده, تحریم‌های کمرشکن و طولانی مدت، کاهش انگیزه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای فعالیت و کاستن خدمات مطلوب به بازنشستگان نمونه‌هایی از اقدامات ما در حل مشکلات کشور است و گمان نمی‌کنم کسی منکر این مشکلات باشد.

وی افزود: در حال حاضر بالاترین تورم ۸۰ ساله اخیر را داریم. تورم و بیکاری جزو پیچیده ترین مسائلی است که بشر با آن روبروست و همه ارکان نظام باید برای حل مشکلات اقتصادی هم‌قسم شوند.

طیب ‌نیا،‌مشاور اقتصادی پزشکیان: تورم و بیکاری جزو پیچیده ترین مسائلی است که بشر با آن روبروست و همه ارکان نظام باید برای حل مشکلات اقتصادی هم‌قسم شوند.

این عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان، همچنین درباره FATF اظهاراتی داشته و گفته است: ما تنها کشوری هستیم که قبل از اجرای برنامه اقدام از لیست سیاه خارج شدیم، ولو به صورت تعلیق.این شایسته تقدیر بود نه اینکه عده‌ای به خاطر اینکه در دوران روحانی انجام می‌شود ناراحت شوند. چرا شخص بزرگواری که در دوران مسئولیت خودش می‌گوید عضو شوید، امروز نمی‌گذارد الحاق ما به تصویب برسد.چند روز پیش ترکیه از لیست خاکستری FATF بیرون آمد ولی ما هنوز در لیست سیاه هستیم و این کار تجارت ایران را در دنیا بسیار سخت می کند ولی ما می‌توانیم از لیست سیاه خارج شویم.با بودن در این لیست تعاملات ما با خارج دچار محدودیت می‌شود و نمی‌توانیم درآمدهای نفتی را منتقل کنیم.

اخباراقتصاد
پربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید