اولیایی: سهام استقلال را گروگان گرفته‌اند!/ تکلیف یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال مبهم است/ انتخاب مصطفی کارخانه حق هلدینگ بود

بدون دیدگاه
 

اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال معرفی شدند و حالا آنها باید برای بستن تیمی قدرتمند برای حضور قدرتمندانه درلیگ حرفه ای بیست و چهارم و لیگ نخبگان آسیا اقدام کنند اما کاظم اولیایی مدیرعامل اسبق استقلال معتقد است برخی ابهامات قانونی پیرامون انتخابات اعضای هئیت مدیره به وسیله سهامداران باشگاه وجود دارد که هنوز برطرف نشده است.

اولیایی در این رابطه به خبر ورزشی گفت: به هر حال سهامدار عمده تشخیص داد که این نفرات را به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب بکند. آنها انتخاب شده‌اند و در مورد عملکرد کار انشاالله  پاسخگو هستند اما نکته مهم، برطرف نشدن برخی ابهامات پیرامون شکل واگذاری و سهام استقلال است. کمتر از سه سال قبل بیش از ۱۱ درصد از سهام استقلال به فروش رفت و گروهی که حالا بر اساس قانون “سهامداران خرد” محسوب می‌شوند، سهم خریده اند و سهامدار هستند ولی نکته اینجاست که چرا این افراد در هیئت مدیره نماینده ندارند؟ طبق قانون آنها هم باید نماینده داشته باشند به همین خاطر معتقدم با توجه به میزان سهمی که  در اختیار دارند، یکی از ۵ صندلی اعضای هیئت مدیره متعلق به  بقیه سهامداران است و مشخص نیست که چرا این سهامداران در هیئت مدیره فردی را به عنوان نماینده خود ندارند؟

اولیایی ادامه داد: از طرف دیگر، به نظر می‌رسد سازمان خصوصی‌سازی دو سبد ۵ درصدی از سهام باشگاه استقلال را به نوعی گروگان گرفته و سازمان بورس باید در این رابطه به مردم توضیح بدهد چون طبق قانون، هنگام واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها ۵ درصد از سهام آن تحت عنوان سهم ترجیحی برای کارگران و کارکنان شرکت یا کارخانه مورد نظر اختصاص داده می‌شود (به وجود آورندگان برند) که در مورد استقلال این ۵ درصد طبق نظر مالک که وزارت ورزش است، سهم پیشکسوتان شد.  از سوی دیگر، دوباره بر اساس قانون ۵ درصد هم باید به مدیران کارآمد و تاثیرگذار که  اینهم نص  صریح  در قانون  واگذاری است، واگذار می‌شد  ولی ما این را هم نمی‌بینیم. این موارد، نکات بسیار مهمی تلقی می‌شوند که باید در مورد آن به مردم توضیح ارائه شده و ابهامات را مرتفع کرد.

مدیرعامل سابق استقلال گفت: نکته دیگر اینجاست که اگر اعلام خود آقایان مبنی بر خرید ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال توسط هلدینگ خلیج فارس را ملاک قرار بدهیم، آن ۱۱ درصد را نیز اضافه کرده و این ۱۰ درصدی که من گفتم را هم محاسبه کنیم، سهام استقلال عملاً می‌شود ۱۰۶ درصد که با قاعده جور در نمی‌آید بنابراین حتماً باید در مورد شکل واگذاری و تناسب سهام به مردم دقیقا توضیح داده شود. مدیرعامل اسبق استقلال در رابطه با انتخاب مصطفی کارخانه به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه و انتقادات مطرح شده پیرامون گزینش سرمربی اسبق تیم ملی والیبال نیز تصریح کرد: این انتخاب حق هلدینگ بوده است و همانطور که در ابتدای مصاحبه گفتم، افراد با نظر هلدینگ انتخاب شده‌اند واز این به بعد خود آقایان  باید پاسخگوی عملکردشان  در استقلال باشند.

اولیایی به مسئله کوین یامگا هم اشاره کرد و ادامه داد: اخلاق انسانی همیشه در اولویت قرار دارد و همین نکته بسیار مهم حکم می‌کند ما کوین یامگا که در استقلال مصدوم شد  را زیر پوشش  باشگاه  در آکادمی  یا کادر فنی به کار بگیریم. کاری که باید در مورد پادوانی هم انجام می‌دادیم. به لحاظ قانونی می‌شود با یامگا تحت عنوان یکی از اعضای آکادمی باشگاه استقلال یا مشاور سرمربی و مدیرعامل قرارداد بست و به او کمک کرد. البته حسرت بزرگ اینجاست که اگر بیمه حرفه‌ای ورزشکاران در ایران اجرا می‌شد دیگر نیازی به هیچکدام از این موارد نبود و کوین یامگا تا آخر عمر تامین بود.

بیشتر بخوانید:  یحیی گل محمدی: زدم زیر گوش شاگردم؛ خون که آمد، خودم گریه کردم! +فیلم

منبع: خبر ورزشی

اخبارورزش
استقلالپربازدید
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

 آخرین اخبار

 برچسب‌های پربازدید